تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن زود خشنود و دير ناراحت مى شود و منافق زود ناراحت و دير خشنود مى گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819689797




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روزنامه طرف: اردوغان شانس پیروزی در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری را ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: روزنامه طرف: اردوغان شانس پیروزی در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری را ندارد آنکارا- روزنامه ˈطرفˈ ترکیه روز جمعه نوشت: ˈ رجب طیب اردوغانˈ نخست وزیر ترکیه و نامزد حزب ˈعدالت و توسعهˈ شانس پیروزی در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری ترکیه را ندارد.


طرف روز جاری در مقاله ای با طرح این ادعا نوشت: طبق آخرین نظرسنجی ها درصد آرای اردوغان در حال حاضر 48 درصد است و وی درصدد جلب آرای ملی گرایان افراطی است.
به نوشته طرف ادعاهای حزب ˈعدالت و توسعهˈ مبنی بر اینک اردوغان با دستکم 54 درصد آرا در دور نخست انتخابات به پیروزی خواهد رسید صحت ندارد و به رغم تمامی تلاشها درصد آرای اردوغان زیر 50 درصد است.
طرف نوشت: عدم استقبال اتباع ترکیه مقیم خارج از انتخابات ریاست جمهوری و شرکت بسیار اندک ترکهای مقیم خارج در انتخابات حسابهای حزب ˈعدالت و توسعهˈ را زیر و رو کرد چرا که این حزب فکر می کرد اتباع ترک مقیم خارج آرای خود را به اردوغان خواهند داد.
بنا به نتایج اولیه هفت الی 10 درصد از بیش از 3.5 میلیون تبعه ترک مقیم خارج در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرده اند.
طرف با طرح این سوال که اگر خیال اردوغان برای پیروزی در دور نخست راحت است چرا بیش از دیگر رقبای خود در هول و هراس است؟ نوشت: سخنان اردوغان علیه ارمنی ها که در روزهای گذشته ایراد کرد در اصل تلاش برای جلب آرای ملی گرایان افراطی ترکیه است.
به گفته کارشناسان سیاسی در ترکیه در صورتی که اردوغان در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری موفق به کسب آرای اکثریت قاطع برای پیروزی نشود در دور دوم با دشواری بیشتری مواجه خواهد شد.
انتخابات ریاست جمهوری ترکیه روز یکشنبه برگزار خواهد شد. در این انتخابات برای نخستین بار رییس جمهور ترکیه با رای مستقیم مردم برگزیده خواهد شد.
ˈرجب طیب اردوغانˈ نخست وزیر و رهبر حزب ˈعدالت و توسعهˈ، ˈصلاح الدین دمیرتاشˈ رهبر حزب ˈدمکراتیک خلقهاˈ و ˈ اکمل الدین احسان اوغلوˈ دبیرکل سابق سازمان همکاریهای اسلامی سه نامزد ریاست جمهوری ترکیه هستند.
خاورم**2012**1566



17/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن