تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):از نشانه های عالم ، نقد سخن و اندیشه خود و آگاهی از نظرات مختلف است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813355381




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حسین پناهی از کودکی در دژکوه تا سرای ابدی درسوق


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: حسین پناهی از کودکی در دژکوه تا سرای ابدی درسوق یاسوج - ایرنا- پایگاه اطلاع رسانی راک نیوز در گزارشی به زندگی نامه زنده یاد حسین پناهی همزمان با یازدهمین سالگرد کوچ این هنرمند صاحب نام کهگیلویه وبویراحمد پرداخته است .


به گزارش راک نیوز،زنده یاد حسین پناهی شهریور 1335 متولد شد و مرداد ماه 1383به درود حیات گفت؛ روستازاده ای که آمد و با سادگی و صفایش در دل ها ماندگار شد. حالا 10 سال از درگذشت سهرابِ «دزدان مادربزرگ» که ملتی را شیفته سادگی اش کرده بود می گذرد اما در تمام این سال ها یاد و نامش زنده مانده است.
حسین پناهی، بازیگر، کارگردان، نویسنده و شاعری بود که کودک درونش همواره زنده بود و این ویژگی اش باعث شده بود بازی و لحن کلامش به دل هر مخاطبی بنشیند و او را به چهره ماندگاری تبدیل کند.
حسین پناهی در ششم شهریور 1335 در روستای دژکوه در استان کهگیلویه و بویراحمد متولد شد.
پس از اتمام تحصیل در بهبهان به توصیه و خواست پدر برای تحصیل به مدرسه آیت الله گلپایگانی رفت و بعد از پایان تحصیلات برای ارشاد و راهنمایی مردم به محل زندگی اش بازگشت، بعد از چند ماه فعالیت در کسوت روحانی، به تهران مهاجرت کرد و در چهار سال مدرسه هنری آناهیتا درس خواند و دوره بازیگری و نمایشنامه نویسی را گذراند.
صادق آهنگران درکتاب خاطراتش از حضورحسین پناهی درجبهه یادی می کند .همین طور دکترشمخانی نیز در سالروز آزادسازی خرمشهر از حسین پناهی درروزهای سخت جنگ نام برد.
پناهی بازیگری را نخست از مجموعه تلویزیونی «محله بهداشت» آغاز کرد. سپس چند نمایش تلویزیونی با استفاده از نمایشنامه های خودش ساخت که مدت ها در محاق
ماند.با پخش نمایش «دو مرغابی در مه» از تلویزیون که علاوه بر نوشتن و کارگردانی خودش نیز در آن بازی می کرد، خوش درخشید و با پخش نمایش های تلویزیونی دیگرش، طرف توجه مخاطبان خاص قرار گرفت.نمایش های «دو مرغابی در مه» و «یک گل و بهار»، بنا به درخواست مردم به دفعات از تلویزیون پخش شد و حسین پناهی در دهه ی شصت و اوایل دهه ی هفتاد، یکی از پرکارترین و نوآورترین نویسندگان و کارگردانان تلویزیون بود.
این هنرمند به نام و خوش ذوق در مرداد 83 برای همیشه درکنار سرای ابدی مادرش باهمان سادگی ذاتی اش در آرامستان شهر سوق آرام گرفت.
روحش شاد و یادش گرامی باد.
671






































































1



22/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن