تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که خوش نیت باشد روزیش زیاد می شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815168417




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نوای موسیقی اقوام در اردبیل طنین انداز شد/ شوق انسجام ملی در پایتخت شیعی


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > اردبیل گزارش خبری مهر/
نوای موسیقی اقوام در اردبیل طنین انداز شد/ شوق انسجام ملی در پایتخت شیعی
اردبیل – خبرگزاری مهر: همزمان با مراسمهای گرامیداشت روز اردبیل نوای موسیقی اقوام مختلف ایرانی با معرفی فرهنگ، آداب و سنن در شهر اردبیل طنین انداز شد.



به گزارش خبرنگار مهر، اقوام ایرانی این بار مهمان پایتخت شیعی شدند تا جشن اتحاد و انسجام ملی به یادگار مانده از حکومت صفوی را با برگزاری آیین هایی پاس داشته و شور و شعف این انسجام را جشن بگیرند. در جشن گرامیداشت روز اردبیل اقوام مختلفی از ترکمن، بختیاری، کرد، لر و ترک گرد هم آمدند تا موسیقی و آیین های خود را به بهانه اتحادی که با ایجاد اولین حکومت دینی شاه اسماعیل صفوی به یادگار مانده نشان دهند. مراسم اختتامیه برنامه های گرامیداشت هفته اردبیل همراه با اجرای موسیقی های آیینی اقوام مختلف مزین به لباس های بومی محلی و مراسمات پایکوبی شد. شهردار اردبیل در این خصوص شهرت این شهر را نه صرفا به واسطه آب و هوا و زیبایی طبیعت آن بلکه به واسطه نخبگانی دانست که آوازه آن ها از مرز ایران گذشته و نام اردبیل را بر سر زبان ها طنین انداز کرده است. حفظ تمامیت ارضی کشور توسط شاه صفوی صدیف بدری نقش خاندان صفوی در ایجاد انسجام ملی و حفظ تمامیت ارضی کشور را برجسته خواند و افزود: امروز اردبیل مفتخر به داشتن چنین شخصیت ها و مفاخری است.

وی افزود: در این میان نقش شاه اسماعیل صفوی به عنوان شخصیتی که حکومت شیعی را به عنوان حکومت رسمی ایران معرفی می کند قابل توجه بوده و باید به صورت گسترده معرفی شود. شهردار اردبیل خواستار دقت نظر دستگاه های فرهنگی برای معرفی جایگاه حکومت صفوی در ایجاد انسجام ملی شد و تاکید کرد: امروز اردبیل به جمعیت معتقد، مومن و حسینی خود شناخته می شود. توجه به موقعیت اردبیل در برنامه ریزی های کلان کشوری در عین حال معاون گردشگری میراث فرهنگی کشور، این استان را به دلیل برخورداری از شاخصه های ممتاز گردشگری قابل توجه دانست و گفت: در ارزیابی استان ها اردبیل برخوردار از مزایای بی شمار گردشگری است. مرتضی موحد تصریح کرد: اقلیم، طبیعت زیبا، مردم مومن و معتقد و بناها و آثار تاریخی از جمله قابلیت های گردشگری این استان است که موجب شده در برنامه ریزی های کلان کشوری نسبت به آن جایگاه ویژه در نظر گرفته شود. وی معتقد است همجواری این استان با جمهوری آذربایجان و پذیرش سالانه 500 هزار نفر مسافر تبعه خارجی و همجواری با گیلان و استان های مرکزی اردبیل را به استان متمایزی تبدیل کرده است. موحد روحیه مهمان نوازی اردبیلی ها را ستودنی خواند و تاکید کرد: وجود قابلیت های فرهنگی این خطه از دید مسئولان پنهان نیست. برنامه ریزی گردشگری مذهبی برای اردبیل معاون گردشگری میراث فرهنگی کشور اردبیل از کانون های قابل توجه برنامه ریزی این استان را ظرفیت گردشگری مذهبی می داند. موحد در این خصوص تاکید کرد: گردشگری زیارت و دینی در این استان به صورت ویژه برنامه ریزی می شود تا نه تنها به واسطه اثر ثبت جهانی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی بلکه به دلیل ظرفیت های ممتاز مذهبی این شهر شناخته شود.

مهمان نوازی اردبیلی ها در دنیا بی نظیر است این جشن دو مهمان ویژه نیز از کشور چین داشت. گردشگرانی که به مقاصد تجاری به اردبیل سفر کرده و مجذوب آب و هوا، مهمان نوازی مردم و زیبایی فرهنگ آن شده بودند. شن ین یکی از میهمانان جشن های هفته اردبیل بود که در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به سفر خود به بیش از به 20 کشور جهان گفت: اما در هیچ کشوری به مانند ایران روحیه مهمان نوازی را مشاهده نکرده است. وی از برخورد دوستانه مردم اردبیل یاد کرد و دلیل سفرش را توصیه یکی از دوستان برای دیدن زیبایی های این شهر عنوان کرد. این گردشگر سفر خود به سرزمین چشمه های بهشتی را تجدید خواهد کرد آن هم به واسطه اینکه اردبیل امسال توانست میزبان خوبی برای اقوام ایرانی و گردشگران داخلی و خارجی بوده و بار دیگر توانمندی خود در ایجاد انسجام ملی را به رخ جهانیان بکشد.


۱۳۹۳/۵/۱۸ - ۱۰:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن