تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله هرگز با مردم به اندازه عقل خود سخن نگفتند و فرمودند:...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819248561




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نارضايتي استاندار خراسان شمالي از عملکرد پژوهشي استان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ مرداد ۱۳۹۳ (۹:۳۴ق.ظ)
نارضايتي استاندار خراسان شمالي از عملکرد پژوهشي استان استاندار خراسان شمالي گفت: از عملکرد پژوهشي در استان رضايت ندارم .
به گزارش خبرگزاري موج، پرويزي استاندار خراسان شمالي در نشست مدير و معاونين جهاد دانشگاهي به مناسبت سالروز تاسيس جهاد دانشگاهي که در محل دفتر استاندار برگزار شد ضمن تبريک فرا رسيدن روز جهاد دانشگاهي و تقدير از زحمات و تلاش هاي مجموعه جهاد دانشگاهي استان اظهار داشت: پژوهش هاي انجام شده در استان با گردآوري اطلاعات از دستگاه هاي اجرايي حتي با کوچکترين تغيير اطلاعات دوباره به خودمان بفروشند شايسته نيست و هدف قانون گذار از تصويب اعتبار پژوهش اين وضعيت نبوده است.
نماينده عالي دولت در استان در اين جلسه ضمن تبريک سالروز تاسيس استان گفت: اگر تقسيم استان صورت نمي گرفت عقب ماندگي هاي استان فراتر از اين بود.
وي افزود: دولت و مجلس تصميم شجاعانه اي گرقتند و تقسيم خراسان را رقم زدند که منشأ اثر شد و اعتبارات خوبي به استان اختصاص پيدا کرد.
پرويزي گفت: تلاش و پيگيري و دلسوزي نيروهاي بومي نيز باعث رشد و ارتقا خيلي از شاخص ها شد اما هنوز نواقص و کاستي ها وجود دارد که بايد با تلاش و پيگيري آنها را مرتفع کنيم.
استاندار افزود: پژوهش هايي که فقط به صورت بولتن در آورده شود و هيچگونه کاربرد عملياتي و اجرايي نداشته باشد بجز اتلاف بيت المال هيچ سودي نخواهد داشت.
پرويزي تصريح کرد: جهاد دانشگاهي بايد به سمت و سويي حرکت کند که در حوزه پژوهشي کارها به صورت کاربردي و عملياتي و هدفمند صورت گيرد.
وي با اشاره به طرح پيشنهادي راه اندازي مرکز تحقيق و توليد عصاره ها، مواد موثر گياهي و دارو هاي گياهي دامي نوسط جهاد دانشگاهي، با اشاره به اينکه حاضر به حمايت از اين طرح و طرح هاي اثرگذار هستيم، افزود: حاضر هستيم براي اين طرح آب، زمين و اعتبار تخصيص دهيم که منطقه گلول شهرستان شيروان در اين زمينه داراي پتانسيل است.
پرويزي بيان کرد: جهاد دانشگاهي خراسان شمالي بهتر است سالانه چند محور اصلي را پيش روي خود قرار دهد و در اين زمينه موثر و پر رنگ عمل کند.
پرويزي ادامه داد: ارائه طرح ها به شرکت هاي غير بومي را کاهش داده ايم و به عنوان مثال اگر قرار است در مشاوره طرح هاي تفصيلي شهرداري، طرحي نقاشي شود و بدون لحاظ کردن مطالعات اقتصادي، فني و اجتماعي ارائه شود پذيرفتني نيست.
استاندار خراسان شمالي اضافه کرد: شايسته نيست 50 ميليارد ريال اعتبار استان اينگونه هدر برود حال آنکه اگر در مسير درست به عنوان مثال تحقيقات پزشکي هزينه شود مانند افزايش سرطان در استان ارزش آن را دارد که 50 ميليارد ريال اعتبار ديگر افزوده شود و نتايج آن کاربردي و براي مردم مفيد است.
شاهين فر رئيس جهاد دانشگاهي خراسان شمالي در اين نشست گفت: راه اندازي مرکز تحقيقي و توليد عصاره ها، مواد موثر گياهي و داروهاي گياهي دامي با راه اندازي اشتغال زايي در بخش کشاورزي استان از طرح هاي پيش روي استان است.
وي ادامه داد: راهکارهاي تامين اعتبار اين طرح با حمايت هاي استاني همچنين از طريق مساعدت مالي از سوي سازمان گسترش صنايع ايران در مناطق محروم و جذب سرمايه گذار تحقق مي يابد. وي از راه اندازي مرکز خدمات تخصصي بيوتکنولوژي غذايي و دارويي در استان ، تامين کودهاي زيستي به منظور کنترل و کاهش آلودگي خاکي و افزايش ميزان محصولات کشاورزي استان و حضور جهاد دانشگاهي در نمايشگاه تخصصي نفت، گاز، آب، برق و ساختمان ترکمنستان درمردادماه سال جاري و پيگيري جهت توسعه فعاليت هاي بين المللي جهاد دانشگاهي در کشور ترکمنستان از طريق واحد خراسان شمالي را از طريق برنامه هاي آتي اين نهاد ذکر کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن