تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه قلب از فکر (در گناهان)، برتر از روزه شکم از طعام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821217616




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگاه شما: تونل زمان در اداره ثبت شرکت ها


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: نگاه شما: تونل زمان در اداره ثبت شرکت ها
بخش «نگاه شما» برای ارائه و معرفی «نگاه» مخاطبان «تابناک» به همه موضوعات است. هر مخاطب «تابناک» می‌تواند با مد نظر قرار دادن شرایط همکاری با این بخش، «نگاه» خود را ارسال کند تا در معرض دید و داوری دیگر مخاطبان قرار گیرد.
کد خبر: ۴۲۳۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۹ - 06 August 2014


حمید مقیمی در مطلب ارسالی برای «نگاه شما» نوشت:
 
اگر سری به پایگاه اطلاع رسانی یا همان وب سایت اداره ثبت شرکت ها در قسمت "تماس  با ما" بزنید، شماره تلفنی نمی بینید، یعنی این که اگر سوالی دارید تشریف بیاورید! البته یک فرم هم هست که جواب دادن یا ندادن به سوالهای مطرح شده در آن با خداست.

به هر حال یک روز پاشنه کفش را ور کشیده و به طرف تقاطع خیابان مدرس و میرداماد رفتیم تا در مورد سابقه یک شرکت که نمی دانستیم فامیل فوت شده ما در آن سهام داشته یا خبر، تحقیق کنیم.

یکی گفت که اصلا نمی شود مگر نامه از دادگاه داشته باشید یا دفترخانه ولی خوب حالا از فلانی بپرسید، وارد یک سالن بزرگ شدیم که هزاران دفتر بزرگ به اندازه دفاتر ازدواج و طلاق ، یک سوم انتهایی سالن را پر کرده بودند.

اولین نکته که جلب توجه می کرد این بود که هیچ یک از کارکنان نه کارت شناسایی به سینه داشتند نه بالای سرشان اسمی بود و نه حتی میزشان شماره داشت. مثلا می گفتند آقای فلانی، و شما باید از عده ای که سرشان بسیار شلوغ هم بود می پرسیدید مثلا: آقای گودرزی.. او هم یک سمت را نشان می داد و باز آن سمت از یکی دیگر می پرسیدید: آقای گودرزی تا این که دومی با اشاره ابرو، یا چانه فرد اصلی را معرفی می کرد! معلوم نبود در این اداره عریض و طویل هیچ کس به فکر این هست که می توان با اندکی ابتکار هم مردم را از سردرگمی نجات داد و هم همکاران را کمتر مشغول کرد.

بگذریم: معلوم شد که تشخیص فرد اول اشتباه بوده و می توان فرمی را برای قرائت دفترهای قدیمی گرفت، اگر چه چند جایی تابلوی راهنما بود ولی برای پیدا کردن فرد توزیع کننده، دست کم دو سه بار نیاز به پرسیدن شد تا این که یک برگه کاغذ به قیمت 200 تومان به ما دادند.

برگه را که اصرار داشتند کپی کارت ملی هم ضمیمه اش باشد پر کردیم و رفتیم به قسمت دفترهای بزرگ! جایی که بیل گیتس را شکه می کرد و تن استیو جابز را در گور می لرزاند! یعنی این همه کار کرده بودند که حجم های وسیع اطلاعات دسته بندی شده و به صورت دیجیتال دربیاید که کار مردم سریعتر انجام شود ولی آنجا عده کثیری که شرکتشان تغییراتی داشت آمده بودند تا ابتدا سه چهار انسان مظلوم کارمند که شغل شریفشان جستجو بین انبوه دفاتر سنگین و قطور بود، دفتر مربوط به شرکت آنها را پیدا کنند، بیاورند و بعد هم نماینده شرکت، زحمت کشیده و با خودکار صورت جلسه تایید شده تغییر را دستی وارد دفتر کند تا بعد از تطبیق دوباره این دفتر به قفسه ها برگردد.

این کار که هم نگهداری اطلاعات دستی، هم جستجو و آوردن دستی و هم پرکردن آن دستی بود چیزی از صد سال پیش هم کم نداشت! دورانی که کامپیوتر و ابزارهای ذخیره سازی اطلاعات هنوز کشف هم نشده بودند! دوستی می گفت: یعنی اطلاعات این همه شرکت ممکن است به حادثه ای بند باشد، ترکیدن لوله ای یا آتش سوزی یا هر بلای طبیعی دیگر!

جدای از این خطرات، فرآیند بسیار وقت گیر دستی باعث می شد تا یک تا یک و نیم ساعت هر مراجعی وقت شریفش در عصر اطلاع رسانی صرف این مسئله شود. معلوم نیست سازمانهایی در همین کشور مانند سازمان سنجش که باید سالانه از میلیونها نفر مدرک و آزمون بگیرند، کارت صادر کنند و گواهی بدهند یا اداره گذرنامه و پلیس +10 چگونه باید روز خود را شب می کردند اگر می خواستند به روش اداره ثبت شرکت ها همچنان در زمان قدیم بمانند. ما هم صرفا برای دیدن آگهی یک شرکت نزدیک به یک ساعت نشستیم در حالی که کار ما دو دقیقه بیشتر وقت نمی خواست.

ای کاش مسئولان محترم در قوه محترم قضاییه که تلاش زیادی برای رفاه حال مردم دارند و در جهت استفاده از فناوری اطلاعات هم گامهای خوبی رداشته اند به این مراکز پر مراجعه هم نظری کرده و در جهت اصلاح آنها قدم بردارند. جایی که دست کم ده نفر مشغول خدمات رسانی به شیوه عهد قجر هستند می تواند با استفاده از دانش روز، با یک یا دو نفر و با سرعت زیاد کارها را انجام دهد.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن