تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى مردم! جز اين نيست كه خداست و شيطان، حق است و باطل، هدايت است و ضلالت، رشد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819902801




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

موتور توسعه اروپا به لرزش افتاد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: بلومبرگ، موتور توسعه اروپا به لرزش افتاد تهران - ایرنا - پایگاه خبری بلومبرگ اعلام کرد: آلمان (بزرگترین اقتصاد اروپا) در سه ماهه دوم 2014 برای نخستین بار در بیش از پنج سال گذشته، احتمالا رشد اقتصادی کمتر از اسپانیا را تجربه می کند. رشد اقتصادی منطقه یورو نیز تقریبا متوقف است.


به گزارش گروه اقتصادی ایرنا به نقل از پایگاه خبری یادشده، پس از آنکه منطقه یورو سال گذشته از طولانی ترین رکود خود بیرون آمد، آلمان به مدت سه ماه تا پایان ژوئن گذشته کوچک شد.
کوچک شدن اقتصاد کشوری که موتور رشد منطقه یورو محسوب می شود، بر این واقعیت تاکید می کند که رشد اقتصادی در این منطقه شکننده است، رشدی که ماریو دراگی رییس بانک مرکزی اروپا آن را آرام و نامناسب توصیف کرده است.
با وجود محرک های اقتصادی بی سابقه بانک مرکزی اروپا، 18 کشور منطقه یورو به سختی تلاش می کنند تا رشد اقتصادی خود را تقویت و سطح عمومی قیمت ها را بالا ببرند.
ماریو دراگی معتقد است دلیل اصلی این وضعیت نامناسب اصلاحات ساختاری ناکافی است.
جنزویدمن رییس بانک دویچه آلمان هشدار داد این کشور یا باید نقش خود به عنوان یک موتور توسعه را تنظیم کند یا با خطر از دست رفتن این نقش روبرو شود.
به پیش بینی بلومبرگ، تولید ناخالص داخلی آلمان در سه ماهه دوم سال جاری (مه، آوریل و ژوئن) یک درصد کاهش یافته است. این نخستین کوچک شدن اقتصاد آلمان از سال 2012 است.
مطالعات جداگانه دیگری نشان می دهد، منطقه یورو و فرانسه در سه ماهه گذشته هر یک، یک دهم درصد رشد کرده اند.
گزارش های اقتصادی مربوط به رشد اقتصادی آلمان و فرانسه در سه ماهه دوم 2014 به همراه گزارش اقتصادی هلند، اتریش و پرتغال، 14 اوت (پنجشنبه آینده) منتشر خواهد شد.
بنابه اعلام ماه گذشته موسسه ملی آمار اسپانیا، این کشور در سه ماهه گذشته شش دهم درصد رشد کرده است.
اقتصام(6)1063**1558



20/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن