تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آغاز سال (حساب اعمال) شب قدر است. در آن شب برنامه سال آينده نوشته مى‏شود. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819251820




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دانشگاه آزاد ایلام در 30 رشته کارشناسی ارشد و دکترا دانشجو می پذیرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: دانشگاه آزاد ایلام در 30 رشته کارشناسی ارشد و دکترا دانشجو می پذیرد ایلام- ایرنا- رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام گفت: تدریس 30 رشته جدید در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد به تازگی پس از تصویب در سازمان مرکزی در این دانشگاه به تصویب رسیده است.


به گزارش ایرنا، «شهریار عباسی» روز شنبه در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: خبرنگاران حقایق جامعه را با بیانی روشن و شیوا در دنیای امروزی بیان می کنند و تلاش آنها این است که صدای مظلومان عالم را به گوش جهانیان برسانند.
وی با اشاره به اهمیت و جایگاه مطبوعات در جامعه افزود: در اهمیت مطبوعات همین بس که به عنوان رکن چهارم دموکراسی لقب گرفته اند.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی ایلام ادامه داد: در شرایط کنونی که جهانیان جنایت های رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و غزه را نظاره می کنند رسالت خبرنگاران ضرورتی اجتناب ناپذیر است.
عباسی یادآور شد: هدف از تشکیل دانشگاه آزاد اسلامی پاسخگویی به خیل عظیم مشتاقان تحصیل بود و اگر دانشگاه آزاد نبود ثروت های ملی از کشور خارج می شد.
وی تاکید کرد: جلوگیری از فرار مغزها، تربیت نیروی انسانی متخصص همراه با تعهد و تولید و انتقال دانش برای تولید ثروت از مهمترین کارکردهای ایجاد دانشگاه آزاد اسلامی است.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی ایلام افزود: خوشبختانه امروزه به مدد تدبیر سیاست عالیه دانشگاه که همسو و همگام با فرمایشات معظم له و دولت تدبیر و امید است تلاش می شود تا در توسعه آموزشی کشور کیفیت آموزشی را ارتقاء داده چرا که دهه کنونی دهه کیفیت بوده و این دانشگاه تمام توان خود را در این راستا متمرکز کرده است.
عباسی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در سالی که به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نام گذاری شده است پیشرو بوده و تلاش خود را در عرصه ارتقاء فرهنگ اسلامی مضاعف کرده است.
وی ادامه داد: همچنین در عرصه اقتصاد نیز با دنبال کردن تنوع منابع خود و تاسیس شرکت های دانش بنیان سعی در تحقق یافتن شعار سال دارد.
عباسی یادآور شد: یکی از مهمترین مشکلاتی که دانشگاه آزاد با آن مواجه شد کاهش شمار دانشجویان بود که تاثیر بسیار زیادی در درآمدها داشت.
وی افزود: در این زمینه شمار بسیار زیادی از دانشگاه های سراسر کشور به مرز زیان دهی نزدیک شدند که در این راستا با تدبیر جدید دانشگاه آزاد امروزه آینده دانشگاه روشن تر از گذشته است.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی ایلام ادامه داد: خوشبختانه رقابت های منفی که بین پردیس های علوم تحقیقات و دانشگاه آزاد شکل گرفته بود برطرف شد و در این زمینه با مسئله تجمیع ظرفیت دانشگاه، 20 هزار نفر در مقطع کارشناسی ارشد و 10 هزار نفر در مقطع دکتری به ظرفیت دانشگاه اضافه شد.
عباسی با اشاره به اقدام های انجام شده در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام افزود: با تلاش و پیگیری های به عمل آمده در حوزه آموزشی 22 رشته در مقطع کارشناسی ارشد، هشت رشته در مقطع دکتری و یک رشته در مقطع مهندسی عمران برای استان به تصویب رسیده که همگی این رشته ها متناسب با ظرفیت های ایلام است.
وی ادامه داد: این یکی از کارهای اساسی است که می تواند سهم استان را در توسعه کشور تحقق ببخشد.
وی گفت: بیش از 20 رشته جدید نیز در پورتال آموزشی عالی وجود دارد که در آینده نزدیک شماری از این رشته ها تصویب خواهد شد.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی ایلام تاکید کرد: با توسعه مقاطع تحصیلی جدید به علت عدم تمایل دانشجویان متاسفانه شماری از مقاطع کاردانی و کارشناسی تعطیل شدند اما در خصوص سرمایه گذاری در رشته های جدید اقداماتی صورت گرفته است که در صورت تکمیل هرم هیات علمی این رشته ها برای دانشگاه جذب خواهند شد.
وی تاکید کرد: در خصوص تاسیس شعبه برون مرزی دانشگاه آزاد نیز تبادل نظرهایی با استاندار واسط عراق صورت گرفته که در حال مطالعه و بررسی است.
وی اضافه کرد: با پیگیری هاتی انجام شده نیز حدود 30 نفر از کارکنان دانشگاه تبدیل وضعیت شده اند و در آینده نزدیک حدود 40 نفر دیگر نیز تبدیل وضعیت خواهند شد. ک/2
702/540



18/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن