تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مؤمن كم حرف و پر كار است و منافق پر حرف و كم كار.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802503099




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرح اجتماعی مسکن در هفته دولت رونمایی خواهد شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: طرح اجتماعی مسکن در هفته دولت رونمایی خواهد شد تهران بزرگ - ایرنا - مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان تهران گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده از طرح اجتماعی مسکن در هفته دولت رونمایی خواهد شد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، فریبرز واحدی در نشست خبری روز یکشنبه در سالن اجتماعات اداره راه و شهرسازی استان تهران در جمع خبرنگاران افزود: اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در طول سه سال گذشته به دلیل کمبود منابع اعتباری در بخش راه و حمل و نقل جاده ای شرایط سختی را گذرانده است.
وی ادامه داد: با وجود اینکه از نیمه دوم سال 91 تا به امروز تخصیص منابع اعتباری اداره کل راه و شهرسازی استان تهران تامین نشده است این اداره خود را ملزم به حفظ خطوط قرمز در حوزه های نگهداری، ایمن سازی و بهبود سطح تردد راه های برون شهری استان و روستای با هدف کاهش سوانح رانندگی، اصلاح نقاط پرحاثه و ساماندهی این نقاط در شبکه راههای استان و کشور می داند.
واحدی تصریح کرد: در بدترین شرایط ممکن نیز اگر اعتبار تخصیصی به این حوزه پرداخت نشود به دلیل اینکه با جان انسان ها در ارتباط است کوتاهی در انجام وظایف مطروحه انجام نخواهد شد.
وی افزود: اعلام نکردن به موقع تخصیص اعتبار در این حوزه چالش های را برای دستگاه های متولی بحث ایمنی، حمل و نقلل و ترافیک به ویژه در بخش پشتیبانی (لجستیکی ) شامل دستگاه های امدادی ، انتظامی، وزارت های کشور راه و شهرسازی آموزش و پرورش صداو سیما سازمان امداد و نجات جاده ای پزشکی قانونی و حتی وزارت صنعت، معدن و تجارت به وجود آورده است.
واحدی اضافه کرد: هر اتفاق غیر مترقبه ای در این دستگاه ها خروجی نامطلوب در افزایش سوانح جاده ای و مرگ و میر ناشی از تصادفات را در پی خواهد داشت.
وی با بیان اینکه راه های برون شهری و روستایی استان تهران به یک ایمنی پایدار رسیده است اظهار کرد: این امر کافی نیست چرا که نقاط پر حادثه، رفتار رانندگی و فرهنگ سازی ترافیکی به صورت مرتبط در حال تغییر است و این منجر به این می شود تا مسوولان ذیربط هر چندسال یک بار در استراتژی ها و روش های سیاست گذاری خو بازنگری اساس کنند.
واحدی افزود: با توجه به روند رو به رشد مرگ و میر ناشی از سوانح جاده ای در دهه (75 تا 85 ) با نرخ فزاینده 10 درصد، با اعمال مکانیزم های بازدارنده کوتاه مدت این روند متوقف و از سال 85 روند رو به کاهشی داشت.
وی با اشاره به اینکه حدود 40 درصد خودروهای تولید داخل در سطح راه های شهر تهران تردد دارند افزود: با وجود اینکه در دهه گذشته با رشد انفجاری خودرو به میزان 2.5 برابر و تعداد رانندگان به میزان 2 برابر در شهر تهران مواجه شدیم ولی با سیاستگذاری های صحیح این روند رو به رشد مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی کنترل شد.
واحدی با بیان اینکه در سال 91 تعداد 413 نفر در مسیر راه های اصلی ( آزادراه و بزرگراه ) و روستایی استان تهران جان خود را از دست دادند اظهار کرد: با اعمال تمهیدات لازم این میزان از تلفات رانندگی با 60 نفر کاهش در اسفند ماه سال 92 به تعداد 353 نفر رسید اگرچه همین رقم نیز به واقع زیاد است و باید به تعداد صفر برسد.
وی با اشاره به کاهش 14.5 درصدی تلفات ناشی از سوانح رانندگی استان تهران در سال 92 نسبت به سال 91 گفت: با وجود اینکه در طرح نوروزی (فروردین سال 93) نسبت به زمان مشابه سال گذشته 50 درصد کاهش مرگ میر ناشی از تصادفات رانندگی بود ولی این آمار در اردیبهشت و خرداد ماه امسال تعداد 16 نفر افزایش را نشان می دهد.
وی با اشاره به افزایش مرگ و میر جاده ای استان تهران در بهار امسال نسبت به زمان مشابه سال گذشته افزود: بیشتر تصادفات استان در مسیر راه های ارتباطی آزادراه تهران - قم و یا هراز و فیروزکوه به صورت واژگونی خودرو و تصادف با عابر پیاده رخ داده است.
مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان تهران با بیان این که بیشترین میزان کشته شدگان را عابران پیاده تشکیل می دهد، افزود: 49.8 درصد از مجموع کل کشته شدگان عابران پیاده کشور در استان های مازندران، گیلان، خراسان رضوی، فارس، اصفهان و تهران رخ داده است.
وی با بیان اینکه تاکنون طرح های ایمنی بسیاری برای حفظ جان عابران پیاده و موتورسواران به مورد اجرا درآمده است اظهار کرد: با توجه به لزوم بررسی مجدد این طرح ها مقرر شده است در نیمه دوم امسال با همکاری پلیس راه و شهرداری ها بازنگری اساسی در ایمن سازی این افراد در جاده ها انجام شود.
واحدی با ابراز امیدواری گفت: با توجه به اینکه 30 درصد تصادفات در فصل تابستان اتفاق می افتد امید است تا پایان امسال با اجرای برنامه های موثر روند کاهشی را مثل سال گذشته در پیش رو داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از 300 پروژه در اختیار این اداره کل بود اظهار کرد: در حال حاضر 176 پروژه فعال در بخش راه و شهرسازی استان تهران با اعتباری حدود 450 میلیارد تومان (منهای بخش مسکن ) قرارداد با پیمانکاران وجود دارد.
واحدی ادامه داد: در حال حاضر 137 پیمانکار در بخش راه و 388 پیمانکار نیز در تمام سایت های مسکن استان تهران اعم از شهرهای جدید پردیس، پرند و اندیشه و دیگر سایت های مسکن راه و شهرسازی استان تهران ( با 158 پیمانکار) مشفول به کار هستند.
وی افزود: در بخش راه و راهداری، راهسازی و ایمن سازی جاده ها حدود 167 میلیارد تومان پروژه در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.
مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به اینکه بودجه تخصیصی راه ها هنوز به دست این اداره کل نرسیده است گفت: پیمانکاران روزانه حدود یک میلیارد تومان روکش آسفالت جاده ها در سطح کل استان تهران را انجام می دهند.
وی یادآور شد: پیمانکاران از 10 روز پیش از آغاز ماه مبارک رمضان مسیر راه های استان تهران از جمله آزاد راه تهران-قم، تهران – کرج ، محورهای هراز، جاجرود، بومهن، دماوند، فیروزکوه، پاکدشت، رباط کریم، اسلامشهر، شهریار، ورامین و پیشوا را تاکنون در حال انجام عملیات روکش آسفالت هستند.
این مقام مسوول در حوزه راه و شهرسازی با بیان اینکه یک سری از پروژه ها نیز از سال 90و 91 باقی مانده است افزود: پروژه های مانند مسیر راه پیشوا به شریف آباد یا کمربندی دوم تهران قطعه یک با حدود 13 کیلومتر هنوز تکمیل نشده و همچنین محور هراز نیز عملیات جداسازی و بهسازی باید کامل و هرچه سریعتر باید به پایان برسد تا در هفته دولت به بهره برداری برسد.
وی ادامه داد: این اداره کل مکلف است براساس برنامه ابلاغی دولت در بخش مسکن با احتساب بافت فرسوده حدود 387 هزار و 196 واحد مسکونی ( منهای بافت فرسوده حدود 331 هزار و 546 واحد) آماده سازی کند.
واحدی افزود: از این تعداد حدود 104 هزار و 899 واحد به عهده راه و شهرسازی استان تهران، 36 هزار واحد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تهران، 95 هزار و 300 واحد شهر جدید پرند،89 هزار و 456 واحد شهر جدید پردیس و 5هزار و891 واحد به عهده شهر جدید اندیشه برای تحویل به خریدارن باید به پایان برسند.
وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی این واحدهای مسکونی اظهار کرد: این اداره کل 80درصد، بنیاد مسکن 50درصد، پرند 57 درصد، پردیس 10 درصد، اندیشه 39 درصد و در سطح میانگین حدود 50 درصد تمام سایت های مسکن طبق برنامه پیشرفت فیزیکی داشته است.
واحدی در مورد تسهیلات بانکی اعطا شده نیز گفت: تا به امروز حدود 59 هزار و 886 میلیارد ریال بانک ها به ویژه بانک مسکن به متقاضیان، تسهیلات بانکی پرداخت کرده اند.
مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه تا به امروز 59 هزار و 886 میلیارد ریال تسهیلات بانکی به متقاضیان مسکن پرداخت شده است افزود: از جمع پروژه های مسکونی افتتاح شده که تاکنون به این اداره کل ابلاغ شده حدود 53 هزار و523 واحد به متقاضیان مسکن تحویل داده شده است.
وی ادامه داد: براساس برنامه ریزی انجام شده بنا است در هفته دولت 17 هزار و 900 واحد تحویل و حدود 96 هزار واحد مسکونی مابقی تا پایان اسفند امسال آماده تحویل شود تا پرونده مسکن مهر در شهرهای بالای 250هزار نفر جمعیت بسته شود.
واحدی در ادامه یادآور شد: براساس آخرین آمار 14 هزار میلیارد ریال برای تامین خدمات زیربنایی و سایت های مسکن مهر استان تهران لازم است.
وی با اشاره به اینکه بنیاد مسکن 20 هزار و 700 واحد را از 36 هزار واحد قرار است تا پایان امسال تحویل متقاضیان می دهد، افزود: تاکنون بنیاد مسکن هفت هزار و 700 واحد را افتتاح و قرار است هفت هزار واحد دیگر را نیز در هفته دولت افتتاح کند.
واحدی اضافه کرد: شرکت عمران شهر جدید پرند نیز تاکنون از 95 هزار واحد تعداد 23هزار و 292 واحد مسکونی را تحویل و قرار است 26 هزار و 838 واحد دیگر را در هفته دولت تحویل دهد.
واحدی با بیان اینکه ساخت واحدهای مسکن مهر در شهرهای جدید تا سال 94 به پایان می رسد، تصریح کرد: در شورای عالی مسکن استان تهران از مدیران شهرهای جدید و بنیاد مسکن تاکید شده است تا سال 94 دیگر هیچ پروژه مسکن مهری باقی نماند.
وی در ادامه درباره افزایش تسهیلات برای مسکن مهر افزود: با توجه به اینکه تسهیلات بانکی جدید از طرف بانک مرکزی پرداخت نمی شود مگر آنکه از محل بازپرداخت اقساط متقاضیان مسکن مهر انجام شود.
واحدی افزود: بازپرداخت اقساط به دلیل توان مالی پایین وام گیرندگان به کندی صورت می گیرد در نتیجه برای تامین منابع مالی مورد نیاز نیز به سختی صورت می گیرد.
وی در مورد جلوگیری از تغییر کاربری مسکن اظهار کرد: در حال حاضر وزارت راه و شهرسازی در مورد تغییر کاربری به طور مخالف است و در این موضوع با شهرداری هماهنگی انجام شده تا با تهیه نظام پایه مالی پایدار وابستگی شهرداری ها را به فروش تراکم کمتر شود.
مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان تهران درباره میزان رشد جمعیتی در مناطق مختلف شهر تهران اظهار کرد: منطقه یک، دو، سه، چهار، پنج، 15، 18 و 22 مناطقی هستند که بیشترین رشد جمعیتی را داشته اند.
وی در مورد علت این امر گفت: از دلایل رشد جمعیتی در این مناطق پایین بودن قیمت عرصه و اعیان این مناطق و سهولت تحویل خدمات زیربنایی می تواند باشد.
واحدی درباره قیمت مسکن نسبت به درآمد خانوار گفت: با توجه به تعیین الگوی واحد مسکونی 75 متری برای هر خانوار در تهران 11 برابر، قم 9 برابر و در همدان 8 برابر سطح درآمد هر خانوار می باشد.
وی در ادامه تاکید کرد: قیمت مسکن ازسال 70 تا 92 در شهرهای تهران، قم، اراک، ارومیه و همدان به شدت با افزایش روبرو بوده است به طوری هم اکنون متوسط قیمت هر مترمربع مسکن در تهران چهار میلیون تومان است.
مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران در پایان درباره مسکن اجتماعی گفت: طبق قانون مسوولیت ساماندهی و حمایت از خانواده های کم درآمد در نظر گرفته شده که در این زمینه با خیرین مسکن ساز در حال اجرای امضای تفاهم نامه ای است تا مسکن اجتماعی را به آن ها واگذار کنیم و قرار است در هفته دولت از مسکن اجتماعی رونمایی شود.
وی از حذف تعدادی از متقاضیان مسکن ویژه به دلیل پرداخت نکردن اقساط خبر داد و گفت: تحویل واحدهای این پروژه از فصل پاییز آغاز می شود و آخرین تحویل در خرداد 94 خواهد بود.
واحدی درباره آخرین وضعیت مسکن ویژه تهرانسر اظهار کرد: در مسکن ویژه 3595 نفر متقاضی بودند که از این میزان 1254 نفر انصراف دادند چراکه نمی توانستند قسط هایشان را پرداخت کنند.
وی افزود: کسانی که هم قسط هایشان ناقص پرداخت شده حدود 45 نفر بودند که از لیست خارج شده اند.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در استان تهران با بیان این که در سامانه مسکن ویژه حدودا 2300 نفر ثبت نام کرده اند، تصریح کرد: در حال حاضر 2356 واحد در فاز یک این پروژه در حال ساخت است.
واحدی تاکید کرد: در مسکن ویژه تهرانسر دو فاز وجود دارد و حدودا 120 تا 130 نفر قسط شان پرداخت نشده که حذف شدند.
وی با بیان این که هیات مدیره ای تشکیل شده که وضعیت مسکن ویژه را رصد می کند، تصریح کرد: پیشرفت فیزیکی در واحدهای مسکن ویژه 50 درصد بوده است.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: تا مهر و آبان امسال 540 تا 550 واحد که ساختشان تکمیل شده تحویل داده خواهند شد و آخرین تحویل در خرداد 94 خواهد بود.
واحدی با اشاره به این که در هفته جاری فراخوان برای جذب سرمایه گذار خواهیم داشت، افزود: در نظر داریم بهترین امکانات رفاهی را برای ساکنان در دو فاز یک و دو مسکن ویژه تهرانسر فراهم کنیم.
وی با بیان این که هیات مدیره ای تشکیل شده که وضعیت مسکن ویژه را رصد می کند، تصریح کرد: پیشرفت فیزیکی در واحدهای مسکن ویژه 50 درصد بوده است.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: تا مهر و آبان امسال 540 تا 550 واحد که ساختشان تکمیل شده تحویل داده خواهند شد و آخرین تحویل در خرداد 94 خواهد بود.
واحدی با اشاره به این که در هفته جاری فراخوان برای جذب سرمایه گذار خواهیم داشت، افزود: در نظر داریم بهترین امکانات رفاهی را برای ساکنان در دو فاز یک و دو مسکن ویژه تهرانسر فراهم کنیم.
فریبرز واحدی در نشستی که امروز - شنبه - برگزار شد درباره وضعیت بازار مسکن اظهار کرد: روند رکودی که دربازار مسکن وجود دارد پیش بینی می شود به همین روال پیش رود به طوری که هیچ جهشی را در این بخش نمی توان متصور بود.
واحدی با بیان این که عوامل مختلفی در قیمت مسکن تاثیرگذار هستند، تصریح کرد: تورم ناشی از فاز دوم هدفمندی یارانه ها ، افزایش قیمت صدور پروانه ساختمان، افزایش مجدد وام خرید مسکن، تورم عمومی و راه اندازی صندوق پس انداز از جمله عواملی هستند که در این بخش تاثیرگذارند.
وی در ادامه درباره اجاره بها در بازار مسکن گفت: علیرغم این که در نیمه اول سال 92 در این بخش با افزایش مواجه بودیم اما تا حدودی قیمت ها در نیمه دوم سال کنترل شد چون در این بازار نیروهایی وجود دارد که می توانند یکدیگر را خنثی کنند.
مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان تهران تاکید کرد: تداوم تورم عمومی دراین حوزه جزو عواملی است که سبب افزایش قیمت خانه می شود.
واحدی خاطرنشان کرد: با بررسی همه گزینه ها می توان گفت که جهش قیمتی در بازار نخواهیم داشت و قیمت ها هم ردیف با تورم عمومی پیش می رود.
تهرام/1699/ 699



19/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن