تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر در عُمرت دو روز مهلت داده شدى ، يك روز آن را براى ادب خود قرار ده تا از آن بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798464967




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چهارهزار مددجوی جسمی و حرکتی عضو این مرکزنیازمند حمایت مسوولان هستند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: سرپرست مجتمع توانبخشی معلولان کورس: چهارهزار مددجوی جسمی و حرکتی عضو این مرکزنیازمند حمایت مسوولان هستند شهر ری - ایرنا - سرپرست مجتمع توانبخشی و خدمات رفاهی مرکز کورس گفت: هم اکنون تعداد چهارهزار مددجوی معلول جسمی و حرکتی در این مرکز توانبخشی دارای پرونده و نیازمند توجه وحمایت مسوولان هستند.


ˈنورالدین فایقیˈ روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این مرکز با وجود 60 نفرمددکاران اجتماعی، کارشناس و کارمند خدماتی اداره می شود ، افزود: ارایه خدمات مدد کاری از جمله بیشترین حوزه کاری در این مرکز است.
وی با تاکید بر اینکه ارایه خدمات درمانی فیزیوتراپی برای مددجویان جسمی و ضایع نخاعی در این مرکز بطور رایگان انجام می شود اظهار داشت: سایر خدمات درمانی اعم از گفتاردرمانی ، شنوایی و بینایی سنجی و کار درمانی به بخش خصوصی واگذار شده است.
فایقی ادامه داد: ارایه خدمات کمیسیون پزشکی شامل پذیرش و تشخیص نوع معلولیت مددجویان جنوب تهران و ری در این مرکز انجام می شود و پس از طی مراحل تشکیل پرونده بر حسب نوع معلولیت به مجتمع های دیگر ارجاع خواهد شد.
وی بیان داشت: هم اکنون از 15 هزار پرونده مددجویی که تحت پوشش بهزیستی جنوب تهران و ری است ، تعداد 5 هزار پرونده مددکاری به بخش خصوصی واگذار شده است.
سرپرست مجتمع خدمات بهزیستی کورس افزود: هم اکنون تعداد 5 کارگاه (سوله) تولیدی به منظور اشتغالی زایی برای مددجویان تحت پوشش به کار فرمایان بخش خصوصی اجاره داده شده است.
فایقی افزود: این کارگاهها در زمینه جعبه سازی طلا و جواهرات ، خیاطی ، چاپ ، سفال و صنایع دستی فعال می باشند.
وی با بیان اینکه در این کارگاهها مددجویان تحت پوشش پس از ارزیابی حرفه ای بر حسب نوع معلولیت شان بکار گرفته می شوند، افزود: حق بیمه این مددجویان از سوی بهزیستی پرداخت و تنها حقوق آنان را کارفرمایان بر اساس قانون کار پرداخت می کنند.
فایقی با اشاره به اینکه حداکثر ظرفیت این کارگاهها 20 نفر می باشد که در دوشیفت صبح وبعدازظهر فعالیت می کنند ، ادامه داد: هم اکنون تعداد 80 نفر از مددجویان تحت پوشش بهزیستی پس از گذراندن دوره آموزشی ( یک تا دو ماهه) در این کارگاهها فعالیت دارند.
وی گفت: تعداد 35 نفر از مددجویان ناشنوا نیز در کارگاه جعبه سازی طلا و جواهر شماره 2 در ساختمان دیگری که در مجاور این مرکز از سوی کارفرمایان بخش خصوصی اجاره شده فعالیت دارند.
مدیرمجتمع توانبخشی کورس تاکید کرد: سوله های این مرکز به شرط بکارگیری 70 درصد مددجویان بهزیستی با اجاره بهای حداقلی به بخش خصوص واگذار شده است.
وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از 170 نفر از مددجویان جویای کار در این مرکز برای اشتغال ثبت نام کرده اند، افزود: تعداد 70 نفر از آنان مورد ارزیابی حرفه ای قرار گرفته اند و مابقی در نوبت قرار دارند.
فایقی اظهارداشت: برای ارزیابی حرفه ای معمولا هر دوهفته یکبار روزهای دوشنبه کمیته ای متشکل از کارشناسان مربوطه تشکیل تا توان کارمددجویان بر حسب نوع معلولیت شان مورد بررسی قرار گیرد.
وی با بیان اینکه تعداد دو کارگاه دیگردر این مرکز برای اجاره به بخش خصوصی آماده سازی و فراخوان داده شده، گفت: تا این لحظه هنوز پاسخی از کارفرمایانی که شرایط را قبول داشته باشند و از توان مالی خوبی برخوردار باشند ، دریافت نشده است.
سرپرست مجتمع خدمات بهزیستی کورس اظهارداشت: این مرکز در حال حاضر تنها مرکزتحت پوشش بهزیستی جنوب تهران و شهرستان ری در استان تهران است که برای نخستین بار طرح ˈدانشکارˈ در آن به مورد اجرا گذاشته شده و مورد استقبال مددجویان قرار گرفته است .
وی با تاکید بر اینکه طرح مذکور مدت هشت ماه است که بصورت پایلوت در این مرکز به مورد اجرا گذاشته شده افزود: امیدواریم این طرح به منظور اشتغالزایی بیشتر مددجویان در تمامی مراکز تحت پوشش بهزیستی به مورد اجرا گذاشته شود.
1724/1417/ 1194



18/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن