تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن به ميل و رغبت خانواده اش غذا مى خورد ولى منافق ميل و رغبت خود را به خانواده ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821024158




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فیس بوک، قابلیتها و ظرفیتها


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: فیس بوک، قابلیتها و ظرفیتها اصفهان- ایرنا- شبکه فیس بوک به عنوان یکی از پدیده های عصر ارتباطات، توجه جهانی را به خود جلب کرده و دامنه کارکرد آن بشکل روزافزونی در حال گسترش است.


فیس بوک (Facebook) که یک ده قبل، در چهار فوریه سال ۲۰۰۴ میلادی توسط ˈمارک زاکربرگˈ و دوستانش در دانشگاه هاروارد تاسیس و راه اندازی شد و با سرعت باور نکردنی تمام مرزهای جغرافیایی را درنوردید اکنون به گسترده ترین و مشهورترین فضاهای اجتماعی-ارتباطی جهان رخ نمایان کرده، بگونه ای که نمی توان جایگاه ،نقش و قابلیتهای پیدا و پنها ن آن را در عرصه های اقتصادی، اجتماعی، تجاری، فرهنگی و هنری نادیده گرفت.
براساس آخرین آمار، شمار کاربران فیس بوک که اینک به ۴۰ زبان دنیا قابل دسترس است و۷۰ درصد از کاربران آن خارج از ایالات متحده هستند، از مرز یک میلیارد و 200 میلیون نفر هم فراتر رفته است و دیری نخواهد پایید که این شبکه ، بزرگترین کشور مجازی جهان را شکل می دهد.
این آمار نشان می دهد که حدود 11 درصد از جمعیت هفت میلیارد نفری کره زمین در شبکه فیس بوک عضویت دارند و در کشورما نیز تعداد قابل توجهی از هموطنان به عضویت این شبکه درآمده اند.
گرچه نگرانی هایی نسبت به فیس بوک وجود دارد وبحثهایی درخصوص معایب آن مطرح است اما همه گیرشدن این شبکه ، کارکردها و قابلیتهای گسترده آن واقعیتی است که نباید نادیده گرفته شود.
به عقیده بسیاری از کارشناسان و کاربران ، فیس بوک به رغم برخی معایب ،دنیای سرشار از قابلیتها است و درصورت برنامه ریزی می تواند منشاء فرصتها و تحولات شگرف باشد و در عرصه مبادله مهارتها، بهبود شرایط کسب و کار و ورود به بازارهای جهانی و معرفی توانمندیها و نشر ارزشهای انسانی و اجتماعی بکار گرفته شود.
درباره کارکرد فیس بوک نکات بسیاری می توان گفت که برای نمونه حضور هنرمندان در بازار جهانی و شناخت رقبا یکی از این عرصه هاست که می تواند مورد توجه قرار گیرد.
به گفته صاحب نظران، موضوع بازاریابی جهانی همیشه برای هنرمندان هزینه زیادی داشته، اما اکنون فضای مجازی و بستر وب هزینه شناخت رقبا را بسیار کمتر کرده است.
رییس اتحادیه صنایع دستی استان اصفهان به عنوان یکی از قلمزنان بنام شهر اصفهان می گوید: ازطریق شبکه فیس بوک با جمعی از دست اندرکاران و مشتریان (حکاکی برجسته) آشنا شدم که قلمزنان سراسر دنیا می توانند عضو آن شوند و تصویر آثارشان را به همراه توضیحات مربوط در فیس بوک به اشتراک بگذارند.
ˈعباس شیردلˈ گفت: در صفحه یاد شده، من تصویر یک گلدان قلمزنی شده متعلق به یک خانم اروپایی را دیدم که بسیار حرفه ای بر روی آن کار شده بود و از این موضوع نیز بسیار شگفت زده شدم.
شیردل که قلمزنی در حرم حضرت علی(ع) را نیز در کارنامه اش دارد، با ذوق و شوق از اعلام نظر شمار زیادی از کاربران اینترنتی در زیرعکس قلمزنی شده درحرم حضرت علی(ع) ، یاد کرد.
وی گفت: در بیشتر نظرهایی که در زیر این عکس گذاشته شده، کاربران پرسیده اند که نام این حجم بزرگ قلمزنی چیست و من هم با افتخار از عشق شیعیان به حضرت علی(ع) سخن گفته و قلمزنی در حرم حضرت علی(ع) را از افتخارات عمر هنریم عنوان کرده ام.
به گفته این استاد قلمزن اصفهانی، در جمع 322 عضو از قلمزنان سراسر جهان درشبکه فیس بوک، تنها سه هنرمند ایرانی عضویت دارند و این درحالیست که ایران از نظر کمی و کیفی مهد قلم زنی جهان است.
یکی از هنرمندان صنایع دستی نیز که در اواسط بحث به ما پیوسته است، وقتی به حرفهای ما گوش می دهد، از ما می خواهد تا نحوه عضویت در فیس بوک را بداند.
به رغم تاثیر استفاده از شبکه های مجازی در نزدیکی اصحاب هنر به یکدیگر و بازاریابی برای محصولات تولیدی آنها، هنوز بخش اعظم هنرمندان کشور ما از امکانات این فضا بی خبرند.

معاون صنایع دستی استان اصفهان درباره ناشناخته ماندن اینترنت و فضای مجازی در میان هنرمندان معتقد است: نام اینترنت و فضای مجازی برای هنرمندان صنایع دستی آنقدر بزرگ است که آنها را به هراس می اندازد.
ˈاحمد ادیب خاطرنشان کرد: هر ابزاری که بتواند هنرمندان عرصه صنایع دستی را با جامعه جهانی و سایر هنرمندان آشنا کند، برای گسترش فرهنگ و هنر ایرانی مفید است.

ˈعلی جنتیˈ وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی، مدتی پیش درباره استفاده از این وبگاه با اشاره به اینکه ما باید بکوشیم از این پدیده بیشترین استفاده را به نفع خود داشته باشیم، گفت: البته این موضوع جزو مواردی است که حل آن به زمان نیاز دارد و با گذشت زمان رفع می شود.
درهر صورت، از دید کارشناسان، آشنایی هنرمندان و پیشکسوتان این عرصه با قابلیت های فضای مجازی به جد می تواند در بازار فروش صنایع دستی ایران تحول ایجاد کند.
این دیدگاه بر این عقیده است که شناخت رقبا و سلایق کشورهای دیگر در معرفی صنایع دستی و فرهنگ ایرانی در فضاهای مجازی، سهم قابل توجهی در ارتقای سطح هنر و صنایع دستی کشورمان خواهد داشت.

واقعیت این است که اکنون استفاده از قابلیت های شبکه های اجتماعی برای توسعه روابط کاری و فراهم کردن زمینه های رقابتهای جهانی بخشی از دستاوردهای شبکه های مجازی است که در ایران مغفول مانده است.
از نظر کارشناسان، علاوه بر آشنایی هنرمندان صنایع دستی، از قابلیتهای بیکران فیس بوک می توان در توسعه اقتصادی، رونق امور بازرگانی و بازاریابی ، معرفی کالاهای صنعتی و هنری ، افزایش صادرات، دسترسی سریع و مستقیم به بازارها و کاربران هدف و در مجموع در هم شکستن انحصار تجارت بین الملل و تحریم های اقتصادی بهره برد .
گ/543/7135 / 556/



19/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن