تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عريف بيش از استحقاق، چاپلوسى و كمتر از استحقاق، از ناتوانى در سخن و يا حسد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821276888




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تشخیص سریع بیماری آب سیاه با تصویربرداری اپتیکی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: تشخیص سریع بیماری آب سیاه با تصویربرداری اپتیکی تهران-ایرنا-رییس انجمن علمی اپتومتری ایران گفت: تشخیص بیماری آب سیاه (گلوکوم) در گذشته فقط از طریق گرفتن فشار چشم و میزان بینایی بیماران میسر بود اما امروزه با روش های تصویربرداری اپتیکی می توان بیماری آب سیاه را سریعتر تشخیص داد.


به گزارش ایرنا از انجمن علمی اپتومتری ایران، دکتر علی میرزاجانی اظهار کرد: به وسیله تصویربرداری اپتیکی تغییرات در لایه های عصبی شبکیه چشم و عصب اپتیک سریعتر از روش های سنتی تشخیص داده می­ شود.
وی در مورد بیماری آب سیاه گفت:آب سیاه بیماری است که سبب آسیب عصب بینایی و در نهایت نابینایی فرد می شود.
وی با تاکید بر اینکه درمان زودهنگام این بیماری مانع از پیشرفت بیماری و کاهش دید بیمار می شود، افزود: افزایش فشار داخل چشم سبب بروز گلوکوم می شود، بنابراین با تشخیص زودهنگام فشار بالا در چشم ها می توان از بروز این بیماری پیشگیری کرد.
رییس انجمن علمی اپتومتری ایران با بیان اینکه افراد بالای 40 سال و افرادی که سابقه خانوادگی دارند، بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری هستند، گفت: اگر بیماری زود تشخیص داده شود، با دارودرمانی کنترل می شود در غیر این صورت باید از روش هایی مانند جراحی لیزر استفاده کرد.
هفدهمین کنگره سراسری انجمن علمی اپتومتری ایران در روزهای 12تا 14شهریورماه در سالن همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود.
علمی1834**1440



19/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن