تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 21 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن شوخ و شنگ است و منافق اخمو و عصبانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799792837




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خبرنگاران، دوستان و یاوران صمیمی دولت تدبیر وامید - کرم محمدی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: خبرنگاران، دوستان و یاوران صمیمی دولت تدبیر وامید - کرم محمدی کرمانشاه - ایرنا - هفدهم مردادماه یادآور شهادت مظلومانه شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)وهشت تن از کارکنان کنسولگری کشورمان در مزار شریف افغانستان است.


گروه متحجر طالبان برخلاف تمامی قواعد و مقررات بین المللی در سال 77 مبادرت به این جنایت کرد و از این رو، این روز به نام روز خبرنگار نامگذاری شده است.
خبرنگاران راویان سخت کوش حق و حقیقت و بازتاب دهندگان مطالبات افکار عمومی هستند، زمینی که خبرنگاران در آن قدم بر می دارند و در آن مشغول قلم زدن هستند، معمولا ناهموار و سنگلاخ و در بسیاری از موارد صعب العبور و مملو از خطر است، از این رو، خبرنگاران کاری بس سخت و وظیفه ای بس مهم بر دوش دارند.
کار خبرنگار، خبر رسانی، تحلیل و تفسیر موضوعات مختلف جامعه است و معمولا با صاحبان قدرت و ثروت دست بگریبانند، صداقت مهمترین و اساسی ترین ویژگی یک خبرنگار است زیرا خبرنگار با قلم سر و کار دارد و قلم در نزد خداوند متعال از ارزش بالایی برخوردار است بنحوی که یک سوره از قرآن به نام قلم نامگذاری شده و خداوند به قلم و آنچه می نویسد سوگند یاد کرده است.
خبرنگاران رابطین افکار عمومی و مدیران دستگاههای اجرایی هستند که با صداقت توام با شجاعت درصدد بازتاب آن و انتقال مشکلات جامعه می باشند، خبرنگاران با عشق و علاقه وارد این عرصه شده و ویژگیهای منحصر به فردی دارند که با مردم بودن و داشتن استعداد و ذوق و مسوولیت اجتماعی، استقامت و پشتکار از ویژگیهای آنان است.
شهادت شهید محمود صارمی در عرصه خبرنگاری و اطلاع رسانی به دست منفورترین گروه (طالبان) بیانگرعمق نفوذ کار و فعالیت خبرنگاران و وحشت متحجران و وابستگان به بیگانه و مخالفان علم و اندیشه و شفافیت است.
خبرنگاران در بسیاری از مواقع در بحبوحه جنگها و درگیری ها بعنوان راویان مظلومیت زنان، کودکان و مردان بی دفاع محسوب شده و در این راه جان شیرین خود را از دست می دهند، تجلی این موضوع در هشت سال دفاع مقدس ملت ایران و این روزها نیز در سرزمین مظلوم غزه به منصه ظهور رسیده است.
در دنیایی که رسیدن به ثروت یکی از اولویت های زندگی روز مره خیلی از ساکنان این کره خامی است، جان را برکف گرفتن و بدون کوچکترین چشمداشتی در عرصه قلم ظاهر شدن و خطر را به جان خریدن، ارزشی است که خبرنگاران حقیقت جو و راویان امانت دار عرصه مطبوعات آن را به بهترین وجهی به نمایش گذاشته اند.
دولت تدبیر و امید که دولت راستگویان و دولت شفافیت است، آغوش خود را به روی همه صاحبان قلم و آنانی که درصدد نقد منصفانه عملکرد مدیران هستند، باز کرده و بر این باور است که صاحبان قلم و اهالی مطبوعات باید نظارتی دقیق، موشکافانه، صادقانه و توام با دلسوزی بر مسائل و آنچه در جامعه می گذرد داشته باشند.
به تبعیت از سیاست های دولت یازدهم و شخص آقای دکتر روحانی رییس جمهوری، نمایندگان دولت در جای جای کشور، نه تنها خبرنگاران را از هر طیف و گروه سیاسی، رقیب خود نمی پندارد بلکه آنان رفیق و دوست و یار صمیمی خویش می دانند، چون خبرنگار باید مانند آئینه عیب ها را نشان دهند و دولت و نمایندگانش در اقصی نقاط کشور از این عمل استقبال می کنند.
کارگزاران دولت در سراسر کشور محل کار خود را اتاق شیشه ای دانسته واز نظارت خبرنگاران برعملکرد خویش استقبال می نمایند زیرا خبرنگاران اجزای اصلی رکن چهارم دمکراسی و پایه اساسی جامعه مدنی وهموار کنندگان شفافیت هر جامعه هستند، هرگاه جامعه ای از شفافیت در عرصه های مختلف برخوردار باشد ساکنان آن جامعه راه ترقی و سعادت را بیش از دیگران طی خواهند کرد.
ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی وهمه خبرنگاران شهید، بخصوص خبرنگاران شهید دوران دفاع مقدس، روز خبرنگار را صمیمانه به اهالی مطبوعات و زحمتکشان عرصه خبر تبریک عرض می کنم وآرزو می کنم که در راه انجام رسالت عظیم خویش همواره توفیق رفیق راهشان باد.
فرماندار شهرستان اسلام آباد غرب



16/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن