تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى جبرئيل با وحى به نزدم مى‏آمد، نخستين چيزى كه به من القا مى‏كرد، بسم اللّه‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798488958




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سفیرپیشین ایران درسازمان ملل: بحران در سیاست خارجی نمی بینم


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: سفیرپیشین ایران درسازمان ملل: بحران در سیاست خارجی نمی بینم شیراز- ایرنا- سفیر پیشین ایران در سازمان ملل و کشور فرانسه در گفت و گو با روزنامه افسانه چاپ شیراز گفت: دولت در زمینه سیاست خارجی موفق بوده و توانسته در چارچوب اهداف خود و متناسب با این اهداف عمل کند و مشکل بحران در سیاست خارجی نمی بینم.


این روزنامه به نقل ازسیدمحمدصادق خرازی نوشت: دولت در این زمینه خوب می فهمد و خوب درک می کند، اما متاسفانه میدان عمل ندارد و بخشی از وضع بین المللی و بخشی از وضع داخلی این قدرت عمل را کاهش داده و به طور کلی سیاست های خارجی دولت در یک سال گذشته را مثبت ارزیابی می کنم.
وی در پاسخ به سووالی درباره احتمال توافق ایران و گروه 1+5 گفت:در سیاست خارجی نمی شود گمانه زنی را با حدس زدن در هم آمیخت و درباره نتایج امور پیش بینی کرد. سیاست خارجی بخشی از ستیز و مبارزه ذهنی دو جریان مقابل هم است و آینده پرونده هسته ای ایران بستگی به درک طرفین از شرایط کنونی دارد.
سفیر پیشین ایران در سازمان ملل ادامه داد: مطمئن هستم که ما می توانیم گام هایی برداریم که این گام ها اعتماد آفرین باشد و تضمین علمی و عقلی داشته باشد و در عین حال طرف مقابل با درک صحیح و عینی از شرایط ایران گام هایی در راه رسیدن به توافق بردارد.
خرازی بیان کرد: دلیلی نمی بینم که دو طرف نتوانند مشکلات را حل کنند، اما طبیعی است که فهم و درک مشترک مهمترین عامل پیش برنده مذاکرات است، امیدوارم که مذاکرات فرسایشی نشود و طرفینی که در مذاکرات درگیر هستند، این را بدانند که فرصت ایجاد شده برای دولت ایران محدود است.
وی ادامه داد: تحریم های ظالمانه به عنوان ابزار نظام سلطه تاکنون گرفتاری های داخلی زیادی برای ما به وجود آورده که نمود این گرفتاری ها در زندگی مردم دیده می شود و تمام تلاش دست اندرکاران سیاست خارجی دولت این است که با رسیدن به توافقی منطقی و به دور از سلطه گری به سوی رفع تحریم ها پیش بروند و شرایط مناسب تری را برای مردم در داخل کشور ایجاد کنند.
سفیر پیشین ایران در فرانسه گفت: مردم از توافق احتمالی خوشحال خواهند شد و افکار عمومی تحت تاثیر آن تلطیف می شود.
وی اظهار کرد: هر چند مردم ایران خواهان برقراری بهترین مناسبات با سایر کشورها هستند اما این موضوع را به بهای خدشه دار شدن استقلال کشور نمی پذیرند و به همین دلیل من گمان نمی کنم که ایجاد این توافق سبب تغییر سیاست های داخلی نظام شود.
خرازی در پاسخ به سووالی درباره تحرکات گروه داعش در عراق و امکان همکاری مشترک ایران و آمریکا در این زمینه گفت: درست است که کشور ما با آمریکا در بعضی مسایل تهدیدها و یا منافع مشترکی داریم اما نظام جمهوری اسلامی ایران به دلیل عدم صداقت آمریکا هنوز تصمیم نگرفته است که با آمریکا همکاری کند.
وی بیان کرد: در صورتی که قرار باشد چنین همکاری هایی در سطح منطقه انجام شود، باید تضمین هایی وجود داشته باشد که همچون مسایل گذشته در عراق و افغانستان، ایران تنها به پیاده نظام آمریکا در منطقه تبدیل نشود. موضوع خطرناک و منفور بودن داعش کاملا روشن است، اما چرا آمریکا با وجود این همه قتل عام وحشینانه تازه اکنون به فکر اقدام افتاده و پیش از این مانع پیشروی آنها نشده است؟ ک/1
2026/ 667



20/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن