تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك عالم برتر از هزار عابد و هزار زاهد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799195990




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مستندی که با سقوط آنتونوف 140 ناتمام ماند/ مستند سقوط هواپیمای ایرانی ساخته می شود؟


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
مستندی که با سقوط آنتونوف 140 ناتمام ماند/ مستند سقوط هواپیمای ایرانی ساخته می شود؟
یکی از موضوعات قابل بررسی کشور سقوط هواپیمای فرسوده است که هیچ گاه تدبیر اساسی در این زمینه صورت نپذیرفته است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، ساعت 9 صبح روز یکشنبه 19 مرداد ماه بود که سقوط هواپیمای دیگر باز هم حادثه آفرید. حادثه‌ای که گویی در کشور ما به یک سریال تبدیل شده و هرچند با تلنگری نوسازی ناوگان حمل ونقل هوایی را به مسئولان یادآوری می‌نماید.
تلنگری که متاسفانه تنها منجر به یکی دو روز اول است وهیچگاه پاسخ قاطعی به همراه نداشته اما به راستی باید پرسید چرا مسئولان حاضر به پذیرش فرسودگی شبکه ناوگان حمل ونقل هوایی به عنوان یک واقعیت نبوده‌اند، واقعیتی تلخ که همواره سینه بسیاری از هموطنانمان را داغدار نموده و علاوه بر چهره ساختن کشور در این زمینه موجب مرگ بسیاری از فرهیختگان و چهره‌های نام‌آور کشور شده است.
هنوز جامعه تلخی حوادث گذشته را فراموش ننموده که امروز می‌شنویم 30 نفر از هموطنانمان دیگر نیستند و حال 2 نفر از مستند سازان دیار ماندگار نیز که مسافر این هواپیما بودند وخیم است.
مستند سازانی که این بار قرار بود طبس را به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری ایران معرفی نمایند .شصتمین قسمت از سریال گردشگریشان با سقوط ناتمام ماند.
 بعد ازظهر دیروز بود که الهه راستگو عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران در یک دیدار 2 ساعته و با حضور در بیمارستان سوانح سوختگی شهید مطهری پس از صحبت با کادر پزشکی این بیمارستان و آگاهی از وضعیت پزشکی مجروحان با حضور دربخشهای مختلف در جریان آخرین وضعیت 8 نفر از این بازماندگان قرار گرفتند.
به گفته مدیر بیمارستان مصطفی مزرعتی و زهره شکاری کارگردان و عکاس دیار ماندگار با درجه سوختگی 80 درصد در icu بستری بوده و به دلیل جراحات شدید از وضعیت مناسبی برخوردار نیستند اما پارسا فرزند 1 ساله آنان و تنها کودک بازمانده از این حادثه و نیز امیر مزرعتی و همسر ایشان به عنوان 2 نفر دیگر از اعضای این گروه مستند سازی به دلیل سوختگی کمتر از 10 درصد و پس از درمان اولیه به زودی ترخیص خواهند شد.
وی با اشاره به اینکه جراحات 2 نفر دیگر از بازماندگان که جنسیتشان نیز مذکر است نیز کمتر از 8 درصد است افزود: آقای عابدزاده نیز به عنوان یکی دیگر از حادثه دیدگان به دلیل جراحت کمتر از 10 درصد به زودی ترخیص خواهد شد ضمن اینکه همسر ایشان جهت بررسی بیشتر به بیمارستان حضرت رسول منتقل شده‌اند که البته جراحات ایشان نیز عمیق نیست.
اما مسعود صباغیان گوینده این مستند در دیدار الهه راستگو با حادثه‌دیدگان این هواپیما در خصوص چگونگی این حادثه می‌گوید ما یک گروه 6 نفره بودیم که قرار بود شستمین قسمت این سریال گردشگری را در طبس تهیه کنیم اما علی رغم وعده شهرداری طبس جهت تهیه بلیط هواپیما برای همگی ما، من و یکی دیگر از اعضای تیم به دلیل عدم ظرفیت‌ خالی هواپیما از همراهی با سایر اعضا بازماندیم و در زمان عزیمت خود از کاشان به تهران جهت سفر به طبس با قطار در ساعت 9:15 دقیقه و قبل از رسیدن به راه‌آهن متوجه سقوط هواپیما شدیم .
وی که هنوز از چگونگی زنده ماندن خود متعجب است ادامه می‌دهد: امیدوارم حال مصطفی و همسر ایشان که وخیم است بهتر شود اما امیر مزرعتی کارگردان مستند دیار ماندگار ویکی دیگر از بازماندگان این حادثه که این روزها به همراه همسرش در بیمارستان بستری است به راستگو می گوید: من وتیمم تمام تلاشمان را برای معرفی جاذبه‌های گردشگری ایران به مردم نمودیم و دلیل سفرمان  به طبس نیز در واقع تهیه بخش دیگری از مستند گردشگری در این شهرستان بود اما امروز درخواست می‌کنم با دعوت از بهترین تیم جراحی هر کاری می‌توانید برای برادرم و همسر ایشان که وخیم‌ترین حادثه‌دیدگان این حادثه هستند بنمایید.
وی ادامه می‌دهد: به عنوان فردی که چندین سال است در شهرهای مختلف ایران فعالیت می کند معتقدم لیاقت مردم ایران بالاتر از این است که هواپیمایی نظیر این هواپیما در ناوگان حمل و نقل هوایی کشور استفاده شود این هواپیما حتی به درد سمپاشی کشاورزی هم نمی خورد.
این حادثه دیده با بیان اینکه وضعیت این هواپیما به گونه‌ای بود که حتی باری نشستن مجبور به خم شدن بودم افزود: دلیل نمی شود چون مسافر کم بوده با به کارگیری یک هواپیمای از رده خارج منجر به کشته شدن 30 بی گناه شویم.
اما موضوع مهمی که از سوی تمامی بازماندگان در دیدار راستگو به طور مشترک مطرح شد نقص فنی هواپیما و وجود اشکال در موتور سمت راست از لحظات اولیه پرواز بود آنچنان که بابایی یکی از مجروحین که خود نیز مهندس الکترونیک است دراین خصوص می‌گوید: نقص موتور سمت راست ازهمان ابتدا کاملاً مشهود بود به طوری که این موضوع را می‌شد از حرکت کندتر و رنگ متفاوت موتور سمت راست به خوبی متوجه شد وهمین موضوع موجب به راست کشیده شدن هواپیما و سقوط آن شد.
اما بستگان خانواده مزرعتی که این روزها به دلیل مراقبت از 5 نفر از اعضای خانواده خود مجبور به ترک دیار خود در کاشان شده‌اند ، فراهم نشدن مکان مناسب برای اقامت را مهمترین خواسته خود از الهه راستگو دانستند که این موضوع نیز درلحظه و پیش از پایان یافتن دیدار راستگو و با هماهنگی با شهرداری منطقه 3 واعزام سریع مهدی پورقاسم شهردار ناحیه 6 این منطقه جهت انتقال همراهان به همراه سرای میرداماد به عنوان نزدیکترین مکان به بیمارستان سوانح سوختگی محقق گردید.
گفتنی است، رفع دستمزد پایین و برابر با کادر پرستاری سایر بیمارستان‌ها علی رغم مشکل‌تر بودن فعالیت در بیمارستان سوانح سوختگی، نبود مهد کودک جهت نگهداری کودکان پرسنل، رفع ترافیک اطراف بیمارستان، نبود جای پارک مناسب برای همراهان بیمار و نوسازی بیمارستان و احداث مکانی جهت اسکان همراهان بیماران شهرستانی از جمله مهمترین درخواست‌های کادر پزشکی و پرستاری این بیمارستان در پایان دیدار راستگو بود./مه

انتهای پیام/
 





تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن