تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از مرد يا زن مسلمانى غيبت كند، خداوند تا چهل شبانه روز نماز و روزه او را نپذير...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803672912




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرهنگ رضوی؛ گفتمان تمدن و اراده الهی را به انسان ها عرضه می کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: فرهنگ رضوی؛ گفتمان تمدن و اراده الهی را به انسان ها عرضه می کند اردبیل – ایرنا- رییس بنیاد بین المللی امام رضا (ع) و دانشگاه رضوی گفت : فرهنگ رضوی همان گفتمان تمدن و اراده الهی برای سعادت دنیا و آخرت انسان هاست.


به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام مصطفی فقیه اسفندیاری ، جمعه در مراسم آغاز سومین دوره هفته فرهنگ رضوی در اردبیل افزود : هفته های فرهنگ رضوی برای پرورش این گفتمان که علم سلطان است در شهرهای مختلف ایران اسلامی برگزار می شوند و البته هدف از علم در اینجا علم الهی است.
وی با اشاره به اینکه علم ها و دانش هایی که ماهیت الهی و خدایی نداشته باشند سودمند نیستند ادامه داد: والایی نفس انسان ها به معرفت و علم است و این معرفت آنگاه ارزش می یابد که تعلق به مبداء و خداوند داشته باشد.
او گفت : جمهوری اسلامی در ادامه هجرت تمدن ساز امام رضا (ع) به وجود آمده است و تمام ایرانیان و به خصوص مردم ولایت مدار اردبیل و بزرگانی که از این دیار برخاسته اند به عنوان بسترسازان تشکیل حکومت ولایی در ایجاد آن نقش دارند.
وی با اشاره به اینکه در نظام اسلامی همه ما تکلیف داریم افزود : ارایه تمدن الهی به انسان های عصر حاضر هدف نظام اسلامی در ایران است و برای تحقق این مهم تفکر و تعقل و پرداختن به دانش الهی ضرورت دارد.
رییس دانشگاه رضوی با تاکید بر اینکه تفکرهای انحرافی مانند داعش ؛ وهابیت و سکولاریستی هیچگاه نمی توانند تمدن الهی بسازند ادامه داد : آنها مانند حباب ها و کف های روی آب هستند که در کوتاه زمانی از بین می روند.
اسفندیاری ؛ تاکید کرد : تنها اندیشه اسلام ناب محمدی (ص) و رهروان مکتب ولایت قادر به ایجاد و پرورش تمدن الهی برای انسان ها هستند.
وی جمهوری اسلامی را فرصت بسیار مغتنمی برای تحقق کامل این تفکر در جهان کنونی دانست و تصریح کرد : اگر امروز کوتاهی کنیم و قدردان این فرصت نباشیم ممکن است که این فرصت از ما گرفته شود.
وی با تاکید بر تلاش در حوزه تفکر و معرفت افزایی ، همراه نمودن منطق و عقلانیت با احساسات را در زمینه مسایل اعتقادی ضروری دانست و بیان کرد: در مراسم های مربوط به عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) احساسات موج می زند ولی باید این احساسات با منطق و عقلانیت همراه باشد چراکه تجارب تاریخی و نیز نتایج به دست آمده از تحقیق های جامعه شناسان نشان می دهند که احساسات عاطفی عاری از عقلانیت بطور یقین به آسیب تبدیل می شوند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نیز در این مراسم گفت : مردم ایران اسلامی به داشتن مرقد مطهر هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت در خاک خود و این تحفه ارزشمند الهی به خود افتخار می نمایند.
سید ناصر اسحاقی ؛ افزود : حضرت علی بن موسی الرضا (ع) علاوه بر عتبات عالیات در دیگر کشورها نیز شیفتگان فراوانی دارد که قلبشان به عشق آن امام همام می تپد.
وی اظهارکرد : دو منطقه در ایران اسلامی همواره در زمینه فرهنگ تشیع و اهل بیت (ع) به خود می بالند و خراسان از داشتن حرم مطهر امام رضا (ع) و اردبیل به عنوان مهد تشیع و مدفن عارفان و بنیانگذاران سلسله صفویه که فرهنگ تشیع را در ایران اسلامی رسمیت بخشیدند.
وی هدف از برگزاری جشنواره رضوی را متاثر ننمودن قلب های مردم مومن ایران با فرهنگ و داشته های ارزشمند رضوی دانست.
وی اضافه کرد : ملتی که شیعه است باید شیوه و سبک زندگی او نیز بر اساس فرهنگ گرانسنگ تشیع باشد و فرهنگ رضوی در این زمینه نقش مهمی دارد.
وی اظهار کرد: فرهنگ منور رضوی در تمام شئونات جامعه و در تمام بخش های فرهنگی ؛ اجتماعی ؛ علمی ؛ اخلاقی برای مردم ایران زمین و نیز دوستداران و علاقه مندان آن حضرت در سراسر جهان موثر و کارساز است.
وی بار دیگر نقش ارزشمند اردبیل در گسترش فرهنگ تشیع و فرهنگ منور رضوی را یاداور شد و گفت: از شش اذان مشهور در کشورمان سه اذان متعلق به شادروان استاد رحیم موذن زاده اردبیلی ؛ استاد عبدالحسین محمدپور و حسین کرمی تعلق دارد که این برای مردم این خطه افتخار بزرگی محسوب می شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا ؛ در مراسم آغاز آیین های مربوط به گرامیداشت هفته فرهنگ رضوی که در نگارخانه خطایی اردبیل با حضور جمعی از مدیران ، رییسان محله های ششگانه و هیات های مذهبی و مداحان و شاعران برجسته اردبیلی برگزار شد شهروز حبیبی اقدام به قرائت صلوات خاصه امام رضا (ع) نمود.
در پایان این مراسم مردم مشتاق شنیدن مراثی اهل بیت (ع) با صدای استاد سلیم موذن زاده اردبیلی از برنامه مداحی که از سوی این استاد بی بدیل مداحی ملقب به فخرالذاکرین در مدح و منقبت علی بن موسی الرضا (ع) اجرا شد حال و هوای معنوی خاصی یافتند.
592/530



17/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن