تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشبخت كسى است كه سراى باقى را كه نعمتش پايدار است بر سراى فانى كه عذابش بى‏پاي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819733210




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرپرست شبکه بهداشت گالیکش: 78نفرازجمعیت روستایی مبتلابه دیابت هستند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: سرپرست شبکه بهداشت گالیکش: 78نفرازجمعیت روستایی مبتلابه دیابت هستند گالیکش- گنبدکاووس - ایرنا - سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان گالیکش گفت: از مجموع 15هزار و 515 نفر جمعیت بالای 30 سال روستایی این شهرستان، 12 هزارنفر مورد غربالگری دیابت قرار گرفتند که ابتلای 78 نفر به دیابت محرز شد.


ˈ علیرضا کمال غریبیˈ روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: دیابت یکی از مهمترین بیماریهای مزمن می باشد که کم تحرکی ، رژیم غذایی نامناسب و افزایش سن از عوامل خطر آفرین این بیماری به شمار می رود.
وی با بیان اینکه در شهرستان گالیکش مجموعا 536 نفر بیمار مبتلا به دیابت نوع 2 شناسایی شده اند، افزود: خودمراقبتی از عوامل مهم کنترل بیماری دیابت می باشد.
غریبی گفت: در طرح غربالگری دیابت که هر سه سال یک بار در کشور انجام می شود، روستاییان بالای 30 سال توسط بهورزان خانه های بهداشت این شهرستان مورد معاینه برای تشخیص بیماری دیابت قرار می گیرند.
سرپرست مرکز بهداشت گفت : کلیه بیماران شناسایی شده دیابتی تحت پوشش مراکز بهداشت شهرستان گالیکش قرار گرفته و آموزش مراقبت های لازم برای آنان انجام می گیرد.
کمال غریبی یادآور شد، برای پیشگیری و راههای مراقبت از ابتلا به بیماری دیابت، آموزش های لازم توسط کارشناسان بیماری های غیر واگیر این مرکز در کلیه مدارس و ادارات سطح شهرستان گالیکش انجام میگیرد.
شهرستان گالیکش در شرق استان گلستان بیش از 40 هزار نفر جمعیت روستایی و 22هزار نفر جمعیت شهری دارد.
این شهرستان دارای 8 مرکز بهداشت و درمان و 34خانه بهداشت با 61 بهورز می باشد.
7481/600/508



20/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن