محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1843778960
سؤالی که نباید از زنان خانهدار پرسید
واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: سهشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۷
فرشته احمدی میگوید بسیاری از کسانی که در کلاسهای آموزش داستان در فرهنگسراها شرکت میکنند، زنان خانهدار هستند. به این افراد نمیتوان خرده گرفت که چرا به کلاس فلانی رفتهاند، اما از استاد آن کلاسها میتوان پرسید که چرا با وجودی که یک کتابِ منتشرشده هم ندارند، کلاس برگزار میکنند. این نویسنده در گفتوگو با خبرنگار ادبیات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره نقش کارگاههای داستاننویسی در پرورش نویسنده گفت: در این زمینه دو رویکرد وجود دارد؛ عدهای فکر میکنند باید برای نویسنده شدن قطعا به کارگاه رفت و عده دیگری معتقدند کارگاهها مخرباند یا نویسندههای بدی به جامعه تحویل میدهند. من با هر دو رویکرد بهشدت مخالفام. او افزود: کسی که احساس میکند میتواند بنویسد، بد نیست به کارگاههای مختلف سرک بکشد، اما در حد سرک کشیدن، نه طوری که به این کارگاهها وابسته شود و بدون آنها نتواند کار کند. البته بعضی از نویسندهها گوشه دنج خود را دارند، اما به طور کلی در جریان کارگاهها قرار گرفتن و آشنا شدن با آنها در حدی که موتور حرکت و کار را در کسی روشن کند، بد نیست. احمدی اضافه کرد: اگر آدمی هوش این را داشته باشد که سرنخهایی را از یک کارگاه بگیرد، حتا اگر بعد بفهمد که این سرنخها اشتباه است و باید سرنخهای دیگری پیدا کند، مفید است. اما این تفکر که حضور در کارگاهها خیلی درست است و این کارگاهها خیلی مفیدند، اشتباه است. کارگاه هم مثل سایر منابع برای داستان، یک منبع است و میتواند به افراد شور و هیجانی برای ورود به فضای حرفهیی تزریق کند. نویسنده بد چه در کارگاه حضور پیدا کند و چه نه، بد مینویسد. نویسنده خوب هم حتا اگر در بدترین کارگاهها شرکت کند، راهش را پیدا میکند. نویسندگی یک موضوع علمی نیست که از طریق منابع معین آموزش داده شود. فرد به این کار به صورت ذاتی و از طریق داستانها علاقهمند میشود. او درباره ویژگیهایی که باید استادان کارگاههای داستاننویسی داشته باشند و نحوه اداره این کارگاهها گفت: بستگی به سطح کلاس دارد. در بعضی مؤسسهها، کلاسها در سطح ابتدایی برگزار میشوند که در آنها تا چند دوره عناصر داستان آموزش داده میشود. اشکالی هم ندارد. بعضی کلاسها هم به صورت پیشرفتهتر برگزار میشوند. در هر صورت برخورد با داستان به عنوان یک علم واضح و روشن و با سؤالاتی که پاسخ روشن دارند، اشتباه است، چه در کارگاه و چه خارج از آن. اگر کسی فکر کند در این فضا سؤالهایی هست که جوابهایش قابل ارائهاند، اشتباه میکند. باید نگاه بسیار گسترده باشد و فکر کنیم کارگاه بهانهای است برای ورود به این فضای گسترده. نویسنده «سارای همه» همچنین اظهار کرد: استاد موظف است نگاههای متنوع را بپذیرد و هر شاگردی را در جهت نگاه خود آن شاگرد هدایت کند. بدترین کار تزریق یک نگاه به همه است. شاگرد خوب باید چنین کارگاهی را زود تشخیص دهد و از آن خارج شود. کارگاهی که اعتقاد به فرمولهای معین در آنها جریان دارد و افراد در آن مثل شاگرد تنبلهای دانشگاه، جزوه تکثیر و کپی میکنند، نمیتواند موفق باشد. چنین سیستمی در داستان وجود ندارد و استاد کارگاه داستاننویسی باید بیشتر بینش داستاننویسی را آموزش بدهد و بگوید در پسِ همه تکنیکها و عناصر ما برای چه میخواهیم داستان بنویسیم. فرشته احمدی در ادامه درباره تأثیر مثبت یا منفی تعدد کارگاههای داستاننویسی گفت: کسی نباید نگران باشد که استعدادی در کارگاههای داستاننویسی بد هدر برود. افراد باید خود به سراغ کارگاههای بد نروند، چون افراد مطلع، نویسندههای خوب را میشناسند. اینطور نیست که کسی استعداد ویژهای داشته باشد و استعدادش در کارگاهی از بین برود. او افزود: البته باید توجه کرد کسانی که در بعضی کارگاهها استاد میشوند زیر سؤالاند. باید از این استادان پرسید چرا فکر میکنید وقتش شده چیزهایی را که خودتان هم نمیدانید به دیگران بیاموزید. بسیاری از کسانی که در کلاسهای آموزش داستان در مراکز دولتی و فرهنگسراها شرکت میکنند، زنان خانهداری هستند که دوست دارند چیزی بنویسند. به این افراد نمیتوان خرده گرفت که چرا نزدیکترین جا به محل زندگیشان را برای یادگیری داستاننویسی انتخاب کردهاند و به کلاس فلانی رفتهاند، اما از استاد آن کلاسها میتوان پرسید که چرا با وجودی که یک کتابِ منتشرشده هم ندارند، کلاس برگزار میکنند. تأثیر این کارگاهها بسیار بد است. نویسنده «جنگل پنیر» ادامه داد: چند مدرس خوب و آگاه هستند که کارگاههای داستاننویسی تشکیل میدهند و تئوریهایی دارند که میتوانند از آنها دفاع کنند. دائم انتقادهایی به آنها وارد میشود و به آن پاسخ میدهند. افراد علاقهمند هم میتوانند با یک سرچ بفهمند چه انتقادهایی به این افراد وارد شده و آنها چه پاسخی دادهاند. اما یک فرد گمنام در کلاس چیز مخربی یاد میدهد، شاگردانش هم اطلاع اشتباه دریافت میکنند و هرگز نمیفهمند. این افراد قبل از آموزش حتما چیز بهتری مینوشتند تا بعد از آن. حتا ممکن است بعد از کلاس سرخورده شوند، از نوشتن دست بردارند و دیگر یادداشتهای روزانهشان را هم ننویسند. لازم است مدرسان این کارگاهها از خود بپرسند به چه علت به خود این حق را دادهاند که تدریس کنند. در جامعه سالم و پرتحرک باید همه چیز وجود داشته باشد تا هر کسی مطابق سلیقه خود آنچه را میخواهد پیدا کند. هر کدام از این کارگاهها و جایزهها مخاطب خود را دارند. او درباره کسانی که برای انتشار کتابشان شتاب دارند و بلافاصله پس از حضور در یک کارگاه، اثری منتشر میکنند، اظهار کرد: بعضی تصور اشتباهی دارند و فکر میکنند با چاپ اولین کتابشان اتفاق خیلی خوبی میافتد، اما بعد از چاپ کتابشان، این اتفاق خوب نمیافتد، خیلی هم توی ذوقشان میخورد. خیلیها بعد از چاپ کتاب اولشان دیگر کاری انجام نمیدهند، چون تصویرشان از انتشار کتاب آنقدر فانتزی بوده که بعد از واقعی شدن توی ذوقشان خورده است. احمدی افزود: واقعا چاپ کتاب آنقدر مهم نیست. در کارگاه باید آموزش بدهند که لذت داستاننویسی آنقدر مهم است که چاپ کتاب در برابر آن اهمیتی ندارد. البته بخشی از لذت خلق داستان در انتشار آن است اما بخش عمده آن به انتشارش مربوط نیست. اگر این نکات در کارگاههای آموزشی گفته شود افراد برای چاپ اثرشان اینقدر ولع نشان نمیدهند و صبر و آرامش پیدا میکنند. راههایی هم مثل خواندن اثر در جمعهای مختلف، انتشار داستان در مجلات و گرفتن تحسین از آنهایی که فرد نیاز دارد، کمککننده است. او در ادامه تأکید کرد: چاپ سریع خیلی از کارها باعث میشود این آثار گم شوند. لازم است کارگاهها کمک کنند که فرد این پروسه را آرامتر و منطقیتر طی کند، نه اینکه آثار چاپ شوند و گم شوند. البته کار حرفهیی باید در مقطعی چاپ شود، اما ولع برای چاپ هیچ اثری خوب نیست، چه کار اول باشد و چه کار دوم، سوم یا ششم. چون خبری هم نیست. قرار نیست کسی را که کتابش چاپ میشود روی سکو ببرند و از او تجلیل کنند. بهتر است فرد با آرامش و اعصاب آرام کار کند. ولع شناخته شدن هم خوب است از طریق انتشار کار در سایتها، مجلات و داستانخوانی در جمع افرادی که نظرشان برای فرد مهم است، کم شود تا فرد با آرامش اثرش را چاپ کند و آماده قدمگذاشتن در این راه شود. انتهای پیام
کد خبرنگار:
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]
صفحات پیشنهادی
محبوبترین غذای ایرانی که زنان باردار نباید آن را بخورند
محبوبترین غذای ایرانی که زنان باردار نباید آن را بخورند یکی از محبوب ترین غذاهای ایرانی که در عین حال مصرفش بسیار خطرناک است و مسایل بسیاری درباره بهداشت مواد اولیه آن وجود دارد کباب کوبیده است یکی از محبوب ترین غذاهای ایرانی که در عین حال مصرفش بسیار خطرناک است و مسایل بسیاریآیتالله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی: معتقدیم پرهیز از اختلاط زن و مرد به معنی برتری دادن مردان ب
آیتالله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی معتقدیم پرهیز از اختلاط زن و مرد به معنی برتری دادن مردان به زنان نیست نباید فریب گرایشهای فمنیستی را خوردرئیس قوه قضاییه با اشاره به این مطلب که ما معتقدیم پرهیز از اختلاط زن و مرد به معنی برتری دادن مردان به زنان نیست گفت نباطرح جامع مهارتآموزی برای زنان خانهدار تدوین میشود
جمعه ۱۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱ ۵۹ در نشست مشترک معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مقرر شد تا در راستای توانمندسازی زنان از طریق آموزشهای مهارتی با همکاری دستگاههای اجرایی مرتبط طرح جامع مهارت آموزی برای زنان خانه دار تدوین و اجرایی شود به گزارشایران در تکریم زنان نباید از کنوانسیون های صهیونیستی تبعیت کند/دستگاه های دولتی هم از شهرداری تهران الگو بگیرن
سیاسی مجلس در گفتگو با مهر مطرح شد ایران در تکریم زنان نباید از کنوانسیون های صهیونیستی تبعیت کند دستگاه های دولتی هم از شهرداری تهران الگو بگیرند رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تفکر دنیای استکبار این است که از زن به عنوان یک ابزار استفاده کند و بر این مبنزنان نباید در ملا عام بخندند
زنان نباید در ملا عام بخندند بولنت آرینک معاون نخست وزیر ترکیه طی سخنرانی در مورد فساد اخلاقی گفت زنان در تکیه نباید در ملاعام بخندند پایگاه خبری انتخاب بولنت آرینک معاون نخست وزیر ترکیه طی سخنرانی در مورد فساد اخلاقی گفت زنان در تکیه نباید در ملاعام بخندند اینهاشمی رفسنجانی:فرهنگ نباید به مسایل سطحی محدود شود/خانهداری و تحصیل هیچ مغایرتی با هم ندارند
هاشمی رفسنجانی فرهنگ نباید به مسایل سطحی محدود شود خانهداری و تحصیل هیچ مغایرتی با هم ندارند سیاست > احزاب و شخصیتها - ریس مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد مثل روز روشن است که مادر تحصیلکرده و دانشگاهی در تربیت فرزندان و وظایف خانهداری نیز موفقتر است و خانهداریاجرای طرح جامع مهارتآموزی زنان خانهدار
اقتصادی کار و تعاون اجرای طرح جامع مهارتآموزی زنان خانهدار معاون رئيس جمهور در امور زنان و خانواده از طرح جامع مهارت آموزي براي زنان خانه دار خبر داد به گزارش خبرنگار مهر شهين دخت مولاوردي گفت در راستاي توانمندسازي زنان از طريق آموزش هاي مهارتي معاونت امور زنان و خانوادهمحبوب ترین غذای ایرانی که زنان باردار نباید آنرا بخورند
محبوب ترین غذای ایرانی که زنان باردار نباید آنرا بخورند یکی از محبوب ترین غذاهای ایرانی که در عین حال مصرفش بسیار خطرناک است و مسایل بسیاری درباره بهداشت مواد اولیه آن وجود دارد کباب کوبیده است به این مطلب امتیاز دهید به گزارش سرویس علمی جام نیوز یکی از محبوب ترین غذاهاآیتالله لاریجانی:نباید بترسیم که گاهی کسانی به ما اتهام ارتجاع و عقبماندگی بزنند/پرهیز از اختلاط زن و مرد به
آیتالله لاریجانی نباید بترسیم که گاهی کسانی به ما اتهام ارتجاع و عقبماندگی بزنند پرهیز از اختلاط زن و مرد به معنی برتری دادن مردان به زنان نیست رئیس قوه قضاییه با استناد به عبارت ُیجَاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللّهِ وَلاَ یَخَافُونَ لَوْمَهَ لآئِمٍ تأکید کرد یکی از ارزشهای الهی اروایت اولین جنبش زنان در دوران قاجار در نمایش اندر حکایت بلدیه اصفهان
روایت اولین جنبش زنان در دوران قاجار در نمایش اندر حکایت بلدیه اصفهان تهران - ایرنا - نمایش اندر حکایت بلدیه اصفهان با روایت نخستین جنبش زنان در دوران محمدعلی شاه قاجار با اتکا بر شیوه نمایش های زنانه و شادی آور آیینی و سنتی کشور در تماشاخانه سنگلج به صحنه رفت سیدعظیم موسوی روزتهمینه میلانی زنگ افتتاح نمایش ˝دورهمی زنان شکسپیر˝ را می نوازد
تهمینه میلانی زنگ افتتاح نمایش ˝دورهمی زنان شکسپیر˝ را می نوازد خبرگزتاری پانا نمایش دورهمی زنان شکسپیر که از 13 مرداد اجراهای خود را در سالن استاد سمندریان مجموعه ایرانشهر آغاز خواهد کرد با نواختن زنگ توسط تهمینه میلانی افتتاح خواهد شد ۱۳۹۳ شنبه ۱۱ مرداد ساعت 10 54 به گزارشآیا اینها همان زنان گزارش رویترز هستند؟!
یکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴ ۴۵ نینجای ایرانی به کارگردانی مرجان ریاحی به عنوان پرمخاطبترین مستند هفدهمین جشنواره گواناخواتو مکزیک شناخته شد به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا در دومین نمایش نینجای ایرانی در شهرگواناخواتو روز دوم آگوست قبل از شروع جلسه نقد و بررسی فرانچسکا رومدرد مشترک ؛ همدردی با دختران و زنان غزه
درد مشترک همدردی با دختران و زنان غزه تهران-ایرنا- در ادامه حرکت رسانه ای شبکه های سیما در حمایت از مردم مظلوم غزه و پس از پخش همزمان برنامه کودکان ایران کودکان غزه برنامه درد مشترک نیز برای همدردی با زنان و دختران غزه به طور همزمان از شبکه های سیما پخش خواهد شد به گزارش روزمعاون وزیر ارشاد: نباید با تذکر دادن های بی مورد سد راه رسانه ها شویم
معاون وزیر ارشاد نباید با تذکر دادن های بی مورد سد راه رسانه ها شویم تهران-ایرنا- معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت نباید با تذکر دادن های بی مورد سد راه رسانه ها شویم زیرا که وجود رسانه بد بهتر از نداشتن رسانه است سید عباس صالحی شامگاه شنبه در آیین تجلیل از خبرنگازنان سیاه پوش سینمای ایران + عکس
زنان سیاه پوش سینمای ایران عکس چهار زن سینمای ایران طناز طباطبایی هانیه توسلی هدیه تهرانی و سحر دولتشاهی ستاره هااخبار مرتبط داستان شکاف پارسا پیروزفر و هانیه توسلی چیست عکس قرار اینترنتی طناز طباطبایی و رفقا تصاویرهدیه تهرانی فراموشی گرفته است چهره خنده دار سحر ددر برنامههای کودک نباید کشتن کودکان را نشان داد
در برنامههای کودک نباید کشتن کودکان را نشان داد داریوش فرضیایی ملقب به عموپورنگ که قرار است در کمپینی با موضوع حمایت از کودکان غزه شرکت کند در پاسخ به پرسش ایسنا مبنی بر اینکه فکر میکند تلویزیون تا کجا مجاز است از برنامههای کودک در جهت انتقال پیام به مخاطب استفاده کند خاطرنشدیدگاه هفت زن درباره «زنانگی» و «آفرینش»
دیدگاه هفت زن درباره زنانگی و آفرینش در این نمایشگاه آثار نقاشی مجسمه و چیدمان هفت هنرمند زن به نمایش گذاشته شده است انتخاب هنرمندان به خاطر مطالعهای که روی کارهای آنها داشتم کاملا آگاهانه بود هفت هنرمند زن آثار نقاشی مجسمه و چیدمان خود را با موضوع زنانگی و آفرینش-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها