تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر بسم اللّه‏ را قرائت كنى، فرشتگان، تا بهشت تو را حفظ مى‏كنند و آن شفاى هر در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802798987




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی برای مردم و مسئولان تبیین نشده است


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی برای مردم و مسئولان تبیین نشده است
رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی جامعه اسلامی کارگران اصفهان گفت: بحث اقتصاد مقاومتی هنوز از سوی مسئولان امر به درستی تبیین نشده و ما باید دانشجویان را به سمت رشته‌های علمی کاربردی و مهارتی سوق دهیم.



به این مطلب امتیاز دهید

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز، محمدعلی زارع در حاشیه نهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی استان اصفهان، در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان اظهار کرد: متأسفانه با وجود تاکیدات بسیار مقام معظم رهبری، بحث اقتصاد مقاومتی هنوز تبیین نشده و اگر از افکار عمومی سئوال کنید، می‌بینید که بسیاری یا تعریف درستی از آن نداشته و یا اینکه آن را با اقتصاد انقباضی و ریاضتی اشتباه می‌گیرند که بیشتر دچار خلط مبحث می‌شوند.

وی با بیان اینکه در بحث فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی در دانشگاه‌ها باید کار شود، تصریح کرد: مشکل بزرگی که ما امروز با آن مواجه هستیم، این است که درصد بالایی از جوانان ما نسبت به فرهنگ کار بیگانه هستند و با وجود اینکه انگیزه‌های قوی دینی که در بحث اهمیت کار در اسلام داریم اما قشر جوان در بحث کار مشکل دارند.

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی جامعه اسلامی کارگران افزود: با توجه به اینکه در دنیا فرهنگ کار ضعیف نبوده به نظر من نخستین پله این است که ما بتوانیم فرهنگ کار را جا بیندازیم و کار و فرهنگ آن را در بین جوانان تقویت کنیم اما با اینکه  مقوله کار یک حسن و افتخار بوده و می‌تواند پله نخست در بحث اقتصاد مقاومتی باشد ما در آن ضعیف هستیم.

وی با بیان اینکه در پله‌های بعدی به طور طبیعی باید اهمیت کار را جا بیندازیم، خاطر نشان کرد: چرا که ما باید به دانشجوها سمت و سویی دهیم که از دروس تئوری به سمت علمی کاربردی و رشته‌های مهارتی سوق پیدا کنند.

زارع نرخ بیکاری در پایه دیپلم زیر 5 درصد و در مقاطع دانشگاهی به بالای 25 درصد دانست و اظهار کرد: این برای این است که ما دانشگاه و دانشجو زیاد داریم اما فارغ التحصیلان ما یا برایشان کار نیست و یا کار بلد نیستند از آن طرف نیز اگر جوانی هم خودش به این نتیجه برسد که باید به دنبال کار مهارتی برود خانواده به عنوان کوچکترین واحد جامعه این را از او قبول نمی‌کند.

وی گفت: در جامعه نیز برای کسانی که کار بلد بوده جایگاه اجتماعی مناسبی در نظر نمی‌گیریم و حتما فرد باید تحصیل کرده باشد و در حالی که در حالت معمول برای هر 5 تکنیسین باید یک کارشناس باشد اکنون برعکس شده و برای هر تکنسین چند کارشناس داریم.

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی جامعه اسلامی کارگران پیرامون آخرین وضعیت دانشگاه علمی کاربردی جامعه اسلامی کارگران تصریح کرد: تا امشب ساعت 24 که رشته‌های کاردانی ثبت نام می‌شود و برای مقاطع دیگر که هنوز تاریخ دقیق آن را اعلام نکردند و ثبت نام رشته‌های کارشناسی از طریق سازمان سنجش انجام می‌شود.

وی بیان کرد: ما در بخش کاردانی مهر ماه امسال یعنی سال تحصیلی جدید در اصقهان حسابداری واحدهای صنفی را تنها در مرکز علمی کاربردی جامعه اسلامی کارگران کار می‌کنیم و در کارشناسی در 3 رشته که کارشناس حرفه‌ای حسابداری مالی، مهندسی فناوری شبکه‌های کامپیوتری و مهندسی فناوری کنترل ابزار باشد، جذب دانشجو می‌کنیم./تسنیم/110




۱۷/۰۵/۱۳۹۳ - ۱۲:۱۸




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن