تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى مردم! جز اين نيست كه خداست و شيطان، حق است و باطل، هدايت است و ضلالت، رشد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813151993




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرهنگ‌سازی غلط باعث شده مصرف نوشابه در کشور 24 برابر شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: مدیرعامل شرکت شیر پگاه فارس: فرهنگ‌سازی غلط باعث شده مصرف نوشابه در کشور 24 برابر شود خبرگزاری پانا: حنیف پور گفت: فرهنگ‌سازی غلط باعث شده که در 30 سال گذشته مصرف نوشابه در کشور 24 برابر شود.
۱۳۹۳ شنبه ۱۸ مرداد ساعت 18:37



به گزارش خبرگزاری پانا، محمد‌امین حنیف‌پور بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هیچ واحدی مجوز استفاده از روغن پالم برای تولید شیر و ماست را ندارد. مدیرعامل شرکت شیر پگاه فارس بیان کرد: مصرف شیر در ایران یک‌سوم استاندارد جهانی، یک‌دوم مصرف جهانی و یک‌چهارم کشور‌های پیشرفته است.

وی افزود: با توجه به عدم آگاهی از چگونگی مصرف غذا در کشور و با روش خرید ترجیحی، افراد به‌راحتی قید خرید یک کالا را می‌زنند و همین امر باعث شده که مصرف شیر در کشور پایین باشد.

این مسئول تصریح کرد: بحث فرهنگ و اطلاع از نوع مصرف غذا بسیار اهمیت دارد و فرهنگ‌سازی غلط باعث شده که در 30 سال گذشته مصرف نوشابه در کشور 24 برابر شود.
وی گفت: جای تأسف است که پوکی استخوان در کشور به سن 35 تا 40 سالگی رسیده بنابراین برای جلوگیری از بحث تراکم استخوان نیاز است اطلاع‌رسانی بیشتری شود.
مدیرعامل شرکت شیر پگاه فارس بیان کرد: سرمایه‌گذاری اگر موجب استفاده و بهره‌وری نشود خود باعث پایین آمدن قدرت خرید مردم می‌شود که این شرکت سعی دارد با بالا بردن کیفیت محصول و همچنین نوآوری، محصولات خوبی را به بازار ارائه دهد.
وی با اشاره به صحبت وزیر بهداشت در مورد پالم موجود در محصولات لبنی، عنوان کرد: روغن پالم روغن خطرناک و مسمومی به‌حساب نمی‌آید بلکه اسید و چربی آن بالا بوده که عمده مصرف این روغن مختص شیرینی، شکلات و سرخ‌کردنی‌ها است.
حنیف‌پور اذعان داشت: در سال گذشته با نظارت کامل وزارت بهداشت یک‌میلیون و 400 هزار تن روغن وارد کشور شده که 760 هزار تن آن روغن پالم بوده است.
وی خاطر‌نشان کرد: هیچ شیر و ماستی مجوز استفاده از روغن پالم را ندارد و تمام واحدهای لبنی نیز این قانون را رعایت می‌کنند و برای صیانت از سلامت مردم و برند تجاری خود از حریم قانونی پای خود را جلوتر نمی‌گذارند.
این مسئول اضافه کرد: هنوز نمی‌دانم که وزارت کشور با کدام روش تشخیصی قطعی توانسته پالم را در محصولات لبنی شناسایی کند چراکه روغن پالم با توجه به ویژگی‌هایش فقط به‌صورت مخلوط با سایر روغن‌های گیاهی قابل‌ استفاده است.
وی افزود: ایجاد بدبینی در صنعت لبنیات و شیر صنعتی و پاستوریزه مصرف شیر فله را از افزایش داده و بودجه‌ای جداگانه را برای مقابله با بیماری‌های شیر فله غیربهداشتی در آینده‌ای بسیار نزدیک اختصاص می‌دهد.
 











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن