تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مؤمن را از سيمايش مى شناسيم و منافق را از نشانه هايش.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802888220




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آئین‌نامه «واگذاری ممیزی به ناشران» به وزارت ارشاد ابلاغ شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


فرهنگ و ادب > بازار نشر از سوی هیئت نظارت بر ضوابط نشر و برای اجرا؛
آئین‌نامه «واگذاری ممیزی به ناشران» به وزارت ارشاد ابلاغ شد
مدیر دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت ارشاد از ابلاغ آئین‌نامه‌ای از سوی هیئت نظارت بر ضوابط نشر به این دفتر خبر داد که هدف از آن «واگذاری ممیزی به ناشران داوطلب و قانون‌مدار» اعلام شده است. همچنین به گفته شجاعی صائین، هیئت مذکور آئین‌نامه دیگری را هم به این دفتر ابلاغ کرده که هدف از آن هم تسری دادن امر بررسی کتاب و افزایش واسپاری این امر به ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان‌های کشور عنوان شده است.



علی شجاعی صائین مدیر دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از ابلاغ دو آئین‌نامه اجرایی یکی آئین‌نامه موسوم به واگذاری ممیزی به ناشران قانون‌مدار و داوطلب انجام این کار و دیگری آئین‌نامه تمرکززدایی در بررسی کتاب و افزایش واسپاری این امر به ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان‌های کشور خبر داد. شجاعی‌صائین در این باره به خبرنگار مهر گفت: این آئین‌نامه‌ها از سوی آقای مهدوی‌راد به دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی ابلاغ شده و ما هم در حال تهیه مقدمات اجرایی برای ابلاغ این آئین‌نامه‌ها به ناشران سراسر و همچنین ادارات کل فرهنگ و ارشا اسلامی در استان‌ها هستیم. وی با بیان اینکه «به محض فراهم شدن مقدمات اجرایی آئین‌نامه‌ها، آنها را به صورت کامل و شفاف در سایت دفتر منتشر خواهیم کرد»، پیش‌بینی کرد این فرآیند تا سه هفته دیگر به انجام برسد و آئین‌نامه‌های یادشده برای اطلاع ناشران، روی سایت وزارت ارشاد (دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی) قرار گیرند. به گفته مدیر دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بر اساس آئین‌نامه مربوط به واگذاری ممیزی به ناشران، چنانچه ناشرانی داوطلب بررسی آثار خود جهت دریافت مجوز نشر باشند، می‌توانند با تشکیل گروه‌های کارشناسی و پیشنهاد دادن آنها به هیئت نظارت بر ضوابط نشر، این کار را انجام دهند و در صورت اعلام نتیجه بررسی‌هایشان به دفتر کتاب، این به منزله نظر گروه‌های کارشناسی این دفتر تلقی خواهد شد و بر آن مبنا، مجوز صادر خواهد شد. شجاعی صائین پیش بینی کرده که در فاز نخست ناشران دولتی و عمومی، استقبال بیشتری از این طرح به عمل بیاورند و ناشران خصوصی با احتیاط با آن برخورد کنند اما به مرور زمان آنها هم به این طرح و مشارکت در آن رغبت پیدا کنند. همچنین به گفته وی و بر اساس آئین‌نامه دیگری که اخیراً از سوی هیئت نظارت بر ضوابط نشر به دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی ابلاغ شده و هدف از آن تمرکززدایی در بررسی کتاب و واسپاری بیشتر این کار به استان‌ها است، از این پس، کار بررسی کتاب - که در حال حاضر علاوه بر ستاد مرکزی در ادارات کل ارشاد 5 استان خراسان رضوی، قم، اصفهان، آذربایجان شرقی و کرمان انجام می‌شود - به سایر ادارات کل استانی البته در صورت وجود زیرساخت‌های لازم تسری خواهد یافت. در حال حاضر و در فاز جدید، ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های خوزستان، گیلان، البرز و تهران برای بر عهده‌ گرفتن کار بررسی کتاب، اعلام آمادگی کرده‌اند که دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی، مشغول بررسی شرایط استان‌های داوطلب است و پس از جمع‌بندی در این خصوص، نتیجه را به هیئت نظارت بر ضوابط نشر اعلام خواهد کرد و در صورت تائید، ادارات کل ارشاد در استان‌های یادشده نیز می‌توانند نسبت به بررسی کتاب‌ها و صدور مجوز برای آنها اقدام کنند. مدیر دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از برگزاری جلسه هیئت نظارت بر ضوابط نشر در روز چهارشنبه هفته جاری خبر داد و مهمترین مصوبه آن را انتخاب حجت‌السلام و المسلمین محمدعلی مهدوی‌راد به عنوان رئیس و سخنگوی هیئت نظارت بر ضوابط نشر عنوان کرد.


۱۳۹۳/۵/۱۷ - ۱۱:۰۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن