تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خوشى و آسايش، در رضايت و يقين است و غم و اندوه در شكّ و نارضايتى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820764388




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ترویج آداب غلط موجب افزایش بیمارهای گوارشی و سرطان در کشور است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: ترویج آداب غلط موجب افزایش بیمارهای گوارشی و سرطان در کشور است اردبیل - ایرنا - رییس کمسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: بیشتر بیماری های گوارشی و سرطان های امروزی در کشور ناشی از ترویج آداب غلط و بد غذایی در بین مردم کشور است.


به گزارش ایرنا ، دکتر حسینعلی شهریاری روز پنجشنبه در اولین جشنواره غذاهای سنتی اقوام ایرانی در خلخال افزود: استفاده از غذاهای آماده برگرفته از فرهنگ غربی در بین خانواده های جوان جامعه از علل و عوامل افزیش بیماری های مزمن گوارشی و سرطان های معده و روده در بین مصرف کنندگان این گونه غذاها است.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی در بین مردم گفت: مصرف غذاهای سنتی ایرانی و برگرفته از آداب و سنن اصیل ایرانی بخشی از زندگی صحیح به سبک ایرانی است.
دکتر شهریاری اظهار کرد: اگر بتوانیم غذاهای سنتی ایرانی را به جای مصرف غذاهای آماده فست فوتی ترویج دهیم قطعا بسیاری از مشکلات ناشی از سوء مصرف مواد غذایی مضر بدن را حل و آمار بیماری های گوارشی مرتبط با مصرف مواد غذایی را کاهش خواهیم داد.
وی افزود: در سال های اخیر بحث های زیادی در زمینه ترویج غذاهای سنتی در بین مردم و تغییر ذائقه مردم به سمت غذاهای ایرانی به جای غذاهای آماده صورت گرفته ولی همه این مسائل طرح شده در حد بخشنامه و آیین نامه ها بوده و عملا اجرایی نشده است.
اولین جشنواره ملی غذاهای سنتی اقوام ایرانی با حضور اقوام و هنرمندان 25 استان دیروز (چهارشنبه) در پارک اللرباغی شهر خلخال در جنوب استان اردبیل آغاز شد.
میهمانانی از 24 استان کشور در جشنواره ملی غذاهای سنتی اقوام ایرانی به همراه بیش از 200 نفر از اقوام مختلف کشور برای ارائه غذاهای سنتی و آیین های خود در خلخال حضور دارند.
جشنواره ملی غذاهای سنتی اقوام ایرانی در سه بخش اصلی غذاهای سنتی ، سوغات و شیرینی جات و آیینی شامل لباس های محلی ، صنایع دستی و موسیقی محلی اقوام
برگزار می شود.
7119/594/593



16/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن