تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيت خوب صاحب خويش را به بهشت مى برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804886611




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماينده حماس: منظومه اخلاق بين‌المللي روي خاك غزه سقوط كرد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: نماينده حماس: منظومه اخلاق بين‌المللي روي خاك غزه سقوط كرد
تجمع اعتراض‌آميز جامعه پزشكي كشور در حمايت از مردم غزه و حملات رژيم صهيونيستي با حضور قاضي‌زاده هاشمي، وزير بهداشت و درمان، معاونان وزير بهداشت، مسئولان و رئيسان بيمارستان‌هاي دولتي و خصوصي، سيامك مره صدق نماينده كليميان در مجلس شوراي اسلامي و خالد قدومي نماينده دفتر حماس در تهران در ميدان فلسطين برگزار شد.


تجمع اعتراض‌آميز جامعه پزشكي كشور در حمايت از مردم غزه و حملات رژيم صهيونيستي با حضور قاضي‌زاده هاشمي، وزير بهداشت و درمان، معاونان وزير بهداشت، مسئولان و رئيسان بيمارستان‌هاي دولتي و خصوصي، سيامك مره صدق نماينده كليميان در مجلس شوراي اسلامي و خالد قدومي نماينده دفتر حماس در تهران در ميدان فلسطين برگزار شد.

به گزارش «جوان»، تجمع‌كنندگان با در دست داشتن پلاكاردهايي از عكس‌هاي كودكان كشته شده در حملات رژيم صهيونيستي و فرمايشات مقام معظم رهبري درباره آزادي قدس شريف در حمايت از مردم مظلوم فلسطين اعلام حمايت كردند.
 
 آمادگي بيمارستان‌هاي ايران براي مداواي مجروحان غزه
وزير بهداشت و درمان و آموزش‌هاي پزشكي در اين تجمع با بيان اينكه رژيم صهيونيستي انسانيت را مورد هدف قرار داده، ‌افزود: از همان ساعات اوليه حملات رژيم صهيونيستي عليه مردم غزه تعداد بي‌شماري از پزشكان، پرستاران و پيراپزشكان از بخش خصوصي و دولتي براي كمك‌رساني اعلام آمادگي كرده‌اند. همچنين كمك‌هايي از تجهيزات پزشكي و درماني براي مردم غزه آماده ارسال شده است. سيد حسن قاضي‌زاده هاشمي تأكيد كرد: اين همراهي جامعه پزشكي تكرار خاطره‌هاي صحنه‌هاي نبرد دفاع مقدس بوده است.

 وزارت بهداشت و درمان به دستور رئيس‌جمهور براي هرگونه كمك‌رساني به مردم غزه با سازمان‌هاي جهاني بهداشت و درمان، وزيران بهداشت كشورهاي همسايه و همچنين الجزاير و مصر و اعضاي گروه نم در تماس بوده است و امكانات زيادي فراهم شد.  وي با اشاره به اينكه بيمارستان‌هاي خصوصي براي اسكان مجروحان غزه اعلام آمادگي كرده‌اند، گفت: متأسفانه براي ارسال كمك به مردم غزه سيستم هوايي باز بسته است.  همچنين در اين مراسم نماينده حماس در تهران در خطاب به برادرهاي اسلامي و عربي تأكيد كرد: ما مي‌دانيم كه تنها نيستيم زيرا ملت‌هاي مسلمان مانند ايران و تركيه و بقيه كشورهاي اسلامي در كنار ما هستند اما خطاب من به رژيم‌هاي عربي است، ما ارتش آنها را نياز نداريم. خالد قدومي به جامعه بين‌المللي افزود: منظومه اخلاق بين‌المللي روي خاك غزه سقوط كرده است. خدا غالب است و مطمئن باشيد كه اراده خدا پيروز خواهد شد.

  نماينده كليميان: جهان تحمل اين غده سرطاني را ندارد
دكتر مره‌صدق، نماينده كليميان در مجلس شوراي اسلامي در تجمع اعتراض‌آميز جامعه پزشكي در حمايت از مردم غزه گفت: بر اساس ملاك‌هاي حرفه‌اي پزشكي و انساني بايد تمامي سازمان‌هاي بين‌المللي كه ادعاي حقوق بشر دارند بر اساس قوانين بين‌المللي با رژيم هنجارشكن صهيونيستي مقابله كنند.  به گفته وي، سازمان‌هاي بين‌المللي از جمله سازمان جهاني بهداشت و صليب سرخ بايد در اولين فرصت به اخراج رژيم صهيونيستي از اين سازمان‌ها اقدام كند و تا زماني كه اين لكه ننگين از سازمان‌هاي بهداشتي و درماني پاك نشود، اين سازمان‌ها نمي‌توانند اعلام كنند كه در جهت تندرستي و سلامت مردم گام بر مي‌دارند.  مره‌صدق با اشاره به بحران غزه گفت: حوادث اخير يك مسئله اسلامي، ايراني يا اديان توحيدي نيست بلكه مسئله غزه يك مسئله جهانشمول است و ديگر تحملي بر حضور اين غده سرطاني در تشكل‌هاي جهاني باقي نمانده است.
 
 پيام تجمع
رئيس سازمان نظام پزشكي كشور نيز با اشاره به اينكه 52 درصد از مجروحان در غزه يا كهنسال بوده يا كودكان و زنان هستند، گفت: پيامي كه اين تجمع مي‌تواند داشته باشد، اين است كه از مجامع بين‌المللي براي حل جدي و عاجل مشكلات مردم غزه نسبت به رفع محدوديت‌هاي فعلي اقدام شود.
 
قطعنامه تجمع بزرگ جامعه پزشكي در حمايت از مردم مقاوم غزه
تجمع بزرگ جامعه پزشكي اما با قرائت قطعنامه‌اي پايان يافت. اين قطعنامه با اشاره به حملات و تجاوزات وحشيانه رژيم اشغالگر فلسطين به باريكه غزه مي‌افزايد:‌اين حملات در حالي تداوم مي‌يابد كه جامعه جهاني و سازمان‌هاي حمايت از حقوق بشر در سكوتي مرگبار چشم خود را روي جنايات رژيم صهيونيستي بسته‌اند و تاكنون از هرگونه اقدام بازدارنده سر برتافته‌اند.  حمله اشغالگران صهيونيست به گروه‌هاي امدادي و بيمارستان‌ها، منع دسترسي به كمك‌هاي انساني و ايجاد مانع فراروي اقدامات آنها، استفاده از محاصره به عنوان روش جنگي براي به قحطي كشاندن مردم غيرنظامي غزه، جلوگيري از خروج مجروحان و ورود نيروهاي پزشكي تخصصي، تخريب گسترده اماكن مسكوني و محيط زيست از بارزترين نمادهاي ارتكاب جنايات جنگي توسط ارتش رژيم صهيونيستي است كه در طول 33 روز مقاومت مردم مظلوم غزه رقم خورد و مع‌الاسف محاصره ظالمانه هنوز ادامه دارد.  بر اساس آمار رسمي وزارت بهداشت غزه، در اين حملات تاكنون 1898 فلسطيني كه اغلب آنها غيرنظامي و از جمله صدها كودك، 243 زن و قريب به يكصد سالخورده هستند، شهيد و نزديك به 10 هزار نفر از فلسطيني‌ها مجروح شده‌اند.

گزارش پزشكان حاضر در غزه تأكيد مي‌كند كه 80 تا 90 درصد قربانيان حملات رژيم صهيونيستي به غزه از شهروندان و يك سوم آنها نيز زن و كودك هستند.  مطابق اين قطعنامه جامعه پزشكي كشورمان، ضمن محكوم كردن حمله ددمنشانه صهيونيست‌ها، جنايات وحشيانه رژيم صهيونيستي در غزه را مصداق «جنايات جنگي» و نسل‌كشي دانسته و در ادامه با تماس‌ها و نامه‌هاي ارسالي وزير بهداشت به مجامع جهاني حقوق بشر و سازمان بهداشت جهاني، يونيسف، ديگر آژانس‌هاي وابسته به سازمان ملل و نيز كشورهاي سازمان همكاري اسلامي و ساير نهادها و سازمان‌هاي بين‌المللي كه متأسفانه با بي‌عملي مجامع روبه‌رو بوده است، از آنها خواستند با پرهيز از اعلام مواضع خنثي و بي‌اثر، در راستاي محكوميت و مجازات سران رژيم جعلي صهيونيستي به عنوان جنايتكاران جنگي اتخاذ تصميم‌هاي جدي و عملي را در دستور كار خود قرار دهند.  درخواست فراهم آوردن زمينه اعزام نيروهاي تخصصي بهداشت و درمان و تجهيزات پزشكي و دارويي به غزه از طريق صليب سرخ جهاني از ديگر خواسته‌هاي پزشكان ايراني در حمايت از مردم مظلوم غزه است.



نویسنده : زهرا چيذري 
منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن