تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فرزندم از خواندن قرآن غافل مباش، زيرا كه قرآن دل را زنده مى كند و از فحشاء و زشتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802904948




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جلسه شوراي سياست‌گذاري اجلاس بين‌المللي تجارت ايران و عراق برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ مرداد ۱۳۹۳ (۱۵:۳۴ب.ظ)
با هدف گسترش صادرات محصولات ايراني؛ جلسه شوراي سياست‌گذاري اجلاس بين‌المللي تجارت ايران و عراق برگزار شد دبيرکل اتاق مشترک بازرگاني و صنايع و معادن ايران و عراق از برگزاري اولين اجلاس بين‌المللي تجارت ايران و عراق در فاصله 20 شهريور تا 20 مهر خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، دبيرکل اتاق مشترک بازرگاني و صنايع و معادن ايران و عراق از برگزاري اولين اجلاس بين‌المللي تجارت ايران و عراق در فاصله 20 شهريور تا 20 مهر خبر داد و ابراز اميدواري کرد که زمان قطعي اين اجلاس تا 2 هفته آينده مشخص شود.
«جهانبخش سنجابي شيرازي» در پايان نشست شوراي سياستگذاري اجلاس بين‌المللي ايران و عراق اظهار داشت: با رونمايي از تنديس تجارت ايران و عراق در اين اجلاس شرکت‌هاي فعال در حوزه تعاملات اقتصادي دو کشور از اين پس به درستي به يکديگر معرفي خواهند شد.
وي اضافه کرد: با برگزاري اين اجلاس و با ايجاد شاخص‌هاي رتبه‌بندي و ارزيابي شرکت‌هاي صادرکننده کالا و خدمات ايراني به عراق و پايش شرکت‌هاي تجاري به دنبال اعتباربخشي، اطمينان‌بخشي و به دست گرفتن بخش اعظم بازار عراق با صدور کالاهاي با کيفيت به آن کشور هستيم.
سنجابي شيرازي لازمه رسيدن به اين هدف بزرگ ترسيم شده را همکاري تمامي بخش‌هاي خصوصي و دولتي دانست.
وي يادآور شد: در نشست شوراي سياست‌گذاري نمايندگان 30 دستگاه شامل 11 وزارتخانه ، 9 سازمان دولتي و 10 سازمان حاکميتي غيردولتي حضور داشتند.
سنجابي خاطر نشان کرد: مباحث نشست حول پنج محور کليات برنامه برگزاري اجلاس، اتفاق نظر بر زمان يا دستکم بازه زماني برگزاري اجلاس، مهمانان عراقي، سخنرانان کليدي، طرح برگزاري و مراحل اجرايي آن بود که قرار شد دبيرخانه اجلاس پس از جمع بندي، صورتجلسه آن را براي تصميم‌گيري مسئولان ارشد دستگاه‌ها ارسال کند تا در دستور کار نشست بعدي قرار گيرد.
«عليرضا نيکزاد» معاون ستاد توسعه اقتصادي ايران و عراق نيز در خصوص چشم‌انداز روابط تجاري ايران و عراق گفت:‌ زمينه‌‌هاي همکاري در حوزه‌هاي مختلف براي رساندن عراق به سطحي از توسعه فراهم است.
وي افزود:‌ دولت و بخش خصوصي ايران آمادگي خود را براي همکاري با دولت و ملت عراق براي حرکت در مسير توسعه اين کشور اعلام کرده است.
نيکزاد اظهار داشت:‌ درحال حاضر ارزش صادراتي ايران به عراق 5 تا 6 ميليارد دلار است و هدف ما رساندن اين عدد به مبلغي در حدود 25 ميليون دلار در سال است که پيش‌بيني کرده‌ايم ظرف پنج سال آينده مي‌توانيم به اين رقم برسيم که نياز به تسهيل مقرارت تجاري بين دو کشور دارد.
وي در ادامه اظهار داشت:‌ ما اميدواريم با استقرار دولت اکثريتي در عراق، زمينه‌هاي کار بيشتري فراهم شود چرا که ما مرز گسترده‌اي با عراق داريم و پيوندهاي ديني و فرهنگي بين مردم دو کشور باعث نزديکي تهران و بغداد شده است.
«سينا سنجري» دبير اجرايي اجلاس و رييس انجمن مفاخر صنعتي نيز در حاشيه اجلاس از استقبال گسترده شرکت‌هاي توانمند صادراتي جهت حضور هر چه پررنگ تر در بازار عراق ياد کرد وافزود: تمهيداتي انديشيده شده است تا شرکت‌ها جهت گسترش توانمندي‌هاي تجاري در يک نمايشگاه جانبي به عرضه دستاوردهاي خود بپردازند.
وي افزود: از مهمترين بخش‌هاي جانبي اجلاس کارگاه‌هاي آموزشي است که از طرف اتاق مشترک بازرگاني ايران و عراق و مسوولان سازمان‌هاي مرتبط برگزار مي‌گردد.
لازم به ذکر است، اعضاي شوراي سياست‌گذاري اجلاس را نمايندگاني از 11 وزارتخانه و سازمان دولتي و 10 سازمان غيردولتي تشکيل مي‌دهند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن