تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هركس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد سخن خير بگويد يا سكوت نمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819587456




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رییس شورای زکات کشور: زکات بلندترین قله صدقه است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس شورای زکات کشور: زکات بلندترین قله صدقه است شهرقدس-ایرنا- نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و رییس شورای زکات کشور گفت: بلند ترین قله صدقه زکات است و زندگی خوب و شرافتمندانه آن است که آن چه خداوند به انسان داده با دیگران قسمت کند.


آیت الله حسن عالمی روز دوشنبه در همایش تجلیل از مودیان زکات و کشاورزان نمونه شهرستان قدس، گفت: اهمیت زکات در این حد است که پذیرش نماز از سوی خداوند وابسته به ادای زکات است و قبولی سایر اعمال نیز به پذیرفته شدن نماز است.
وی افزود: به خوبی مشاهده می شود که ریشه اصلی پذیرش اعمال در توجه به زکات است، بنابراین علاوه بر توجه و تبیین احکام نماز باید به ابعاد فلسفه و حکمت زکات در جامعه نیز توجه شود.
آیت الله عالمی با اشاره به یکی از روایات امام صادق(ع) گفت: زکات در اسلام برای این وضع شده که تامین کننده زندگی فقرا باشد و بتوان معیشت بخشی از جامعه را که از نظر معیشت عقب تر از بقیه هستند با آن جبران کرد و در واقع فلسفه آن این است که همه مردم به طور یکسان از نعمات خداوند استفاده کنند.
وی افزود: علاوه بر اینکه زکات قشر ضعیف و کم توان جامعه را از نظر مالی همراه و همسو با سایر اقشار جامعه می کند، وسیله وفور و فراوانی ثروت برای مودی و مستحق آن می شود.
آیت الله عالمی با اشاره به روایتی دیگر از ائمه خاطر نشان کرد: اگر مردم زکات را به موقع و به جا ادا کنند معیشت مردم همراه با خیر و برکت شده و زندگی توام با لذتهای معنوی را برای مودیان رقم می زند.
وی با اشاره به زندگی و عملکرد حضرت امیر المومنین (ع) گفت: حضرت در سالهایی که به دور از حکومت بودند تمام هم و غم خود را برای توسعه کشاورزی به کار برد.
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و رییس شورای زکات کشور خطاب به حضار و کشاورزان شهرستان قدس گفت: در تولید محصولات به کم بسنده نکنید، هر آنچه می توانید تولید کنید چرا که هر دانه ای از تولیدات شما را مرغان و پرندگان استفاده کنند و همچنین سایه درختان و میوه درختان کاشته شده برای شما حسنه محسوب می شود.
امام جمعه شهرستان قدس گفت: با توجه خاص مسوولان زکات، علما و امور مساجد، شهرستان قدس در مورد جمع آوری زکات رتبه اول را در بین شهرستانهای استان تهران به دست آورده است.
حجت الاسلام سید ابولقاسم میراحمدی با اشاره به وجود یک درصد از صاحبین مشاغل در بخش کشاورزی، گفت: با توجه به کمبود زمین زراعی در این محل دامداری و کشاورزی در شهرستان قدس با مشکلاتی روبرو است.
وی تصریح کرد: اما علما مردم را تشویق کردند و با وجود اینکه مردم در این شهرستان مشکلات مالی زیادی دارند اما با پرداخت زکات موفق به کسب رتبه برتر در این زمینه شدند.
مدیر کمیته امداد شهرستان قدس، در همایش تجلیل از مودیان زکات و کشاورزان نمونه شهرستان قدس گفت: زکات به عنوان یک فرهنگ در این شهرستان جا افتاده است.
حجت اله عزیزی از زکات به عنوان یک واجب الهی یاد کرد و افزود: این امر به عنوان یکی از دغدغه های مسوولان شهرستان تلقی شده و شورای زکات شهرستان توانسته قدمهای موثری را د راه جذب زکات در قدس بردارد.
عزیزی افزود: در اولین سال حضور شورای زکات در شهرستان، یک میلیارد ریال و در سال دوم یک میلیارد و 800 میلیون ریال و از ابتدای امسال 18میلیارد و 880 میلیون ریال جمع آوری شد.
مدیر کمیته امداد شهرستان قدس، با اشاره به زکات فطریه سال جاری، افزود: امسال جمع آوری زکات با برنامه ریزی منسجم و با محوریت ستاد زکات شهرستان هدایت شد و بلافاصله بین محرومین توزیع شد.
وی افزود: شورای زکات عقیده دارد با تبلیغ و تشویق در آینده ای نه چندان دور زکات را به عنوان یک فرهنگ در شهرستان قدس نهادینه کند.
در این همایش از مبلغین، مودیان و کشاورزان نمونه شهرستان نیز با اهدای جایزه و لوح تقدیر تجلیل شد.
تهرام/5570/ 699/ 605



20/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن