تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820101867




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرح آمارگیری یکپارچه حوزه کشاورزی کشور از مهرماه آغاز می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: معاون وزیر جهاد کشاورزی طرح آمارگیری یکپارچه حوزه کشاورزی کشور از مهرماه آغاز می شود اراک-ایرنا-معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: با توجه به نیاز حیاتی برای برنامه ریزی های کلان، طرح آمارگیری یکپارچه بخش کشاورزی از مهرماه امسال می شود.


ˈ محمد علی جوادی ˈ روز شنبه در آیین معارفه رییس جدید سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی افزود: آمار و ارقام بخش کشاورزی در کشور نا بسامان است و بر اساس آمار نادرست بسیاری از اظهار نظرها و شاخص های این بخش با چالش مواجه است.
وی ادامه داد: با آمایش و جمع بندی داده های این بخش سیاستگذاریهای اقتصادی با محوریت تولید در بخش کشاورزی رونق می گیرد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: امسال طرح اصلاح الگوی کشت در سه استان کشور به صورت نمونه آغاز و پیش بینی می شود در برنامه ریزی پنج ساله در همه کشور فراگیر شود.
به گفته جوادی، بهبود شاخص های تولید در بخش کشاورزی که سنگر پر تلاش جبهه اقتصاد مقاومتی است، ضروری است و دولت تدبیر و امید برای رونق تولید در این بخش برنامه های ویژه ای دارد.
وی اضافه کرد: عزم وزارت جهاد کشاورزی برای جلوگیری از تغییر زمین های کشاورزی در کشور نیز جدی است و با توجه به کمبود منابع آبی، توسعه کشاورزی نوین در دستور کار قرار دارد.
او افزود: استخدام مهندسان ناظر بخش کشاورزی در کشور در حال انجام است و به زودی احکام این بخش صادر می شود.
وی گفت: استفاده از تسهیلات صندوق توسعه بخش کشاورزی به منظور تقویت زیر ساختهای مکانیزه کشت نیز عاملی برای رونق و شکوفایی این حوزه محسوب می شود.
استاندار استان مرکزی نیز گفت: کشاورزی موتور محرکه اقتصاد کشور است که با برنامه ریزی های مطلوب می توان در راستای رونق شاخص های این بخش گام برداشت.
ˈ محمد حسین مقیمیˈ افزود: استان مرکزی در کنار مزیتهای خاص صنعتی استعدادهای بالقوه ای در حوزه کشاورزی دارد که می تواند مبتای رشد شاخص های اقتصادی قرار گیرد.
وی تاکید کرد: استان مرکزی استانی صنعتی وکشاورزی است که مزیتهای هر دو بخش تضمین کننده رونق اقتصادی خواهد بود.
رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی نیز گفت: آمار ارایه شده کشور در بخش کشاورزی قابل استناد نیست و این معضلی است که بسیاری از خدمات انجام شده مورد توجه قرار نمی گیرد.
ˈ عباس رجایی ˈ افزود: جمعیت حوزه کشاورزی و روستایی کشور بالغ بر 60 درصد است که این رقم در تولید اقتصادی جایگاه ارزشمندی دارد.
وی ادامه داد: ارزش تولید سالانه کشور در بخش کشاورزی 500 هزار میلیارد تومان است که تنها ارزش گوشت قرمز رقمی معادل 12 هزار میلیارد تومان برآورد شده است.
رجایی با ناکافی دانستن بودجه های جاری بخش کشاورزی دراستانها افزود: مجلس به دنبال افزایش 40 درصدی بودجه جاری کشاورزی در استانهاست.
به گفته رجایی آب و کشاورزی از محورهای اساسی برنامه ششم توسعه است که تحقق سیاستهای این بخش به طور قطع رونق حوزه کشاورزی را دو چندان می کند.
مسوول نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان مرکزی نیز در سخنانی گفت: جهاد کشاورزی میدان دار امنیت غذایی کشور است.
حجت الاسلام و المسلمین ˈ محمد کلانتری ˈ بیان کرد: جهاد کشاورزی استان مرکزی با دارا بودن رتبه های مهمی در تولید بخشهای مختلف از جمله گل و گیاهان زینتی ، حبوبات، گندم و جو و گوشت قرمز سهم به سزایی در امنیت غذایی کشور ایفا می کند.
در این نشست ˈ علی بابایی ˈ به عنوان رییس جدید سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی معرفی و از خدماتˈ عباس مظفریˈ رئیس پیشین این سازمان تقدیر شد.ک/2
7112/559



18/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن