تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه نفس از لذتهاى دنيوى سودمندترين روزه‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799008587




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شوراها خدمات ارزنده طرح تحول نظام سلامت را برای مردم تبیین کنند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: شوراها خدمات ارزنده طرح تحول نظام سلامت را برای مردم تبیین کنند یاسوج - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت:شوراها اسلامی شهر و روستا خدمات ارزنده طرح تحول نظام سلامت را برای مردم مناطق مختلف این استان تبیین کنند.


به گزارش خبرنگار ایرنا،رضا چمن روز یکشنبه در ششمین نشست اعضای شورای اسلامی کهگیلویه و بویراحمد که به منظور بررسی مسایل و مشکلات حوزه بهداشت و درمان در یاسوج برگزار شد، افزود: طرح تحول نظام سلامت از اقدامات مدبرانه دولت یازدهم برای خدمات رسانی مطلوب به مردم بوده که با اجرای این طرح تحول شگرفی در حوزه بهداشت و درمان کهگیلویه و بویراحمد بوجود آمده است.
وی با اشاره به اینکه تا قبل از اجرای این طرح 45 درصد هزینه های تایمن دارو و درمان از سوی بیماران پرداخت می شد، اظهار کرد:این میزان پرداختی از سوی بیماران با اجرای طرح تحول نظام سلامت به هفت درصد رسید.
چمن عنوان کرد: با وجود تمام مشکلات پیش روی اجرای طرح تحول نظام سلامت تا پایان اردیبهشت سال جاری بیش از 18 هزارو 100 نفر در بیمارستان های استان بستری و از خدمات بهداشتی و درمانی مطلوب برخوردار شدند.
وی با بیان اینکه با اجرای طرح تحول نظام سلامت دریافت زیرمیزی پزشکان در کهگیلویه و بویراحمد تا حدود زیادی کاهش یافته، عنوان کرد: رواج این پدیده در میان پزشکان موجب اجحاف در حق مردم شده بود.
چمن ابراز داشت: با آغاز این طرح حقوق پزشکان در مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد 25 درصد افزایش یافت که این امر در ماندگاری و خدمات رسانی آنها در این مناطق تاثیرگذار است.
وی با اشاره به اینکه زیرساخت های لازم در زمینه جاده مناسب، مخابرات و سایر بخش ها برای خدمات رسانی بهتر در مراکز درمانی شهرها و روستاها باید فراهم شود، افزود: نبود امکانات خدماتی و رفاهی موجب دلسرد شدن پزشکان برای ادامه فعالیت می شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تامین زیرساخت های لازم را از وظایف سایر دستگاه های اجرایی برشمرد و گفت: جاده فوریت های پزشکی بیمارستان امام سجاد(ع) مشکلات زیادی را برای رانندگان آمبولانس ها به وجود آورده که می تواند از سوی شهرداری یاسوج مناسب سازی شود.
چمن تکمیل فضا های بهداشتی و درمانی، تامین تجهیزات و جذب نیروی انسانی را از جمله اولویت های دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت دانست و گفت: تقویت مرکز فوریت ها و مراکز پزشکی و بهداشتی و رفع کمبود پزشکان متخصص و فوق تخصص از سایر برنامه ها است.
وی در بخش دیگری از مطالبش از رسانه های ارتباط جمعی کهگیلویه و بویراحمد خواست تا در کنار بیان کاستی ها نقاط مثبت حوزه بهداشت و درمان استان را نیز اطلاع رسانی کنند.
چمن با اشاره به اینکه رسانه ها نباید مردم را نسبت به ارایه خدمات بهداشتی و درمانی دلسرد کنند، افزود: نزاع همراهان بیمار با پرستاران و پزشکان در مراکز بهداشتی و درمانی این استان وقت مسوولان دانشگاه علوم پزشکی برای انجام سایر فعالیت ها را می گیرد و باید فرهنگ سازی لازم در این زمینه انجام شود.
رییس شورای اسلامی کهگیلویه و بویراحمد و عضو شورای شهرستان دنا نیز گفت: نبود درمانگاه مناسب در روستاهای این شهرستان مشکلات زیادی را برای مردم بوجود آورده است.
ایوب فلسفی مهر ساخته نشدن جاده دسترسی مرکز بستر درمانی پاتاوه را از دیگر مشکلات این بخش عنوان کرد و افزود: مخازن آب بسیاری از روستاها کلرزنی نمی شود که می تواند سلامت مردم را به خطر اندازد.
وی احداث نشدن چاه فاضلاب در بسیاری از نقاط روستایی را موجب اذیت شدن مردم دانست و اظهار کرد: با توجه به خدمات ارزشمند اورژانس 115 می توان از آن در مناطق شبلیز، جلاله و زیلایی نیز بهره برد.
سخنگوی شورای اسلامی کهگیلویه و بویراحمد و عضو شورای شهر چرام نیز با گرامیداشت روز خبرنگار و سالروز درگذشت زنده یاد حسین پناهی گفت: وزارت بهداشت و درمان در این مدت خدمات ارزنده ای را با اجرای طرح تحول نظام سلامت به مردم ارایه کرده است.
حجت دبیقی روند یکسان سازی در مراکز بهداشتی و درمانی و بکارگیری افراد شایسته در این حوزه را ضروری دانست و افزود: بیمارستان امام خمینی (ره) کهگیلویه که به بیماران چرامی نیز خدمت ارایه می دهد از لحاظ داشتن تجهیزات پزشکی و درمانی با مشکلاتی مواجه است.
وی بیان کرد: چنانچه اعتباری برای تجهیز بیمارستان های استان در نظر گرفته شده باید بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت در اولویت قرار گیرد تا مردم برای دریافت خدمات بهداشتی و درمانی مجبور به مراجعه به استان های همجوار نباشند.
دبیقی با اشاره به اینکه چرام تازه تاسیس است و باید زیرساخت های بهداشتی و درمانی در آن گسترش یابد خواستار پیگیری احداث بیمارستان 40 تختخوابی در این شهرستان شد.
محمدخانی عضو شورای اسلامی لنده نیز مستقل شدن شبکه بهداشت و درمان،راه اندازی درمانگاه چاراه و تامین پزشک متخصص به طور هفته ای یکبار برای ارایه خدمات به مردم این شهرستان را خواستار شد.
جبیره نژاد عضو شورای اسلامی بهمئی نیز کمبود نیروی انسانی، فضای بهداشتی و درمانی، کمبود امبولانس و آزمایشگاه تخصصی و تامین بیماران خاص را از دغدغه های این حوزه در این شهرستان عنوان کرد.
علی خوانپایه عضو شورای اسلامی گچساران نیز الایندگی نفتی، توسعه نیافتن بیمارستان ها، پرداخت نشدن مطالبات کارکنان مراکز بهداشتی و درمانی مناطق محروم و وضعیت دفع نامناسب زباله ها را از مشکلات برخی شهرهای استان به ویژه گچساران دانست.
عضو شورای اسلامی بویراحمد نیز مشکلات ترافیکی بیمارستان امام سجاد و شهید بهشتی یاسوج را در کند شدن روند خدمات به بیماران تاثیر گذار خواند و گفت: فضای سبز این بیمارستان ها نیز باید ساماندهی و توسعه داده شوند.
حیدرخواه افزود: بررسی وضعیت خدمات رسانی در بیمارستان های خصوصی یاسوج را خواستار شد و بر شتاب بخشی به اجرای پروژه بیمارستان 200 تختخوابی این شهر تاکید کرد.
عضو شورای شهرستان کهگیلویه نیز گفت: مصوبات شورای اسلامی کهگیلویه و بویراحمد باید از سوی دستگاه های اجرایی پیگیری و اجرایی شوند.
امیررضا خوش آیین افزود: نبود فضای کافی برای پذیرش بیماران در بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت، کمبود وسایل پزشکی در بخش جراحی این بیمارستان و سرکشی نکردن مسوولان دانشگاه علوم پزشکی از مراکز بهداشتی و درمانی این شهرستان را از مشکلات این بخش برشمرد.
وی جمع آوری و دفع غیربهداشتی زباله های عفونی در مراکز بهداشتی و درمانی خصوصی کهگیلویه را از دیگر معضلات عنوان کرد و گفت:تجهیزات بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی دهدشت نیز مستهلک شده و نیاز به نوسازی دارد.
خوش آیین تامین داروی بیماران خاص را از دیگر نیازهای بیماران شهرستان کهگیلویه دانست و بر نظارت و سرکشی از مراکز توزیع مواد غذایی از سوی ماموران بهداشت در این شهرستان تاکید کرد.
در این نشست رییس و معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد برای رفع مشکلات بهداشتی و درمانی مناطق مختلف این استان قول مساعدت دادند.
671/7533



19/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن