تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه پرهيز از حرامها است همچنانكه شخص از خوردنى و نوشيدنى پرهيز مى‏كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816355383




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نوای همبستگی موسیقی قومی در اردبیل به صدا درآمد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > اردبیل با برگزاری کنسرت ناظری/
نوای همبستگی موسیقی قومی در اردبیل به صدا درآمد
اردبیل – خبرگزاری مهر: موسیقی ریشه در روح و فطرت آدمی دارد و نشات گرفته از ذات یگانه بشری است. موسیقی نوای همبستگی و اتحاد اقوام، ملیتها و نژادهاست و نوایی که با برگزاری کنسرت موسیقی شهرام ناظری در اردبیل به صدا درآمد تا استقبال و شور و هیجان شرکت کنندگان در این کنسرت نشان دهد که موسیقی، هنری در خدمت پیوستگی و همبستگی است.



به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه پنجشنبه اردبیل میزبان اولین شب کنسرت بزرگ موسیقی شهرام ناظری بود تا شاهد اولین اجرای استاد موسیقی کشور در این استان باشیم، اجرایی که با استقبال شورانگیز علاقمندان به موسیقی اصیل ایرانی و کردی همراه بود. این کنسرت که با 40 دقیقه تاخیر آغاز شده بود، قرار بود با پنج اجرا در شب اول به کار خود پایان دهد اما درخواستها و ابراز احساسات حاضران و علاقمندان آثار این استاد آواز باعث شد که 10 اجرا توسط گروه موسیقی فردوسی و استاد ناظری را در بخش های مختلف شاهد باشیم. شروع مراسم با ورود چهار نفر از نوازندگان گروه فردوسی و بداهه نوازی آنها همراه بود، پس از آن شهرام ناظری به همراه سایر گروه به روی سن رفت که علاقمندان به این استاد آواز، دقایقی طولانی به صورت ایستاده تشویق های خاطره انگیزی داشتند. طوریکه به نظر می رسید استاد ناظری در مقابل تشویق های بی امام علاقمندان حاضر در این کنسرت غافلگیر شده است، ناظری نیز در پاسخ به این ابراز احساسات گرم دقایقی را در مقابل سن ایستاد و با تعظیم کردن و یا بالا بردن دستان خود و نیز با اظهارات گرم بیانی از مردم اردبیل تشکر کرد. وی پیش از آغاز کنسرت ضمن ابراز خوشحالی از حضور در اردبیل و برگزاری اولین کنسرت خود در این استان، طی سخنانی گفت: مایه سعادت است که برای اولین بار به استان روح پرور اردبیل آمده ام و از این بابت خوشحالم. ناظری با بیان اینکه هوای اردبیل مرا یاد شعر "بوی جوی مولیان آید همی" انداخته است، تاکید کرد که اردبیل دیدار شیخ صفی و بزرگان، مفاخر و مشاهیر بسیاری بوده و از آیتم های مختلفی برای بزرگ بودن و ماندگار شدن برخوردار است.

وی با بیان اینکه اردبیل دیار مرحوم رحیم موذن زاده اردبیلی است، یادآور شد: هنرمندی که یک "اذان" به لهجه ایرانی و نه به لهجه عربی برای ایرانیان به یادگار گذاشته و در تاریخ ماندگار شده است. این اظهارات ناظری و توصیف های وی در خصوص استان اردبیل و نیز اذان موذن زاده اردبیلی باعث شد که دوباره سالن شش هزار نفری رضازاده اردبیل غرق در تشویق و هیجان حاضران باشد و مردم ایستاده استاد آواز ایران را با تشویق های بی امان خود وادار به ابراز احساسات کند. ناظری در ادامه سخنان خود با تشکر از تمام افرادی که در برگزاری این کنسرت دخیل بودند و همکاری داشتند، ابراز امیدواری کرد که اجراهای اردبیل همیشه در ذهن علاقمندان ماندگار شده و حس موسیقیایی و تاثیرگذاری مطلوبی برای آنها داشته باشد. پس از سخنان شهرام ناظری و پاسخ به ابراز احساسات عمومی در بخش اول این کنسرت که اختصاص به مولاناخوانی داشت، قطعه "جنون عشق" اجرا شد که به گفته آهنگساز گروه موسیقی "فردوسی" برای اولین بار در کشور اجرا می شود و تاکنون این قطعه در آلبوم نیز ارائه نشده است. غیر تخصصی بودن سالن ورزشی شش هزار نفری رضازاده که ناظری نیز به آن اشاره کرد و تردد بی مورد و زیاد مردم و عوامل اجرایی در سالن و نیز شنیده شدن صداهای بیرون بویژه بوق خودروها و... عواملی بود که در ابتدای برنامه نارضایتی دوستاران موسیقی اصیل را فراهم کرده بود. پس از جنون عشق، دو قطعه "شیدا شدم" و "ساز و آواز" با استقبال مخاطبان اجرا شد. اما قطعه چهارم این کنسرت "دوش چه خورده ای دلا" شعری از مولانا و در وصف راستی و درستی بود، شهرام ناظری پیش از اجرای این قطعه با تاکید بر لزوم توجه به راستی در جامعه تاکید کرد که جامعه ای که به سمت غیر راستی سوق یابد سرنوشت آن معلوم است.

به گفته وی مولانا در بسیاری از اشعارش به راستی و درستی تاکید داشته چنانچه با ریشه ای طنز و با ظرافت در شعر "دوش چه خورده ای دلا" به این موضوع اشاره کرده است. اجرای این قطعه به شدت مورد توجه قرار گرفت و بارها از سوی حاضران تشویق شد. فطعه پنجم این کنسرت نیز از غزل های انقلابی مولانا بود که ناظری در وصف آن گفت که از اول انقلاب این قطعه را بارها در جاهای مختلف اجرا کرده ، اما همچنان با استقبال مواجه می شود بنابراین تصمیم گرفتم این بخش را در اردبیل نیز اجرا کنم. وی با بیان بندی از این شعر "باز آمدم چون عید نو، تا قفل زندان بشکنم / این چرخ مردم خوار را چنگال و دندان بشکنم" قطعه را به اجرا گذاشت که با تشویق های بی سابقه همراه بود. ناظری به دلیل تشویق های عمومی در پایان هر قطعه مجبور می شد که دقایقی به ابراز احساسات حاضران پاسخ دهد. "الا یا ایها الساقی" و آهنگ خاطره انگیز سالهای دور با عنوان "اندک اندک" دو قطعه دیگر این کنسرت بود، با وجود اینکه استاد ناظری اعلام کرده بود که به دلیل تاخیر در اجرای برنامه قرار بوده که پنج قطعه برای امشب اجرا شود اما علاقمندی مردم حاضر در سالن و نیز احساسات آنها باعث اجرای دو قطعه دیگر شد. در پایان این قطعات درخواست اجرای آهنگ کردی از سوی حاضران به حدی بود که استاد آواز ایران دو آهنگ کردی شورانگیزی را که با استقابل بی نظیری همراه بود، به اجرا بگذارد. وی قبل از اجرای این دو قطعه طی سخنانی با بیان اینکه شنیده ام که در این استان قوم کرد زیاد است، رابطه کردها و ترک ها را بسیار خوب توصیف کرد و ادامه داد: به هر کجا رفته ام، چندین قومیت ایرانی بوده که زود جذب شده ام، که یکی از آنها ترک ها بوده است.

شهرام ناظری که در طول این کنسرت ایستاده اجرا داشت، در یکی از قطعات کردی سه تار نواخت. اجرای "آتش در نیستان" آخرین قطعه این کنسرت بود که بسیاری از حاضران تحت تاثیر قرار داد. در این کنسرت بیش از 1300 نفر حضور داشتند. با توجه به اعلام سورپرایز مردم اردبیل در این کنسرت از سوی استاد ناظری، بسیاری از حاضران انتظار اجرای آهنگ "ساری گلین" از معروفترین آهنگ های زبان ترکی را داشتند، اما این آهنگ اجرا نشد تا احتمال اجرای آن در روز دوم باشد. کنسرت استاد شهرام ناظری طی روزهای 9 و 10 مردادماه ساعت 21:30 در سالن بزرگ رضازاده برگزار می شود و بلیت این کنسرت در مراکز فروش استودیو ملت و فروشگاه پاپیون در اردبیل به فروش می رسد. ..................................... محمد میرزایی ناطق  


۱۳۹۳/۵/۱۰ - ۱۲:۴۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن