تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند عزوجل مى فرمايد: هيچ مخلوقى نيست كه به غير من پناه ببرد، مگر اين كه دستش را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804699343




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رییس بانک ژن گیاهی: شمال غرب ایران، عراق و ترکیه تحت تاثیر تغییرات اقلیم هستند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس بانک ژن گیاهی: شمال غرب ایران، عراق و ترکیه تحت تاثیر تغییرات اقلیم هستند ارومیه - ایرنا - رییس بانک ژن گیاهی ایران گفت: شمال غرب ایران، عراق و ترکیه بیشتر تحت تاثیر تغییرات اقلیم قرار دارند و آذربایجان غربی جزو استانهایی است که بیشترین تاثیرات تغییر اقلیم را در آن می توان دید.


جواد مظفری روز پنجشنبه در سومین همایش ملی تنوع زیستی و تاثیر آن بر کشاورزی و محیط زیست در ارومیه افزود: آذربایجان غربی استانی کشاورزی است که تغییرات اقلیم می تواند تاثیر چشمگیر بر تولیدات کشاورزی و دامی آن داشته باشد و کاهش این تولیدات نیز تاثیر مستقیم بر امنیت غذایی و تامین نیازها دارد.
وی ادامه داد: هم اکنون 750 میلیون نفر در جهان از گرسنگی رنج می برند که در نتیجه
کاهش تولیدات گیاهی و کاهش تکثیر در بخش دام است.
مظفری با اشاره به مساله آب رسانی به حیات وحش در نقاط مختلف کشور نیز گفت: کلیه روشهای به کار گرفته شده برای این اقدام از علوفه و آبرسانی با هلی کوپتر گرفته تا اقدامات دیگر، پایدار نبوده و نیازمند برنامه ریزی اساسی است.
وی ادامه داد: اگر منابع ژنتیکی ما دچار مشکل شوند حیات بشری نیز با مشکل مواجه می شود و این مساله نیازمند توجه جدی و پیگیری است.
رییس بانک ژن گیاهی ایران گفت: برای اینکه در آینده زندگی خوبی داشته باشیم باید بتوانیم روشهای تولید غذای خود را مطابق با شرایط فعلی برنامه ریزی و اجرا کنیم.
وی افزود: نیازمند کشت محصولاتی هستیم که به شرایط فعلی و اقلیم حاکم بر منطقه و کشور سازگاری و مقاومت داشته باشند.
دبیر سومین همایش تنوع زیستی و تاثیر آن بر کشاورزی و محیط زیست در ارومیه نیز در این همایش گفت: از 599 مقاله رسیده به این همایش 437 مقاله در این زمینه برای ارائه پذیرش شدند.
رضا امیرنیا گفت: از مقالات پذیرفته شده 12 مقاله به صورت سخنرانی و بقیه به صورت پوستر ارائه شد.
وی ادامه داد: 137 نفر از میهمانان همایش، غیرحضوری به ارائه مقاله در قالب پوستر پرداخته اند که محققان حاضر در همایش در باره آنها نظر می دهند.
رییس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این همایش گفت: حفاظت از محیط زیست یکی از مسایلی است که توجه به آن می تواند در بهداشت، اقتصاد و فرهنگ و در تمامی جنبه های مختلف جامعه تاثیرگذار باشد.
اسماعیل کریم زاده افزود: داشتن آب و خاک سالم و نیز آب و هوای مناسب عواملی هستند که زندگی مردم یک منطقه و نیز اقتصاد آن را تحت تاثیر قرار می دهند.
وی افزود: هم اکنون دریاچه ارومیه به دلیل تجاوزات ما زیبایی خود را از دست داده و این موجب شده است تا ضربه های جبران ناپذیری بر محیط زیست استان از جنبه های مختلف وارد شود.
وی ادامه داد: اکنون به علت نیاز بالای آذربایجان غربی به تولید در بخش کشاورزی، میزان تولید از 1.5 میلیون تن در سال در اوایل انقلاب به بیش از شش میلیون تن در سال رسیده که این امری اجتناب ناپذیر است.
حمید رعناقد معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی نیز در این همایش اظهار کرد: تنوع زیستی به عنوان یکی از عوامل مهم در حیات بشری دارای جایگاه خاصی است.
وی اظهار کرد: تنوع زیستی دارای سه شاخصه مهم و لازم برای ادامه در طبیعت است که شامل ژن، گونه و اکوسیستم می باشد.
وی ادامه داد: در برخی از مناطق تنوع زیستی دچار تغییراتی مهم شده که نمونه بارز آن پارک ملی دریاچه ارومیه است.
رعناقد افزود: اگر نتوانیم کاری برای نجات دریاچه ارومیه انجام دهیم شاهد ابعاد مهمی از دگرگونی ها در اثر این تغییرات تنوع زیست در استان خواهیم بود.
وی ادامه داد: برداشت بی رویه از گیاهان دارویی، فروش گلهای زینتی موجود در طبیعت و افزایش کاربری های غیرمجاز که موجب کاهش تنوع زیستی می شود از عوامل مهمی است که در آذربایجان غربی محیط زیست، طبیعت و تنوع زیستی را تهدید می کند.
این همایش به مدت یک روز با همکاری مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی و محیط زیست آذربایجان غربی در محل موزه تاریخ طبیعی استان با هدف بررسی تغییرات اقلیمی بر تنوع زیستی و استفاده از نظرات و یافته های علمی در زمینه تنوع زیستی و تاثیرات آن بر اقلیم و کشاورزی برگزار شد.
تنوع زیستی و نقش آن در کنترل آفات، فرصت ها و چالشهای حفاظت از ذخایر توارثی گیاهی در ایران، تنوع زیستی تالابهای ایران و لزوم توجه به آنها از جمله موضوع مقالاتی بود که در این همایش ارائه شد.
7125/581/ 684



16/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن