تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كوتاه كردن ناخن، از آن رو لازم است كه پناهگاه شيطان است و فراموشى مى آورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801705101




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خبرنگاران سلامت در رودان تجلیل شدند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: خبرنگاران سلامت در رودان تجلیل شدند بندرعباس- ایرنا- در آیینی از تلاش صادقانه، همراهی و همدلی تعدادی از چهره های رسانه ای حامی سلامت و خبرنگاران فعال این عرصه در شهرستان رودان تجلیل شد.


به گزارش یکشنبه ایرنا ˈ در آیینی و در پاسداشت روز خبرنگار از تلاش صادقانه و یکساله غلامعباس شمس الدینی، میرزا علیرضا ذاکری، رضا مریدی، مجتبی کمالی، اسماعیل خاشعی، الهه کمالی و طیبه رحیمی بعنوان چهره های رسانه ای حامی سلامت و خبرنگاران فعال این حوزه در شهرستان رودان تجلیل و قدردانی شد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان رودان در این آیین با اشاره به نقش مهم و تاثیر گذار رسانه ها اعم از دیداری، شنیداری، مکتوب و مجازی در ارتقای سطح سلامت جامعه، بر ضرورت تقویت ارتباط و تعامل تنگاتنگ و دوسویه رسانه و بهداشت و درمان برای داشتن جامعه ای سالم و با نشاط تاکید کرد.
غلامعلی خجندی از رسانه ها به عنوان یکی از تاثیر گذارترین حامیان سلامت و مروجان فرهنگ خود مراقبتی یاد کرد و افزود: ارتقای شاخص های بهداشت و سلامت و تحقق برنامه ها، اهداف و سیاست گذاری ها نظام سلامت، بدون همکاری، همراهی و تعامل رسانه امکانپذیر و میسر نخواهد بود.
وی ادامه داد: رسانه ها بعنوان یک ظرفیت عظیم و پل ارتباطی قوی و اثرگذار میان مسوولان و متولیان امر سلامت، در گسترش عدالت در حوزه سلامت، از جایگاه ویژه ای برخوردار می باشند.
خجندی با بیان اینکه ارتباط حوزه بهداشت و درمان با رسانه ها نیازمند تقویت است، عملکرد رسانه در حوزه بهداشت و سلامت در رودان را مطلوب ارزیابی کرد و خواستار تعامل و تقویت ارتباط رسانه با حوزه بهداشت، درمان و سلامت در این شهرستان شد.
وی بیان کرد: بخشی از موفقیت های نظام سلامت در رودان مدیون تلاش خبرنگاران این بخش است و تاثیر فعالان این حوزه در پیگیری مطالبات مردم در حوزه سلامت و بهبود و ارتقای زیرساخت های حوزه بهداشت و درمان این شهرستان، غیرقابل انکار است.
خجندی ادامه داد: رسانه ها همواره با انعکاس مطلوب فعالیت ها و عملکرد متولیان عرصه بهداشت و سلامت و بیان شفاف و صریح نیازمندی ها، نارسایی ها و مطالبات مردم در حوزه سلامت در راستای تحقق اهداف نظام سلامت، گام بسیار مهم و تاثیرگذاری برداشته اند.
وی ارتقای سلامت و بهداشت جامعه را در گرو تلاش، مشارکت، عزم و اراده عمومی و احساس مسئولیت همگانی دانست و بر لزوم بهره گیری و استفاده درست، صحیح و اصولی از توان و ظرفیت های موجود و جلب مشارکت عمومی در راستای اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و ارائه آموزش مهارت های زندگی برای دستیابی به جامعه ای سالم، با نشاط و بالنده تاکید کرد.
خجندی در ادامه با تقدیر از عملکرد قابل تحسین پرسنل بهداشت و درمان اظهار کرد: تلاش، همت و مجاهدت شبانه روزی پرسنل تلاشگر موجب ارتقای شاخص های بهداشت و سلامت شده و شبکه بهداشت و درمان شهرستان رودان را بعنوان یک شبکه سرآمد و پیشتاز در استان هرمزگان معرفی کرده است.
وی بیان کرد: در 26 ماه گذشته شبکه بهداشت و درمان شهرستان رودان در تمامی شاخص ها دارای رشد بوده و هیچ افت شاخصی در حوزه بهداشت و سلامت مشاهده نشده است.
خجندی دریافت تقدیر نامه در راستای ارتقای شاخص های بهداشتی در سال 91، کسب رتبه برتر در اجرای برنامه های مراقبت بیماری های واگیر در سال 92، دریافت لوح تقدیر در راستای ارتقای شاخص های سلامت و هفته سلامت در سال 92، دریافت لوح تقدیر در راستای کنترل طغیان بیماری وبا در سال 92 و کسب رتبه نخست استانی در حوزه مبارزه با بیماری ها و بهداشت محیط را از جمله موفقیت های بهداشت و درمان شهرستان رودان طی 26 ماه گذشته برشمرد.
وی خاطر نشان کرد:با وجود کمبود نیرو، عملکرد پرسنل، کارشناسان و تلاشگران عرصه بهداشت و سلامت در این شهرستان تحسین برانگیز و قابل تقدیر است.
خجندی همچنین از شبانه روزی شدن مراکز بهداشتی و درمانی روستایی در این شهرستان خبر داد و خاطر نشان کرد: بمنظور رفاه حال شهروندان بویژه جامعه روستایی سه مرکز بهداشتی و درمانی روستایی بیکاه، زیارتعلی و جغین ظرف روزهای آینده، فعالیت شبانه روزی خود را بصورت رسمی آغاز خواهند کرد.
وی با تاکید بر اینکه تقویت و نهادینه سازی فرهنگ خود مراقبتی نیازمند احساس مسوولیت همگانی است، ارتقای سلامت و بهداشت جامعه را در گرو تلاش، مشارکت، عزم و اراده همگانی دانست.
خجندی در پایان ضمن تاکید بر توجه جدی به امر سلامت از سوی همگان، اظهار امیدواری کرد: افراد با رعایت اصول بهداشتی و درمانی و سالم زیستن، سلامت، امنیت و آرامش را به خود و جامعه هدیه کنند.
شهرستان رودان در فاصله 90 کیلومتری بندرعباس قرار دارد، براساس آمار سال 1390 جمعیت این شهرستان 118 هزار و 547 نفر اعلام شده است.
رودان یکی از قطب های مهم کشاورزی هرمزگان است و اشتغال و اقتصاد آن وابسته به کشاورزی است و هم اکنون 80 درصد از جمعیت این شهرستان بطور مستقیم و غیر مستقیم در بخش کشاورزی، دامداری و صنایع وابسته به آن مشغول فعالیت هستند. ک/2
7196/668



19/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن