تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):بار الها... باطل را از درون ما محو نما و حق را در باطن ما جاى ده. زيرا كه ترديدها...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804089729




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آب مشترکان پرمصرف قطع مي شود يا نمي شود؟


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ مرداد ۱۳۹۳ (۱۱:۱ق.ظ)
آب مشترکان پرمصرف قطع مي شود يا نمي شود؟ گروه انرژي؛
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، کاهش منابع زيرزميني و رو زميني آب در کشور يکي از مشکلات سال هاي گذشته کشور مان بوده است و مربوط به امروز و ديروز نيست. متاسفانه خشکسالي هاي ادامه دار 7 سال اخير بي آبي را به مرز هشدار رسانده است.
البته در اين که اني موضوع به مرحله هشدار رسيده است همه مقصريم؛ از يک بانوي خانه دار که براي شست و شوي منزل يا پخت و پز به مقدار يک صنعت پرمصرف آّب مثل فولاد، آب مصرف مي کند تا يک کشاورز زحمت کش که براي توليد يک محصول غير استراتژيک به اندازه کل مردم ايران آب را به هدر مي دهد.
در چند سال اخير شايد کمتر زماني است که مشکل بي آبي بر کشور فشار مضاعف وارد نکرده باشد اما تا به حال به اين موضوع فکر شده که چرا اين فشار در اين سال ها حتي براي يک روز نيز کاهش پيدا نکرده است؟
آيا به اين نکته فکر شده که اگر مصرف عادي ما بالاتر از الگوي جهاني است و هيچ اقدام فرهنگي در اين خصوص جوابگو نيست.
متوليان آب کشور اعلام مي کنند که حداکثر مصرف مجاز آب براي هر خانوار 20 متر مکعب است؛ اما در کلان شهر تهران افرادي زندگي مي کنند که به جاي 20 متر مکعب، 200 متر مکعب آب مصرف مي کنند. اين آمار و ارقام تعجب دارد اما کاملا واقعي است، وقتي مي گويند 20 متر مکعب حداکثر مصرف هر خانوار باشد يعني مقدار مصرف عرفي کمتر از اين است اما يک خانه بايد چه ويژگي هايي داشته باشد که 10 برابر حداکثر مجاز، آب مصرف کند. به نظر پول، مقام، خانه اي با متراژ بالا، استخر، مدل هاي مختلف خودرو با قيمت هاي نجومي نمي تواند مجوزي براي مصرف بيشتر آب باشد.
بر اساس اعلام مدير عامل آبفاي تهران؛ تنها در بخش خانگي اين کلان شهر 3000 مشترک وجود دارد که اين موضوع را رعايت نکرده و بيش از سايرين آب مصرف مي کنند.
در 2 سال اخير با تلاش مسئولان و رسانه ها، با روش هاي گوناگون فرهنگ سازي در خصوص مصرف بهينه انجام گرفته است، اما تاريخ نشان داده است که تا زماني که به مشکلات سخت برخورد نکنيم، چيزي را قبول نخواهيم کرد.
تصور ساعت ها قطع آب سخت است اما بايد باور شود که با اين حجم مصرف به زودي اين تصور به حقيقت تبديل شود. بارها در جلسات رسانه اي از مديران و متوليان آبي کشور خواسته شده است که آب پر مصرف ها را قطع شود اما ظاهرا قدرت لابي پر مصرف رها بيشتر از وزارت نيرو و متوليان آب است زيرا هنوز دقيقه اي از بيان يک تذکر به قطع پر مصرف ها نگذشته است که مسئولي بالاتر مجبور مي شود آن مطلب را تکذيب کند.
البته در کشوري که وزير نيرو به جرم اين که نتوانسته است خشکي 15 ساله يک درياچه را در کمتر از يک سال مرتفع سازد، تهديد به استيضاح مي شود و يا مديري براي اينکه خواسته است با آب مازاد يک منطقه پر آب، شهري کويري را سيرآب کند بارها مورد هجمه قرار مي گيرد، اين موضوع نمي تواند در چنين روزگاري عجيب باشد.
با توجه به رشد مصرف و پيش بيني هاي انجام گرفته از گرماي هوا متوليان امر آب در کلان شهر تهران در روزهاي گذشته قطع آب پرمصرف ها را اعلام کردند که البته بعد از مدتي موضوع تعويق اين اقدام از سوي ساير مديران اعلام شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، محمد پرورش مدير عامل آبفاي استان تهران، درپاسخ به اين سئوال که بر اساس اعلام شما قرار بود از امروز آب شرب مشترکان خانگي پر مصرف قطع شود، گفت: با توجه به اينکه حدود 3 هزار مشترک پر مصرف بالاي 50 متر مکعب بيش از الگوي مصرف (20 متر مکعب) در تهران داريم، قرار بود آب شرب آنها قطع شود.
وي اضافه کرد: براساس تماس هاي مکرري که مشترکان خانگي با ما داشتند درخواست کردند فرصتي به آنها بدهيم، به همين دليل به اين جمع بندي رسيديم تا به مشترکاني که مصرف آب شرب آنها بين 50 تا 200 متر مکعب است ، يک ماه فرصت مي دهيم تا خود را اصلاح کنند.
پرورش تاکيد کرد: به همين منظور به اين نتيجه رسيديم از امروز و در مرحله اول، آب مشترکان پر مصرف تهراني که مصرف آب شرب آنها 200 متر مکعب به بالاست روزانه 7 ساعت قطع شود.
به گفته وي، مصرف آب اين مشترکان پر مصرف که آب شرب آنها بالاي 200 متر مکعب است 9 برابر الگوي مصرف است.
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: از امروز محدوديت آب را براي اين مشترکان که مصرف آب آنها بالاي 200 متر مکعب است به مدت 7 ساعت (۱۰ صبح تا ۵ عصر) ايجاد مي‌کنيم اما مشترکاني که مصرف آب شرب آنها 50 تا 200 متر مکعب است يک فرصت يک ماهه بدهيم.
به گفته وي ، اين برنامه براي مشترکان پرمصرف خانگي است و شامل مشترکان اداري و تجاري نمي‌شود.
محمد علي رفيعي














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن