تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام کاظم (ع):حيا از ايمان و ايمان در بهشت است و بدزبانى از بى مهرى و بدرفتارى است و بدرفتارى در جهن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818894382




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خاکپور: فوتبال ايران به شخم زدن نياز دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ورزش سه: خاکپور: فوتبال ايران به شخم زدن نياز دارد
بازيکن تيم ملي فوتبال ايران در جام جهاني 98 فرانسه مي‌گويد فوتبال اروپا به بازيکنان پا به سن گذاشته تيم ملي فوتبال ايران توجهي نمي‌کند و بر روي آن‌ها سرمايه‌گذاري انجام نمي‌دهد.

محمد خاکپور در پاسخ به اين سوال که چرا در فصل آتي هيچيک از بازيکنان ما در ليگ‌هاي برتر جهان حضور ندارند، خاطرنشان کرد: بايد با واقعيت فوتبال ايران کنار بياييم و نبايد احساسي با آن برخورد کنيم. ما در جام جهاني بازي‌هاي خيلي درخشاني را از خود نشان نداديم و در ليگ برتر نيز چيزي براي ارائه کردن نداشتيم تا بازيکنان‌مان در ليگ‌هاي برتر جهان حضور پيدا کنند.

به گزارش ايسنا، او ادامه داد: ما مردماني احساساتي داريم که زود تحت تاثير قرار مي‌گيرند. شايد فکر مي‌کردند در جام جهاني بازي‌هاي خيلي خوبي را انجام داديم و حالا بايد بعد از جام جهاني چند بازيکن ما در ليگ‌هاي اروپايي پا به توپ شوند، اما بايد در نظر داشته باشيم که ما در جام جهاني برنامه خاصي را براي رويارويي با حريفان نداشتيم.

بازيکن سابق تيم ملي فوتبال ايران با بيان اينکه بسياري پيش از جام جهاني توقع داشتند ما مقابل حريفان خود شکست‌هاي سنگيني را متحمل شويم، اظهار کرد:‌ به دليل اينکه اين اتفاق رخ نداد و ما در برابر حريفان خود با اختلاف کمي مغلوب شديم يا مساوي کرديم، مردم ما فکر کردند خيلي خوب در جام جهاني 2014 ظاهر شديم، اما واقعيت اين است که ما در بازي آخر خود برابر بوسني هيچ برنامه‌اي براي پيروزي نداشتيم.

خاکپور افزود: حتي در بازي آخر مرحله مقدماتي جام جهاني در برابر کره جنوبي نيز موقعيت چنداني به دست نياورديم و فقط با استفاده از اندک فرصت‌هايي که داشتيم و در نهايت با توسل به تک موقعيت درخشان خود برابر کره جنوبي توانستيم به جام جهاني صعود کنيم. بعد از اين اتفاق همه توقع داشتند که در جام جهاني بازي‌هاي خوبي را از تيم ملي ببينند.

او با بيان اينکه متاسفانه در حال حاضر نه تنها هيچ يک از بازيکنان به ليگ‌هاي برتر اروپايي نرفتند، بلکه حتي دو بازيکن درخشان تيم ملي نيز به ليگ‌هاي عربي آمدند، گفت: ميانگين سني تيم ملي ما در جام جهاني بالا بود و تيم ما جزو تيم‌هاي پير در جام جهاني برزيل به شمار مي‌رفت. مطمئن باشيد هيچ تيم اروپايي براي بازيکنان پا به سن گذاشته سرمايه گذاري نمي‌کند. ما کار خاصي را در جام جهاني انجام نداديم و فقط خوب دفاع کرديم و اين دفاع نيز متکي بر يک کار تيمي بود نه خلاقيت‌هاي فردي.

بازيکن سابق تيم ملي فوتبال ايران تصريح کرد: آناليزورهاي اروپايي تنها به سه ديدار ايران در جام جهاني بسنده نمي‌کنند. آنها عملکرد بازيکنان را در طول فصل زير نظر دارند و در نهايت انتخاب خود را انجام مي‌دهند.

خاکپور به حضور شمار زيادي از بازيکنان تيم ملي ايران در جام جهاني 98 در ليگ‌هاي برتر اروپايي اشاره کرد و گفت: نه اينکه من در آن تيم حضور داشتم و بخواهم از آن تعريف کنم اما واقعيت آن بود که ما در جام جهاني 98 با برنامه حضور پيدا کرديم و در نهايت با يک عملکرد قابل قبول و خوب آن جام را ترک کرديم. ثمره آن جام جهاني حضور شماري از بازيکنان ما در سطح اول فوتبال باشگاهي در اروپا بود.

او با بيان اينکه ليگ برتر فوتبال ايران در سيزده سال اخير از نظر فني پيشرفتي نداشته است، خاطرنشان کرد: در طول سيزده دوره برگزاري رقابت‌هاي ليگ حرفه‌اي فوتبال ايران بازيکن شاخصي از اين ليگ براي حضور در اروپا ساخته و پرداخته نشده است و اگر معدود بازيکناني نيز توانستند خود را به ليگ‌هاي اروپايي برساننند، با اتکا به استعدادهاي فردي خودشان بوده است. ليگ ما فاصله بسيار زيادي با ليگ‌هاي برتر اروپايي دارد و نبايد اين واقعيت را فراموش کنيم.

بازيکن تيم ملي فوتبال ايران در جام جهاني 98 فرانسه با تاکيد بر لزوم توجه به سنين پايه در فوتبال ايران گفت: بايد فوتبال ايران را مانند يک مزرعه از ابتداي شخم بزنيد و يک کار پايه‌اي و اصولي بر روي آن انجام دهيم. در حال حاضر ما يک مربي درجه يک بين‌المللي را آورده‌ايم و در کنار تيم ملي فوتبال قرار داده‌ايم تا به صورت مقطعي از او استفاده کنيم. کي‌روش مربي باهوشي است که اگر از تمام توانايي‌هايش استفاده مي‌شد مي‌توانست فوتبال ايران را تغيير دهد حال اينکه به چه دليل از تمام ظرفيت اين مربي استفاده نمي‌شود، مشخص نيست اما همين که او يکي از مهم‌ترين مشکلات فوتبال ايران يعني دوندگي بازيکنان را به سطح بالايي رساند، نشان از توانايي اوست.

خاکپور با بيان اينکه نبايد تنها بر روي کميت‌ها تکيه کنيم خاطرنشان کرد: ما مي‌توانيم سالانه حتي بين 10 تا 20 هزار بازي فوتبال نيز برگزار کنيم اما وقتي کيفيتي در کار نباشد برگزاري اين تعداد بازي چه اهميتي دارد. برنامه‌ريزي و توجه به سنين اصول پايه يکي از مهم‌ترين اصول موفقيت در فوتبال است. حتي در جام جهاني شاهد آن بوديم که شاخص‌ترين بازيکنان تيم ملي، لژيونرها بودند و اين نشان مي‌دهد کساني که در فوتبال ايران بازي نمي‌کنند بهترين بازيکنان ما را تشکيل مي‌دهند.

او تصريح کرد: مسئولان فوتبال ما با مردم روراست نيستند و فقط به ارائه برخي از آمار بسنده مي‌کنند. همه مي‌دانيم سطح فوتبال ايران چيست و در چه جايگاهي قرار دارد. ما از نظر استعداد هيچ چيزي کم نداريم. من اين مطلب را به عنوان کسي مي‌گويم که سال‌ها در خارج از ايران فعاليت کرده‌ام. ما نياز به يک سيستم جامع و جا افتاده داريم تا بتوانيم از اين استعداهاي فوتبالي بهره بگيريم.

خاکپور يکي ديگر از مشکلات فوتبال ايران را نداشتن روابط بين‌المللي خوب عنوان کرد و گفت: متاسفانه هنوز روابط بين المللي را بلد نيستيم و نمي‌دانيم چگونه با جهان فوتبال مراوده داشته باشيم. در کنار اين‌ها حضور يک عده خاص و محدود در طول سيزده دوره برگزاري رقابت‌هاي ليگ برتر سبب شده تا پيشرفت خاصي را شاهد نباشيد. گويي که فقط به يک جنس قديمي و فرسوده و مستعمل رنگي براي تازگي زده باشيم.

بازيکن سابق تيم ملي فوتبال ايران با ابراز نااميدي از چشم‌انداز فوتبال ايران در آينده با اين شرايط اظهار کرد: کيفيت ليگ ايران آنچنان نيست که بتوانيم خروجي مناسبي را در جام ملت‌هاي آسيا شاهد باشيم و احتمالا کي‌روش يک تا دو ماه پيش از آغاز رقابت‌هاي جام ملت‌هاي اروپا تدبيري را به کار مي‌بندد تا بتوانيم در جام ملت‌ها عملکرد آبرومندانه‌اي را از ملي‌پوشان شاهد باشيم.



googlereader

googleplus

stumbleupon

digg

cloob

twitter

facebook


ارسال نظرات
نام
پست الکترونیک

متن نظر


دوشنبه 1393/05/20 10:18تعداد بازدید: 1,232





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ورزش سه]
[مشاهده در: www.varzesh3.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن