تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):روزه و حج آرام‏بخش دل‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805037085




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشاهدات عینی تنها خبرنگار آلمانی حاضر در غزه از عمق جنایات صهیونیست ها


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مشاهدات عینی تنها خبرنگار آلمانی حاضر در غزه از عمق جنایات صهیونیست ها برلین- ایرنا- تنها خبرنگار آلمانی که در روزهای اوج درگیری نظامی در غزه و بمباران این شهر توسط رژیم صهیونیستی به مدت سه هفته در غزه حضور داشت، مشاهدات عینی اش را از جنایات ضد بشری اشغالگران صهیونیست و کشتار کودکان در این منطقه بیان کرد.


ˈمارتین لوژونˈ خبرنگار روزنامه ˈنویس دویچلندˈ که به گفته خودش به عنوان خبرنگار جنگی در بحران های متعددی در منطقه از جمله جنگ های سوریه، لیبی و ناآرامی های یمن حضور فعالی داشته است،به خبرنگار ایرنا گفت: در هیچ کدام از جنگ ها و بحران هایی که حضور داشته ام، جنایاتی با این وسعت و گستردگی که صهیونیست ها در غزه انجام دادند، به چشم خود ندیده ام.
این خبرنگار آلمانی با اشاره به اینکه اوج تهاجم نظامی صهیونیست ها در غزه طی روزهای 22 جولای تا سوم آگوست( 31 تیرماه تا 12 مرداد) انجام شده است، افزود: این حملات وحشیانه از زمین، هوا و دریا انجام شده و موجب ویرانی غزه و کشتار وحشیانه و بی سابقه مردم بی دفاع این منطقه اعم از کودکان، زنان و سالخوردگان فلسطینی شده است.
لوژون با بیان اینکه درمدت حضورش در غزه به جای استقرار در هتل خبرنگاران در جمع یک خانواده فلسطینی زندگی می کرده است تا از نزدیک رنج و مشقت مردم جنگ زده را لمس کند، گفت: اسرائیلی ها به طور میانگین هر 30 ثانیه یک موشک به سمت غزه شلیک می کردند و این بدترین حالتی بود که من از فضای جنگی و حاکم بودن ترس و وحشت در بین مردم غیرنظامی شاهد بوده ام.
این خبرنگار آلمانی با تاکید بر اینکه نظامیان صهیونیست در بمباران های خود، هدف قرار دادن منازل مسکونی و مناطق غیرنظامی غزه را در دستور کار داشتند، اضافه کرد: من خودم از نزدیک شاهد هدف قرار گرفتن یک ساختمان مسکونی چند طبقه بودم که همه ساکنان غیر نظامی آن کشته شدند.
لوژون در ادامه با تشریح یک صحنه دلخراش از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: در روز عید فطر که برای مسلمانان بسیار قابل احترام است، در محل انفجاری حضور یافتم که 10 کودک و 2 بزرگسال بر اثر اصابت بمب کشته شده و در زیر خروارها خاک بودند. وقتی با مردم حاضر در محل انفجار صحبت می کردم، هیچ مبارزی از حماس در آن حوالی دیده نمی شد و من نمی دانم اسرائیلی ها چه توجیهی برای بمباران آن منطقه مسکونی و غیرنظامی داشته اند.
لوژون یادآور شد: مردمی که با آنها صحبت می کردم با ابراز خشم و نفرت از جنایات صهیونیست ها، کشتار کودکان و افراد غیرنظامی در بمباران ها را هدیه روز عید خود می دانستند.
این خبرنگار جنگی آلمانی با تاکید بر اینکه اسرائیلی ها با بمباران اماکن مسکونی و غیرنظامی در غزه مرتکب جنایت جنگی شده اند و باید در دادگاه بین المللی محاکمه شوند، افزود: در غزه از مسجد ˈمحمد امینˈ که بر اثر بمباران نظامیان صهیونیست ویران شده بود بازدید کردم درحالی که نه اعضای حماس در آنجا حضور داشتند و نه سلاحی در این مکان مقدس انبار شده بود.
لوژون در واکنش به ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه حماس از سپر نیروی انسانی برای محافظت از تاسیسات نظامی خود استفاده می کند، گفت: من در طول مدت حضور در غزه هیچ نشانه ای از اینکه حماس و دیگر گروه های مقاومت فلسطینی از مردم به عنوان سپر دفاعی استفاده کنند ندیدم و به نظرم این ادعا یک دروغ تبلیغاتی است.
وی تاکید کرد: اتفاقا برعکس برخی از مقامات حماس به من می گفتند تمام تلاش آنها این بوده است که از غیرنظامیان در برابر حملات نظامی وحشیانه صهیونیست ها محافظت کنند و من شاهد بودم که نیروهای حماس مردم را از محل های خطرناک دور می کردند تا مشکلی برای آنان ایجاد نشود.
خبرنگار آلمانی در ادامه این گفت و گو، وحدت و همدلی موجود میان همه گروه های مقاومت و مردم فلسطین را نکته مهم و قابل توجهی خواند که در روزهای حضور خود در غزه آن را به خوبی لمس کرده است و افزود: امروز همه فلسطینی ها برای مقابله با جنایات صهیونیست ها همدل و همراه هستند و هیچ نوع رقابت سیاسی بین گروه های مختلف دیده نمی شود.
لوژون همچنین با انتقاد از سکوت جامعه بین المللی و مدعیان حقوق بشر در جهان غرب در قبال جنایات رژیم صهیونیستی، خواستار ارجاع پرونده این رژیم اشغالگر به دادگاه بین المللی لاهه به دلیل ارتکاب جنایات جنگی و ضد بشری شد و افزود: حاضرم به عنوان شاهد عینی، در دادگاه بین المللی شهادت دهم که چه جنایات ضد بشری در غزه انجام شده و اسناد و مدارک روشنی نیز در این رابطه در اختیار دارم.
وی در عین حال از عملکرد همکاران خود در رسانه های آلمان به خاطر رفتاری که آن را غیراخلاقی و غیرحرفه ای در پوشش اخبار مربوط به جنایات صهیونیست ها در غزه خواند، بشدت گلایه کرد و گفت: بسیاری از خبرنگاران آلمانی به جای حضور در صحنه جنگ ترجیح دادند در هتل های محافظت شده و کولردار تل آویو مستقر شوند و اخبار مربوط به غزه را از رسانه ها و کانال های صهیونیستی دریافت کنند و این برای بسیاری از خبرنگاران خارجی حاضر در غزه نیز عجیب بود.
لوژون با انتقاد از سانسور حاکم بر مطبوعات آلمان درمورد جنایات غزه، اعلام کرد: با رادیوی سراسری آلمان توافق کرده بودم که دو گزارش مستقیم از غزه از طریق این رسانه برای مردم آلمان ارائه کنم اما در آخرین لحظات این رادیو با ادعای اینکه گزارش من یک طرفه است، توافق را زیر پا گذاشت و حاضر به پخش گزارش زنده من از مشاهدات عینی در غزه نشد.
وی در همین رابطه به حضور فعال رسانه های ایران در غزه اشاره کرد و افزود: مردم غزه از اینکه جنایات ضد بشری صهیونیست ها در غزه با وجود سکوت مرگبار رسانه های غربی و بی تفاوتی رسانه های عربی به خوبی از سوی رسانه های ایرانی پوشش داده می شود بسیار خوشحال بودند.
این خبرنگار آلمانی خاطرنشان کرد: فعالیت حرفه ای خبرنگاران ایرانی حاضر در غزه باید به الگویی برای خبرنگاران رسانه های عربی منطقه تبدیل شود. فلسطینی ها از برادران عرب خود بسیار دلگیر و مایوس هستند و از اینکه هیچ اقدام عملی از این کشورها نمی بینند گلایه دارند و معتقدند تنها ایران، ترکیه و قطر به معنای واقعی از مقاومت فلسطین حمایت می کنند.
این خبرنگار آلمانی که روز گذشته(شنبه) در جمع راهپیمایان شهر برلین در حمایت از مردم غزه حضور یافته بود، تاکید کرد برای ادامه فعالیت حرفه ای خود و رساندن صدای مظلومیت مردم فلسطین و همچنین نشان دادن چهره واقعی صهیونیست ها و معرفی اقدامات ضد بشری اشغالگران در منطقه، دوباره به غزه بازخواهد گشت.
اروپام* 3* 456* 1701**1485** 1337



19/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن