تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816732634




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تاخیر در پرداخت وجه گندم دلالان خراسان شمالی را فعال کرده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: شماری از کشاورزان: تاخیر در پرداخت وجه گندم دلالان خراسان شمالی را فعال کرده است بجنورد -ایرنا- شماری از گندمکاران خراسان شمالی گفتند: تاخیر در پرداخت وجه گندم، دلالان را در امر خرید این محصول راهبردی فعال کرده است.


آن ها روز پنجشنبه به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی گفتند: هم اکنون 20 روز است که محصولشان را تحویل سیلو داده اند اما وجه آن دریافت نشده، در حالی که مسوولان ادعا دارند پرداخت به روز شده است.
یکی از گندمکاران بجنوردی گفت: کوتاهی مسوولان غله در پرداخت وجه گندم، زمینه را برای فعالیت دلالان و سودجویی آنان از این وضعیت مساعد کرده است.
ˈقاسم علی آبادیˈ افزود: دلالان با خرید نقدی گندم با نرخ کمتر از کشاورزان، محصول را با قیمت تضمینی به سیلوها تحویل داده و سود کلانی از این بابت به جیب می زنند که این امر نارضایی کشاورزان و بی رغبتی آنان برای کشت گندم در سال های بعد را موجب خواهد شد.
وی گفت: با توجه به اینکه کشاورزان با مشکلات فراوان اقدام به تولید محصول می کنند انتظار می رود مسوولان از آنان حمایت بیشتری کرده و نگذارند تا دلالان سودجو حاصل تلاش آنان را تصاحب کنند.
وی اظهار کرد: تاخیر در پرداخت بهای گندم توسط اداره غله و خدمات بازرگانی موجب شده تا ما نتوانیم هزینه های جانبی برداشت محصول را پرداخت کنیم.
علی آبادی گفت: مطالبات کشاورزان باید به روز شود زیرا که کشاورزان چک ها و سررسید وام خود را تنظیم کرده اند اما با تاخیر صورت گرفته در پرداخت بهای محصول، آنان دچار مشکل شده اند.
وی افزود: امسال حدود 40 تن گندم به سیلوی بجنورد تحویل داده ام اما هنوز خبری از پرداخت بهای گندم تحویلی نیست و مسوولان امروز و فردا می کنند.
کشاورز روستای نوده چناران از توابع شهرستان بجنورد نیز اظهار کرد: پرداخت به موقع هم اکنون حق گندمکاران است زیرا که کشاورز با کمبود نقدینگی روبه رو است.
ˈفرهاد علیپورˈ بهای گندم به فروش رسانده خود را 300 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: مسوولان مربوط باید نسبت به مطالبات کشاورزان جدی تر عمل کنند.
یکی از گندمکاران مانه و سملقانی نیز ضمن گلایه از پرداخت نکردن وجه گندم تحویلی گفت: هم اکنون کشاورزان این منطقه کمبود نقدینگی دارند و انتظار دارند که مسوولان توجه بیشتری به این قشر داشته باشند.
ˈمحمدعلی صداقتیˈ افزود: کشاورزان پس از هزینه های کاشت، داشت و برداشت محصول خود چشم امید به فروش محصول خود دارند اما اکنون این قشر 20 روز پس از تحویل محصول خود هنوز بهای آنرا دریافت نکرده اند.
یکی دیگر از کشاورزان خراسان شمالی گفت: تاخیر در پرداخت بهای گندم کشاورزان، میدان را به دلالان سپرده و گندمکاران را به فروش محصول خود به واسطه ها متمایل کرده است.
ˈسعید قدرتیˈ افزود: هم اکنون واسطه ها وارد عرصه شده و با توجه به کمبود نقدینگی نزد کشاورزان، شرایط را برای خرید ارزان ولی نقدی گندم از آنان مساعد دیده اند.
وی افزود: واسطه ها دوباره گندم را با قیمت بیشتری به سیلو می فروشند و در این میان از دست به دست کردن دسترنج کشاورزان سود سرشاری نصیب آنان می شود.
وی اظهار کرد: جامعه روستایی با توجه به شرایط زندگی، بیشتر مبادلات، وعده ها و فعالیت های اقتصادی خود را به بعد از جمع آوری محصول موکول می کند که وضعیت پیش آمده و تاخیر در پرداخت بهای محصول، کشاورزان را در مسیر زندگی با مشکل روبه رو می کند.
وی بر لزوم حمایت از قشر زحمتکش کشاورز تاکید و بیان کرد: باید تدبیری اندیشیده شود تا حاصل دسترنج کشاورز و ماه ها تلاش او به جیب دلالان سرازیر نشود.
وی خواستار پرداخت دیرکرد وجه پرداختی گندمکاران توسط اداره غله شد و افزود: چگونه است که کشاورز در صورت عدم پرداخت اقساط تسهیلات بانکی در مهلت مقرر باید دیرکرد بدهد اما دولت باوجود دریافت گندم آنان که حاصل تلاش چندماهه آنان است بهای آنرا با تاخیر فراوان می دهد و دیرکردی هم نمی پردازد.
مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی گفت: 93 درصد مطالبات گندم کاران این استان بابت خرید گندم مازاد از آنان در سال زراعی جاری تاکنون پرداخت شده است.
ˈمحمدابراهیم سهرابیˈ در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار کرد: مطالبات گندم کاران این استان از شرکت غله بابت خرید گندم مازاد بر مصرف آنان 730 میلیارد ریال بوده است که تنها هفت درصد از این میزان تاکنون پرداخت نشده است.
وی افزود: بهای گندم مازاد بر مصرف گندمکاران استان از طریق بانک عامل به حساب کشاورزان واریز شده است.
وی اظهار کرد: هم اکنون برای تامین اعتبار مطالبات گندم کارانی که تاکنون پرداخت نشده است تلاش می کنیم تا بزودی به حساب آنان واریز شود.
این مسوول گفت: مطالبات تمامی گندم کارانی که گندم های خود را به شرکت غله تا تاریخ دوم مرداد ماه سال جاری تحویل داده اند و در سامانه ثبت نام کرده اند به حساب آنان پول واریز شده است.
وی با بیان اینکه هم اکنون خرید ادامه دارد افزود: تا هم اکنون 70 هزار تن گندم از گندم کاران این استان گندم مازاد بر مصرف آنان خریداری شده است و طبق پیش بینی اداره کل جهاد کشاورزی خراسان شمالی پیش بینی شده است این میزان به 114 هزار تن برسد.
وی اظهار کرد: پارسال 130 هزار تن گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان این استان خریداری شده بود.
وی افزود: نرخ هر کیلوگرم گندم 10 هزار و 500 ریال است.
هم اکنون پنج مرکز خرید اصلی و تعدادی انبار خرید در روستاها توسط اتحادیه تعاون روستایی برای خریداری گندم کشاورزان این استان ساماندهی شده است.
ˈعلی بهنام فرˈ معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی اداره کل جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: با توجه به پدیده خشکسالی و کمبود بارش باران کشتزارهای گندم و جو آبی 20 درصد، گندم دیم 35 درصد و جو دیم 25 درصد کاهش تولید داشته است.
استان خراسان شمالی حدود 164 هزار هکتار گندمزار دیم و آبی دارد که پیش بینی شده 250 هزار تن محصول از این اراضی برداشت شود.ک/4
7184/330



16/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن