تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):یک ساعت اندیشیدن در خیر و صلاح از هزار سال عبادت بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804128899




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرماندار رشت:جهت دهی دولت تدبیر و امید تکمیل پروژه های نیمه تمام است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: فرماندار رشت:جهت دهی دولت تدبیر و امید تکمیل پروژه های نیمه تمام است رشت- ایرنا- فرماندار شهرستان رشت جهت دهی دولت تدبیر و امید را تکمیل پروژه های نیمه تمام اعلام کرد و گفت: بر این اساس تکمیل پروژه های نیمه تمام و جبران عقب ماندگی در زیرساخت ها این شهرستان اولویت برنامه های عمرانی فرمانداری است.


به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈ سید عیسی مهدویˈ عصر چهارشنبه در نخستین نشست مطبوعاتی خود با رسانه های استان با بیان این که مردم از طولانی شدن پروژه ها خسته شده اند، گفت: فرمانداری این شهرستان در این راستا به تبعیت از سیاست های دولت و استان گام بر می دارد.
وی اظهار کرد: در سالجاری 7/19 میلیارد تومان از محل اعتبارات کالاهای سرمایه ای به 313 پروژه نیمه تمام شهرستان اختصاص یافته است .
وی با اشاره به این که امسال مجاز به معرفی 10 درصد پروژه جدید بودیم، تصریح کرد: برای تمرکز بیشتر بر پروژه های نیمه تمام از این ظرفیت هم استفاده نکردیم.
مهدوی یادآور شد: امسال برای نخستین بار شهرستان رشت از محل دو درصد اعتبارات درآمدهای نفتی برخودار شد که این اعتبارات برای این شهرستان در سالجاری دو و نیم میلیارد تومان بوده است.
وی اعتبارات تخصیص یافته به شهرستان رشت را 19 درصد اعتبارات استان عنوان و تصریح کرد: این اعتبارات نسبت به اعتبارات اختصاص یافته در سال گذشته 30 درصد کاهش اما از نظر تخصیصی پیش بینی می شود، 45 درصد افزایش داشته باشد.
*** عقب ماندگی ها در زیرساخت ها جبران می شود
فرماندار شهرستان رشت با بیان این که برغم تلاش هایی که تمامی دولتمردان گذشته در این شهرستان داشته اند، بدلیل سطوح وسیع کاری در شهرستان از لحاظ زیرساخت ها عقب هستیم ، گفت: در زمینه گاز رسانی حدود پنج درصد عقب هستیم.
وی با اشاره به این که از یکهزار و 259 کیلومتر راه های روستایی شهرستان 500 کیلومتر یعنی کمتراز 50 درصد این راه ها آسفالت شده است، افزود: در حوزه آبرسانی روستایی نیز دچار عقب افتادگی هایی هستیم که باید جبران شود.
وی اضافه کرد: همچنین شرکت آب و فاضلاب روستایی 9 مجموعه آبرسانی را در قالب یکهزار روستا در دست احداث دارد که با تامین اعتبارات انجام شده در سالجاری انتظار می رود در بهره برداری از این مجموعه های آبرسانی و جمعیت بیشتر برخوردار از آب شرب بهداشتی و سالم تسریع شود.
مهدوی با تاکید بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی برای تولید آب آشامیدنی سالم اظهار کرد: باید از بخش خصوصی برای تقویت آب شیرین کن ها در آبرسانی به روستاها استفاده کنیم.
فرماندار شهرستان رشت در ادامه از برخورداری تمامی روستاهای شهرستان رشت از نعمت آب اشامیدنی سالم و گاز تا افق سال 95 خبر داد.
مهدوی با اشاره به پروژه های قابل بهره برداری گاز تا هفته دولت گفت: بیش از 50 پروژه گازرسانی در این شهرستان تا هفته دولت افتتاح می شوند که 10 پروژه آن در هفته آتی به بهره برداری می رسد.
وی تصریح کرد: با افتتاح و بهره برداری از این پروژه ها ، 65 درصد جمعیت شهرستان از نعمت گاز برخوردار می شوند.
وی طرح های هادی روستایی را نیز یکی از ظرفیت های مهم توسعه روستاها و شکل گیری سکونت گاه های روستایی دانست و گفت: به غیر از سه روستا ، تمامی روستاهای شهرستان رشت از طرح هادی برخوردارند و ما از این لحاظ در استان جلو هستیم.
وی اضافه کرد: البته در اجرای طرح های هادی روستایی کمی عقب هستیم که تلاش می کنیم امسال با بودجه پیش بینی شده ، در ساماندهی و شکل دهی فضاهای روستاها حرکتی را در این راستا انجام دهیم.
فرماندار رشت اجرای طرح های هادی روستایی را دارای نقش موثری در ماندگاری روستاییان، تقویت خانوارهای روستایی و ساماندهی فضاهای روستاها عنوان کرد.
وی در ادامه به معضلات و تنگناهای شهر رشت اشاره و اظهار کرد: آلودگی دو رودخانه زرجوب و گوهر رود وساماندهی فضاهای شهری مهمترین معضلات و تنگناهای این شهر است.
وی بیان کرد: متاسفانه رشد شهری ما رشد هوشمند نیست و رشدی نامطلوب و پراکنده تابع برخی از سیاست هاست.
به گفته مهدوی؛ رشد هوشمند زمانی است که طرح توسعه شهری را براساس طرح های بالا دست شهری لحاظ شود.
وی شهر رشت را پس از تهران دومین شهر کشور از لحاظ فشردگی و تراکم جمعیت خواند و گفت: شهر رشت با برخورداری از 9 درصد مساحت استان، 650 نفر را در هر کیلومتر مربع درخود جای داده است.
وی همچنین رشت را پس از تهران دومین شهر در مالکیت خودرو ذکر و اضافه کرد: بدلیل نبود حمل و نقل عمومی مناسب ، مردم ترجیح می دهند از خودروهای شخصی استفاده کند.
***ویژگی ها و ظرفیت های شهرستان رشت

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به موقعیت جغرافیایی شهرستان رشت گفت: این شهرستان با 930 هزار جمعیت دارای 76 درصد جمعیت شهری و 24 درصد روستایی است.
وی این شهرستان را دارای شش بخش، هفت شهرستان و 18 دهستان عنوان و تصریح کرد: این شهرستان ظرفیت های مهمی در بخش های کشاورزی، آبزی پروری و صنعتی دارد.
وی با اشاره به وجود 70 هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی و جمعیت 230 هزار روستایی این شهرستان بیان کرد: خاک این خطه یکی از مستعد ترین زمین ها از حیث حاصلخیزی کشاورزی به ویژه برای کشت محصولاتی همچون برنج و چای در ایران زمین است.
مهدوی با بیان این که این شهرستان دارای منابع آبی و سفره های آب زیرزمینی بسیار غنی است، افزود: 11 درصد برنج کشور و 28 درصد برنج استان در این شهرستان تولید می شود.
وی شهرستان رشت را از لحاظ آبزی پروری و پرورش مرغ و طیور رتبه اول استان نام برد و گفت: این شهرستان همچنین از لحاظ شهرک های صنعتی با استقرار دو شهر صنعتی بزرگ سپیدرود و رشت ، جزو پنج شهر صنعتی کشور است.
وی خاطرنشان کرد: در راستای اهداف گسترش و توسعه شهرستان با تکیه بر صنعت توریسم ، می توان از صنایع همخوان با محیط زیست مانند صنایع تبدیلی در ارتقای صنعت و رونق اقتصادی مردم این شهرستان استفاده کرد.
وی با اشاره به ظرفیت های گردشگری شهرستان رشت ادامه داد: این شهرستان با 22 کیلومتر نوار ساحلی و استقبال بسیار خوب گردشگران از این سواحل، ظرفیت و بستر بسیار مناسبی برای گردشگری و اشتغال فراهم کرده است.
فرماندار رشت صنعت توریسم را صنعت سالمی دانست که با محیط زیست همخوانی دارد و فرصت های شغلی خوبی را برای مردم این شهرستان بوجود می آورد.
وی پارک جنگلی سراوان، موزه میراث روستایی، کلا فرنگی ، باغ محتشم و روستای سقالکسار را از جاذبه های گردشگری شهرستان رشت برشمرد و گفت: باید از این ظرفیت ها برای اشتغالزایی و توسعه شهرستان بهره گرفت.

*** تقویت فضای آزاد تبادل اطلاعات و افکار
فرماندار شهرستان رشت در بخش سیاست های فرهنگی اتخاذ شده در این شهرستان نیز اظهار کرد: باتوجه به قوانین موضوعی کشور، فضای آزاد تبادل افکار و اطلاعات را تقویت می کنیم تا برای رسانه ها فضای نقد کردن وجود داشته باشد.
مهدوی با اشاره به نقش مساجد در سطوح مختلف زندگی ، تقویت مساجد را نیز از برنامه ها و سیاست های فرهنگی در این شهرستان عنوان کرد.
وی به سیاست های پیش بینی شده در زمینه امنیت نیز اشاره و تصریح کرد: در زمینه سیاست های کشور امنیت انتظامی، فرهنگی و فعالیت های اقتصادی درحال انجام است که آمارکاهش جرایم نشان دهنده روبه جلو بودن حرکت ماست.
*** روز خبرنگار فرصتی گرانبها برای تجلیل از خدمات خبرنگاران
فرماندار رشت در بخش دیگری از سخنانش روز خبرنگار را یادآور اراده عظیم مردان و زنان دانست که برای بازگویی حقایق ، پرچم مقدس اطلاع رسانی را به دوش گرفته و چراغ راه جامعه خویش گشته اند.
وی گفت: این روز فرصتی گرانبها برای پاسداشت انسان های شامخ و فرهیخته شهدایی همچون محمود صارمی و رهبر است که برای روشنگری و آگاهی بخشی جامعه جان خود را فدا کردند.
مهدوی اضافه کرد: این روز همچنین فرصت مناسبی برای تجلیل از خدمات خبرنگاران متعهد و دلسوز کشور است که با سفیران یاس و دروغ در ستیزند و پابه کارزار جنگ نرم با دشمنان انقلاب نهاده اند./3
7296/ 603



16/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن