تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به نفع ت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821296035




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طراحي سامانه هوشمند تشخيص و آناليز بيماري هاي قلبي در ايران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ مرداد ۱۳۹۳ (۰:۴ق.ظ)
طراحي سامانه هوشمند تشخيص و آناليز بيماري هاي قلبي در ايران اختراع دانش آموزان دبيرستاني زنجان به کنگره بين المللي کاربرد کامپيوتر در علم پزشکي آمريکا راه يافت
به گزارش خبرگزاري موج، احمد معروفخاني ، روح اله آمندي ، محمد فرهادي و فريد ناصري چهار نوجوان رشته علوم تجربي دبيرستان شاهد پيامبر اعظم زنجان مطالعه و تحقيق کردند تا بتوانند گره اي از زندگي بيماران قلبي را بگشايند .
اين نوجوانان با مطالعه مقاله هاي علمي روز و کنکاش درباره سيستم طراحي شده در اين خصوص موفق به اختراع يک سامانه تشخيصي شدند . طرحي که در همان ابتداي راه به کنگره بين المللي کاربرد کامپيوتر در علم پزشکي آمريکا راه يافت . طراحي « سامانه هوشمند تشخيص و آناليز بيماري قلبي » کمتر از يک سال قبل کليد خورد و اکنون به جشنواره کشوري خوارزمي فرستاده شده است . اعضاي اين گروه طي دعوتنامه اي که از دانشگاه هاروارد و ام آي تي آمريکا دريافت کرده اند ، شهريور امسال براي شرکت در معتبرترين کنگره جهاني کاربرد کامپيوتر در پزشکي دعوت شده اند .
احمد معروفخاني سرپرست اين گروه علمي دانش آموز سال چهارم متوسطه دبيرستان شاهد زنجان است که در گفت و گويي که با روزنامه شهروند انجام داده درباره جزئيات اين طرح مي گويد : اين طرح از دو بخش نرم افزاري و سخت افزاري تشکيل شده که بخش نرم افزاري به قلب وصل مي شود و نوار قلب را ثبت کرده و با ارسال اطلاعات و ديتاها به واي – فاي يا بلوتوث به سامانه پزشک معالج و فرد مبتلا را در جريان کم و کيف وضع قلبي قرار مي دهد و در مرحله بعدي که اطلاعات به سامانه ارسال مي شود وضعيت بيمار را تحليل کرده و نتيجه را اطلاع مي دهد .
فريد ناصري ، روح اله آمندي و محمد فرهادي ديگر اعضاي اين گروه در طراحي سامانه هستند که همگي در رشته تجربي ادامه تحصيل مي دهند و در سايه مشارکت و کار گروهي توانستند مرحله به مرحله با تحقيق و مطالعه مقالات مختلف داخلي و خارجي اين طرح را پياده کنند .
وي در باره جزئيات حضور در کنگره بين المللي نيز گفت : کنگره بين المللي کاربرد کامپيوتر در پزشکي در انيستيتوي فناوري ماساچوست برگزار مي شود و معتبرترين کنگره علمي جهان است . چهل و يکمين دوره اين کنگره با حضور دانشگاه هاي معتبر دنيا همچون دانشگاه آکسفورد و کمبريج – هايدلبرگ و صاحب نظران بنام اين حوزه برگزار مي شود .و براي حضور در اين کنفرانس براي دريافت ويزا مدارک کل اعضا را به سفارت امارات تحويل داده ايم تا در کنفرانس روزهاي 17 تا 20 شهريور امسال شرکت کنيم .
معروفخاني در پايان با اشاره به پايين آمدن سن بيماري هاي قلبي و عروقي ، استفاده نکردن از سيستم چکاپ ، کنترل نکردن برخي بيماري هاي مرتبط مادر زادي را در بروز اين بيماري اثر گذار دانسته و گفت : بهترين راه براي مقابله با روند اين بيماري کنترل نامحسوس در طول شبانه روز است که با سيستم ارائه شده در بدن فرد ، بيمار در جريان خطر بيماري هاي قلبي قرار گرفته و پزشک مي تواند با استفاده از آخرين فناوري پردازش سيگنال تمامي اطلاعات مرتبط با بيماري هاي خطرناکي همچون – ventricular fibrillation و ventricular tachycardia مورد آناليز قرارداده و مي تواند اقدامات اوليه مانند اعمال سيگنال مناسب براي بازگشت ريتم به حال عادي را انجام دهد .اکنون بسترهاي آناليز الکترونيکي اين سامانه در اختيار شرکت هاي توسعه فناوري است . ناصري از رونمايي اين طرح همزمان با روز جوان توسط استاندار زنجان خبر مي دهد و پيگيري ها و حمايت هاي مدير کل آموزش و پرورش استان زنجان را در ارج نهادن به اين طرح قابل تقدير مي داند .














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن