تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس جز با اطاعت خدا خوشبخت نمى‏شود و جز با معصيت خدا بدبخت نمى‏گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820372630




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عمل سزارین در استان مرکزی 13 درصد کاهش یافت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: با اجرای طرح تحول نظام سلامت عمل سزارین در استان مرکزی 13 درصد کاهش یافت اراک - ایرنا - مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با اجرایی شدن راهبردهای برنامه تحول نظام سلامت در استان مرکزی از نیمه اردیبهشت امسال، آمار عمل سزارین 13 درصد کاهش یافته است.


دکتر ˈمحمد جمالیانˈ روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ترویج زایمان طبیعی و خدمات رایگان کیف نوزادان یکی از هفت بسته خدمتی برنامه تحول نظام سلامت است که با حساسیت و نظارت در بیمارستانهای دولتی استان اجرایی شده و نتایج مثبتی را درپی داشته است.
وی بیان کرد:با توجه به اینکه هر عمل سزارین درصد احتمال چسبندگی های ناحیه لگن و عوارض نازایی و زایمان های مشکل را در زنان افزایش می دهد ترغیب زنان باردار به زایمان طبیعی از موضوعات مهم است که در قالب این طرح با پوشش فرهنگ سازی دنبال می شود.
مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک توضیح داد: برنامه نظام تحول سلامت در استان مرکزی 20 درصد آمار مراجعه به مراکز درمان دولتی را افزایش داده و با اجرای بسته های خدمتی تامین دارو و تجهیزات پزشکی در بیمارستان و پرداخت 10 درصد هزینه بستری بیمار شهری و پنج درصد بیمار ارجاعی روستایی افزایش رضایتمندی در مردم حاصل شده است.
وی ادامه داد: میانگین زایمانهای طبیعی و سزارین قبل از اجرای طرح نظام تحول سلامت 50 درصد بوده است.
وی ادامه داد: بخشی از برنامه های نظام تحول سلامت مربوط به زایمان فیزیولوژیک (زایمان بدون مداخله و درد) است که این بخش از نیمه اردیبهشت ماه به شکل فعال در بیمارستان آیت الله طالقانی به عنوان تنها مرکز دولتی مادر تخصصی زنان و زایمان آغاز شده است و هم اینک روزانه به طور معمول چهار زایمان فیزیولوژیک در بیمارستان آیت الله طالقانی اراک انجام شده است.
دکتر جمالیان عنوان کرد: یکی از برنامه های مهم تحول نظام سلامت در استان استقرار شبانه روزی پزشک مقیم بیمارستانی است که این تکلیف مشمول شش بیمارستان استان مرکزی می شود.
مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: چهار بیمارستان اراک شامل امیرالمومنین (ع)، ولیعصر (عج)، امیر کبیر و طالقانی و بیمارستان شهرستانهای تفرش و خمین مشمول برنامه پزشک مقیم در برنامه تحول نظام سلامت هستند که تا کنون بخش عمده اهداف این برنامه در مراکز مشمول محقق شده است.
دکتر جمالیان توضیح داد: اجرای یکی از گامهای ابلاغی مهم برنامه تحول نظام سلامت در بهبود هتلینگ بیمارستانی در سطح 15 مرکز درمان دولتی استان مرکزی آغاز شده و تا سه ماه آینده بیمارستانهای دولتی استان در حوزه خدمات هتلینگ سه ستاره می شوند.
وی یادآور شد: بودجه اولیه برای تامین تجهیزات، تعداد و کیفیت تخت بیمارستانی، رنگ آمیزی، خدمات بهداشتی مطلوب و ایجاد تخت همراه توسط وزارت بهداشت و درمان تامین شده و بر اساس اولویت بندی در بین بیمارستانهای استان توزیع شده است.
مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک عنوان کرد: در سفر اعضای ستاد اجرایی تحول نظام سلامت به استان مرکزی یکی از چالشهای مهم درمان استان فرسودگی و غیر استاندارد بودن فضای فیزیکی بیمارستانها به ویژه مرکز درمانی مادر تخصصی ولیعصر (عج) عنوان شد که اقدامات فوری برای اصلاح کاستی ها و مشکلات این بخش در دستور کار است.
دکتر جمالیان اضافه کرد:عملیات اجرایی نوسازی بیمارستان ولیعصر (ع) اراک با وجود اهمیت زیاد متاسفانه در هشت سال گذشته با چالش تامین اعتبار مواجه بوده و پیشرفت فیزیکی کمی دارد که با توجه به همکاری مسوولان ارشد اجرایی و نمایندگان استان مرکزی راهکارهای تسریع در ساخت آن در دست اجرا است.
برنامه تحول نظام سلامت به عنوان مهمترین برنامه اجتماعی دولت تدبیر و امید از نیمه اردیبهشت ماه امسال در کشور آغاز شده و تاکنون برنامه های ترویج زایمان طبیعی، کاهش پرداخت خدمات بستری از جیب مردم، تامین تجهیزات پزشکی توسط بیمارستانها، حمایت از بیماران سخت درمان، بهبود خدمات رفاهی به همراهان بیماران و تقویت خدمات سرپایی درمانی اجرایی شده است.ک/3
560/559



19/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن