تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815305185




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حاکمیت نگاه کارشناسی درطرح جامع کلانشهر اراک ضروری است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مدیرکل دفتر فنی استانداری مرکزی: حاکمیت نگاه کارشناسی درطرح جامع کلانشهر اراک ضروری است اراک - ایرنا - مدیرکل دفتر امور فنی استانداری استان مرکزی گفت: حاکمیت نگاه کارشناسی و پیش بینی تمامی نیازهای فنی و اجرایی در طرح جامع کلانشهر اراک ضروری است.


ˈ حمیدرضا نوازنیˈ روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: اراک با مصوبه شورای عالی شهرسازی کشور و هیات وزیران به کلانشهر تبدیل شده و تهیه طرح جامع این کلانشهر به عنوان نقشه راه توسعه شهری در دست انجام است.
وی توضیح داد: یکی از آسیب های عمده اراک در سالهای گذشته ضعف در تدوین و اجرای طرح جامع شهری بوده که به دلیل غیرکارشناسی بودن و حاکمیت نگاه سلیقه ای، این شهر در بسیاری از موضوعات با چالشهای جدی زیست محیطی، معماری و منظر شهری و ضعف زیرساختها مواجه است.
مدیرکل دفتر امور فنی استانداری استان مرکزی یادآور شد: شاکله فردای اراک در گروی تهیه طرح جامع هدفمند و همه جانبه نگر است و هیچ مساله ای برای دستگاه های اجرایی اولویت بیشتری نسبت به نظر کارشناسی در غنای این طرح مهم ندارد.
نوازنی بیان کرد: غفلت در تدوین طرح جامع کلانشهر اراک به معنای عدول از ضوابط قانونی و هدفمند توسعه شهری است و متاسفانه اراک تجربه تلخ واپسگرایی ناشی از بی توجهی به امور کارشناسی را در کالبدی شهری خود به میراث دارد.
وی اظهار کرد: شهرسازی و تاسیسات، زیرساختهای حمل و نقل و ابنیه اصولی در هر منطقه به عنوان سرمایه بین نسلی است و نیاز است که نیروهای خبره و خوش فکر در حوزه برنامه ریزی شهری فعالانه عمل کنند.
نوازنی خاطرنشان کرد: یکی از معضلات جدی اراک نداشتن شبکه کانالهای تاسیسات خطوط انرژی و ارتباطی است که این موضوع علاوه بر دامن زدن به کندمانهای شهری و هدررفت اعتبارات، کیفیت خدمات را به مردم تحت الشعاع قرار می دهد.
وی عنوان کرد: هم اینک نقشه دقیقی از مسیر عبور تاسیسات انرژی و ارتباطی اراک وجود ندارد و بعضا در عملیات عمرانی و امور توسعه شهری این تاسیسات در معرض آسیب و تخریب قرار می گیرد.
مدیرکل دفتر امور فنی استانداری استان مرکزی بیان کرد: اغلب معابر شهری اراک که در دهه های قبل ایجاد شده اند با نواقص زیرسازی مواجه اند و متاسفانه خدمات شهرداری در ترمیم آسفالت خیابانها به دلیل نقص زیرساختی در کوتاه مدت با مشکل مواجه می شود.
نوازنی اضافه کرد: ارزیابی ها بر کیفیت آسفالت پخش شده در معابر شهری اراک بیانگر مطلوب بودن آن است اما معضلاتی که در پیاده رو سازی و حوزه زیرسازی خیابانها وجود دارد چالشی برای این حوزه است.
اراک با الحاق سنجان وکرهرود و تصویب شورای عالی شهرسازی ومعماری کشور به کلانشهر تبدیل شده و هم اینک با وسعت یکهزار هکتار، 641هزار و 604 نفر جمعیت دارد.ک/3
560/559



20/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن