تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند نماز بنده‏اى را كه دلش همراه بدنش نيست نمى‏پذيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802884807




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قائم مقام ستاد مبارزه با موادمخدر: مقابله با سرشبکه ها در اولویت است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: قائم مقام ستاد مبارزه با موادمخدر: مقابله با سرشبکه ها در اولویت است کرمان - ایرنا - قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: با آگاهی کامل از آسیب های ناشی از برخورد با افراد بارکش در حوزه مواد مخدر، برخورد با سرشبکه های این پدیده مخرب را به عنوان یک اولویت دنبال می کنیم.


به گزارش ایرنا، ˈعلیرضا جزینیˈ عصر چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان، افزود: مواد مخدر یک موضوع مهم در کشور است که صرفا به کشور ما مربوط نیست و در سطح جهان 240 میلیون معتاد وجود دارد.
وی با اشاره به این که 435 میلیارد دلار سود جهانی حوزه مواد مخدر در دنیاست، ادامه داد: سه میلیارد دلار سهم کشور ما اعلام شده است.
قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: هم اکنون در همسایگی ما شش هزار تن ماده مخدر تریاک تولید می شود که درصدی از آن از ایران عبور می کند، درصدی مصرف و درصدی نیز کشف می شود.
وی افزود: در سه ماه اخیر 175 تن مواد مخدر در کشور کشف و شش نفر از همکاران خوب ما در این چهار ماه شهید و 12 نفر مجروح شده اند.
وی بیان کرد: در راستای مقابله با پدیده شوم مواد مخدر در کشور، در سال جاری 56 نفر از اشرار نیز در درگیری های مسلحانه به هلاکت رسیده اند.
جزینی، عارضه اصلی در زمان کنونی را موضوع شیشه ذکر کرد و گفت: این ماده بیشتر در آشپزخانه ها تولید می شود و اگرچه مواد اولیه آن از خارج وارد می شود اما تولید آن بسیار آسان است.
وی با اشاره به اینکه در سال جاری 87 کارگاه شیشه در کشور منهدم شده است، ادامه داد: سال گذشته 400 کارگاه شیشه در سطح کشور منهدم شده است.
وی تاکید کرد: همسالان یکی از عوامل مهم در استعمال شیشه هستند و افراد را ترغیب به یک بار مصرف این ماده می کنند که موجب وابستگی افراد می شود و این در حالی است که والدین نیز مدت ها از این موضوع آگاهی نمی یابند.
قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: پیشگیری باید مبنای اصلی فعالیت های ما باشد.

**تقدیر از استاندار و مسوولان استان کرمان
وی ضمن تقدیر از استاندار و مسوولان استان کرمان به واسطه پیگیری های آنها در زمینه مبارزه با مواد مخدر، گفت: در بازدیدهایی که از مرکز ماده 16، جانبازان و دو خانواده شهید، ایستگاه بازرسی مرصاد، ایستگاه ماده 32 و دو مرکز کاهش آسیب در استان کرمان داشته ایم، شاهد اهتمام، تفاهم و انگیزه بالای مسوولان این استان در راستای مبارزه با مواد مخدر بوده ایم.
وی تاکید کرد: در حال حاضر 16 وزارتخانه و سازمان عضو ستاد مبارزه با مواد مخدر هستند که باید دید آیا کافی است؟
جزینی با تاکید بر این که به منظور کسب موفقیت های هرچه بیشتر در حوزه مبارزه با مواد مخدر همه باید پای کار باشند، عنوان کرد: مردم نیز باید در کنار مسوولان برای مبارزه با این پدیده شوم و خانمان سوز وارد صحنه شوند.
وی تاکید کرد: اگر مردم به ما اعتماد کنند، همکاری لازم را خواهند داشت و در این زمینه، اعتماد سازی حرف اول را می زند.
وی بر پاکسازی نقاط آلوده در شهرها و روستاها تاکید کرد و گفت: برخی آیین نامه ها در حوزه مبارزه با مواد مخدر دچار اشکال است و باید اصلاح شوند.

**91 درصد کشفیات مواد مخدر با نیروی انتظامی است
قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با اشاره به اینکه 91 درصد کشفیات مواد مخدر توسط نیروی انتظامی انجام می شود، گفت: سند پیشگیری نیز تدوین شده است که بسیار سند خوبی است.
وی اضافه کرد: اصلاحاتی درباره سند جامع مبارزه با مواد مخدر ارایه کرده ایم و در استان کرمان نیز اگر نظراتی دراین زمینه وجود دارد، باید به مرکز اطلاع داده شود.

**لزوم توجه به کنترل اساسی موضوع مواد مخدر بین زنان
وی گفت: کنترل اساسی در حوزه زنان بسیار مهم است و کمیته درمان باید در زمینه تصمیم سازی کند.
وی بر اجرای آیین نامه بعد از خروج تاکید و عنوان کرد: درباره استقرار ایستگاه های بازرسی در صورتی که در شورای تامین تصویب شود نیز همکاری لازم را خواهیم داشت.
جزینی گفت: ارایه خدمات درمانی و کاهش آسیب در مراکز کاهش آسیب نیز باید به صورت ویژه مورد توجه باشد و در این رابطه، حمایت های لازم را خواهیم داشت.
وی برخورد با عطاری هایی که متادون می فروشند را نیز مورد تاکید قرار داد و افزود: دانش آموزان در معرض خطر باید در اولویت کار کمیته پیشگیری باشند.
جزینی با تاکید بر اینکه فرصت استفاده از روحانیون را نباید از دست داد گفت: تفاهم نامه ای در این زمینه با سازمان تبلیغات اسلامی منعقد شده است.
وی بیان کرد: برای اولین بار امسال برخی اعتبارت را به استانداری می دهیم و استانداری به مراجع مربوط پرداخت می کند.

**دولت از ستاد مبارزه با مواد مخدر حمایت می کند
قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه دولت از این ستاد حمایت می کند، گفت: درآمدهای حاصل از فروش اموال توقیفی نیز باید مستقیم به حساب خزانه واریز شود اما در مقابل، دولت حتی بیشتر از مبلغی که به خزانه واریز می کنیم به ما کمک می کند.ک/2
7440/8154



15/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن