تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همیشه جاهل یا افراط گر و تجاوزکار و یا کندرو و تفریط کننده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821133970




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

منتظري: احكام اسلام را براي خوشايند غربي‌ها تعطيل نمي‌كنيم


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: منتظري: احكام اسلام را براي خوشايند غربي‌ها تعطيل نمي‌كنيم
رئيس ديوان عدالت اداري با انتقاد از كساني كه حفظ حريم زن و مرد را مسخره مي‌كنند، گفت: معنا ندارد كه ما براي خوش‌آمد غربي‌ها احكام اسلامي را تعطيل كنيم.


رئيس ديوان عدالت اداري با انتقاد از كساني كه حفظ حريم زن و مرد را مسخره مي‌كنند، گفت: معنا ندارد كه ما براي خوش‌آمد غربي‌ها احكام اسلامي را تعطيل كنيم.
حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظري، رئيس ديوان عدالت اداري نسبت به اظهارنظر برخي مسئولان به ويژه متوليان امر فرهنگ كشور در مسئله مخالفتشان با موضوع جداسازي در محيط‌هاي كاري واكنش نشان داد و گفت: گاهي از زبان مسئولان شنيده مي‌شود كه ما با تفكيك جنسيتي مخالفيم، حال آنكه مخالفت با تفكيك جنسيتي ميان زن و مرد نامحرم در حقيقت نوعي مخالفت با احكام اسلامي شناخته مي‌شود.
وي ادامه داد: آيا آقايان روايات اسلامي را مي‌بينند و چنين حرفي مي‌زنند؟ اگر احكام ديني را نمي‌دانند خوب است قبل از اظهارنظر از كارشناسان امور ديني سؤال كنند. يكي از مسائلي كه در جامعه ما رواج يافته كه گاهي در آن روابط خلاف شرع ديده مي‌شود، رابطه ميان زن و مرد است كه در اين گونه روابط، موازين اسلامي رعايت نمي‌شود، حال آنكه احكام مربوط به روابط زن و مرد از احكام روشن قرآني است و احاديث و روايات ما نيز بر رعايت حدود در اين امر تأكيد دارد.
رئيس ديوان عدالت اداري با اشاره به اينكه عفاف و رعايت حدود شرعي در ارتباط زن و مرد نامحرم به معني تحفظ و پيشگيري از برخي روابط نامشروع و ناسالم است، اضافه كرد: در عين داشتن چنين آموزه‌هايي، متأسفانه اوضاع به نحوي شده است كه اگر كسي حرفي بزند و مسئله حفظ حريم زن و مرد را مطرح كند، يا بخواهد در اين زمينه اقدامي انجام دهد، مورد تهاجم يا تمسخر قرار مي‌گيرد.
وي ادامه داد: از زمان سلطه انگليس در دوره رضاخان فرهنگ منحط غربي در كشور حاكم شد. آنان با حذف اجراي برخي حدود اسلامي، حريم‌ها را از بين بردند و اين روند متأسفانه همچنان تا امروز ادامه يافت به نحوي كه در نظام جمهوري اسلامي نيز برخي تلاش دارند، همان مسير ادامه يابد.
منتظري با بيان اين نكته كه حريم‌هايي در برخورد ميان زن و مرد به هيچ وجه به معني محدود كردن زنان و ممانعت از اشتغال ايشان نيست، تصريح كرد: هيچكس مخالف رشد علمي و ارتقاي جايگاه زنان و همچنين اشتغال آنان نيست بلكه منظور از چنين اقدامي حفظ كرامت و شأن خانم‌هاست.
رئيس ديوان عدالت اداري خاطر نشان كرد: بررسي و تحليل‌هاي علمي و اجتماعي نشان مي‌دهد كه مهم‌ترين منشأ بسياري از آسيب‌هاي اخلاقي و جنايات، از بين رفتن كيان خانواده و سست شدن بنيان آن بر اثر رعايت نكردن حدود شرعي در ارتباط ميان زنان و مردان مي‌باشد.
وي با اشاره به اينكه آنچه روايات و آموزه‌هاي ديني بر آن تأكيد دارد، محدوديت نيست كه برخي بر آن مانور مي‌دهند، تصريح كرد: معلوم نيست چرا از اينكه ارزش‌هاي اسلامي را تبليغ كنيم، ابا داريم و خجالت مي‌كشيم با سربلندي احكام اسلام را بيان كنيم.
منتظري گفت: در حالي كه روابط زن و مرد در دنياي كنوني هيچ حد و مرزي ندارد، دانشمندان، روانشناسان و عالمان علوم اجتماعي غربي كه منصفند، با بررسي عوارض چنين ارتباطاتي تصريح مي‌كنند كه اين حد از اختلاط ميان زن و مرد روا نيست زيرا نه تنها از آن سودي نبرده بلكه متضرر نيز شده‌اند. آمار و عملكردها نيز نشان از اين واقعيت دارد.
وي با بيان اينكه ديوان عدالت اداري نيز طي سال‌هاي پيش نسبت به تفكيك محيط كاري زنان از مردان اقدام كرده است، اقدام شهرداري را در اين ارتباط ستود و ادامه داد: با سربلندي مي‌گوييم، چنين اقداماتي به منظور رعايت حدود اسلامي و حريم ميان زن و مرد لازم است و اين امكان را فراهم مي‌كند كه زنان در محيط كاري خود آزادتر باشند.
رئيس ديوان عدالت اداري همچنين ضمن اشاره به اينكه معنا ندارد ما براي خوش‌آمد غربي‌ها احكام اسلامي را تعطيل كنيم، ادامه داد: مگر غرب از نظام جمهوري اسلامي خوشش مي‌آيد كه از اجراي احكام اسلامي در آن راضي باشد و انتظار تعريف و تمجيد از آنها داشته باشيم، حال آنكه ما وقتي مي‌گوييم جمهوري اسلامي، بايد خود را مقيد بدانيم كه احكام ريز اسلامي را نيز در كشور رعايت كنيم.  



منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن