محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1829130887
شماره 21 پژوهشنامه اخلاق به چاپ رسید
واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:
شماره 21 پژوهشنامه اخلاق به چاپ رسید خبرگزاری رسا ـ شماره 21 فصلنامه علمی ـ پژوهشی در اخلاق اسلامی (پژوهشنامه اخلاق) سال ششم ویژه پاییز 1392 به صاحبامتیازی نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاهها و مدیرمسؤولی ابراهیم کلانتری منتشر شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا مطالب بیست و یکمین شماره پژوهشنامه اخلاق دربردارنده موضوعات «تأثیر سه سطح هویتی انسان (نفسانی، عقلانی و روحانی) بر رشد اخلاقی»، «روش حل تزاحم های اخلاقی با تأکید بر دیدگاه آیت الله مصباح»، «اخلاق در اسارت ژن ها؛ بررسی نظریات ریچارد داوکینز در مورد اخلاق مبتنی بر نظریه تکامل»، «نظریۀ عرفانی اخلاق»، «اقدامات جبرانی؛ نقد و بررسی دلایل موافقان و مخالفان»، «اخلاق معاشرت در حکومت مهدوی با محوریت دو مؤلفه تربیت اخلاقی و عدالت ورزی»، «نقد و بررسی سه تقریر از واقعی بودن باید اخلاقی»، «رتبه بندی شأن اخلاقی موجودات ناسوتی»، «مدیریت هوش هیجانی در اخلاق فردی ـ اجتماعی با رویکرد اسلامی» و «عرفی شدن نظریات اخلاقی نقد و بررسی نظریة اخلاق عرفی عادل ضاهر» است. تأثیر سه سطح هویتی انسان (نفسانی، عقلانی و روحانی) بر رشد اخلاقیشهرام محمدپوراحد فرامرز قراملکیچکیده: مولوی در مثنوی براساس سیر تحولی ـ تشکیکی هویت انسان سه مرتبه هویتی را برای او قائل است. بر این اساس شخص در مرتبه نفسانی تحت کشش محرک های نفسانی و میدان هویتیِ بیرون از خود رفتار کرده، بازتاب هویت جمعی را «خود» خویش قلمداد می کند آدمی در این سطح هویتی در قبال استیفای حقوق خود از محیط، کمترین وظیفه را به محیط ارائه می دهد. در مرتبه هویت عقلانی، شخص بدون چشم پوشی از حقوق خود، در قبال حقوق محیط برای خویش وظایف تعیین شده ای قائل است. گفتگوهای درون شخصی حاصل مشاجرات عقل و نفس در این بازه هویتی است. اما هویت روحانی انسان که مولوی آن را نفس دوم یا هویت ازلی قلمداد می کند، در یک محیطِ بدون زمان به نام پسا مکان تعریف می شود. تعامل بین سطح هشیار یا «خود» انسان با این سطح هویتی، صرفاً از طریق «ذکر» حاصل شده و منجر به فربهی فکری شخص می شود. در این سطح هویتی، شخص در قبال حقوق اندک محیط بیشترین وظیفه را ارائه می دهد. مولوی الگوی چنین رفتارهایی را انبیا می داند. فرایند توبه، مقوله اختیار و زمان اندیشی (توزیع اندیشه در زمان های گذشته و آینده)، با ارتقای هویت انسانی دستخوش تغییر شده و در آستانه های خاصی کاملاً از بین می روند. عناصر یادشده در سطوح تحتانی هویت انسان پررنگ تر از سطوح میانی و فوقانی است. روش حل تزاحم های اخلاقی با تأکید بر دیدگاه آیت الله مصباحمسعود آذربایجانیافضل بلوکیمحمدعلی مصلح نژادچکیده: از جمله مسائل فلسفه اخلاق که به عنوان معضل اخلاق کاربردی مطرح است، تزاحم قواعد و افعال اخلاقی است؛ بدین معنا که گاه مکلف مختار، در انجام وظایف خود متحیر می شود و نمی داند وظیفه فعلی او انجام کدام عمل اخلاقی است. هدف از انجام این تحقیق ارائه روشی مناسب از میان روش های گوناگون برای رفع تزاحم های اخلاقی است که به روش تحلیلی ـ توصیفی انجام می گیرد. در این مقاله، روش هایی برای حل تزاحم مطرح می گردد و در نهایت دیدگاه آیت الله مصباح در زمینه حل تزاحم های اخلاقی مورد بررسی قرار می گیرد. ایشان در این زمینه دو روش به دست داده اند: ذو جهات بودن فعل واحد و تقیید موضوع های اخلاقی به قید «مفیدٌ للمجتمع». در این نوشتار به تحلیل و بررسی روش دوم که مورد پذیرش ایشان است، پرداخته و نتیجه گرفته ایم که معیارهای مطرح شده در این روش، کارآمد نیست؛ چنان که تقیید موضوعاتی چون عدالت یا حسادت به قید مفید و غیرمفید، نادرست است اخلاق در اسارت ژن ها؛ بررسی نظریات ریچارد داوکینز در مورد اخلاق مبتنی بر نظریه تکاملسید محمود موسوینفیسه سموعیچکیده: داوکینز به عنوان زیست شناسی تکامل گرا درباره موضوعات مختلفی غیر از زیست شناسی اظهار نظر کرده که اخلاق ازجمله آنهاست. وی در آرای خاص خود در زمینه اخلاق از دانش هایی چون زیست شناسی اجتماعی، روان شناسی تکاملی و ژنتیک بهره می برد. مهم ترین وجه نظریه پردازی داوکینز نفی تمایز اخلاقی انسان از حیوانات است. دغدغه او برای پرداختن به موضوع اخلاق ناشی از انگیزه نفی کارکرد های اخلاقی دین است. افزون براین، از آنجا که نبودِ قدرت تبیین کنندگی نظریه تکامل درخصوص اخلاقی بودن انسان، به عنوان یکی از نقایص این نظریه مطرح شده، داوکینز می کوشد این اشکال را به گونه ای برطرف نماید. مقاله حاضر این تلاش داوکینز را گزارش و تحلیل می کند نظریۀ عرفانی اخلاقمحمد فنایی اشکوریچکیده: اخلاق و عرفان دو مطلوب متعالی برای انسان هستند. ازاین رو، تأمل در نسبت عرفان و اخلاق، هم برای عرفان پژوهان و هم برای پژوهشگران اخلاق اهمیت دارد. اما برخی عرفان را ناسازگار با اخلاق و گروهی آن را فوق اخلاق دانسته اند. عزلت و انزوای عرفا و استغراق عارفان در ذکر و مراقبه و درون نگری موجب شده است که به نظر برخی، اخلاق و دگردوستی در زندگی عارفان کم رنگ باشد. از سوی دیگر، نه از اخلاق می توان گذشت، نه می توان عرفان را نادیده گرفت، بلکه مطلوب جمع میان آنهاست. غرض این نوشتار دفع شبهه ناسازگاری اخلاق و عرفان و ارائه نظریه ای عرفانی دربارۀ منشأ اخلاق از راه تأمل در آموزه های عرفانی است. جان کلام در نظریۀ عرفانی اخلاق این است که عشقِ برخاسته از خداآگاهی عرفانی، منشأ اخلاق و دگردوستی است اقدامات جبرانی؛ نقد و بررسی دلایل موافقان و مخالفانمحسن جاهدسحر کاوندیچکیده: اقدامات جبرانی، تبعیض مثبت یا تبعیض معکوس واژگانی است که امروزه در اخلاق کاربردی برای مجموعه ای از اقدامات و امتیازاتی به کار می روند که به منظور جبران ظلم ها و تبعیض های تاریخی که بر گروه ها و طبقاتی از جامعه تحمیل گشته، برنامه ریزی شده است. ظلم ها و تبعیض های مذکور می تواند عامدانه یا سهواً و یا از روی غفلت اِعمال شده باشد. این اقدامات و امتیازات در ابتدا برای سیاه پوستان و زنان در نظر گرفته شد، اما درباره هر گروه و طبقه دیگر جامعه که مورد ظلم و تبعیض واقع شده اند نیز به اجرا گذاشته می شود. شکل هایی از اقدامات جبرانی در ایران نیز اِعمال شده؛ ازجمله واگذاری سهام عدالت و اختصاص سهمیه برای پذیرش دانشجویان مناطق محروم. موافقان این اقدامات استدلال های خود را در دو دسته عمده سامان داده اند: استدلال های گذشته نگر و استدلال های آینده نگر. این نوشتار پس از طرح استدلال های مذکور و گزارش نقد های مخالفان، به بررسی و ارزیابی دلایل دو طرف پرداخته است. نگارندگان استدلالی را با استفاده از نظریه های محرومیت نسبی ـ که در علوم سیاسی مطرح است ـ به نفع اقدامات جبرانی طرح کرده اند که به نظر می آید در کنار دیگر استدلال هایِ موافقان اِقدامات جبرانی، این موضع را تقویت می کند. استدلال مذکور از نوع استدلال های آینده نگر است اخلاق معاشرت در حکومت مهدوی با محوریت دو مؤلفه تربیت اخلاقی و عدالت ورزیمسلم محمدیچکیده: انسان معاصر که در عرصه های معرفتی به دلیل گسست ها و خلأهای پیش آمده دچار سرگردانی اخلاقی گردیده، به دنبال یافتن معنای زندگی در معاشرت های اجتماعی است. اخلاق معاشرت یکی از ساحت های اخلاق کاربردی است که در گستره مسئولیت در مقابل دیگران معنا می یابد؛ ساحتی که بیانگر وظایف اجتماعی انسان در قبال همنوعان خویش است. دولت مهدوی بنابر نص صریح احادیث عهده دار اکمال اخلاق است که نمود اصلی آن با توجه به این دست احادیث، با فضای عمومی جامعه مرتبط است. در این پژوهش تربیت اخلاقی و عدالت ورزی ـ به عنوان دو متغیر اساسی حکومت دینی ـ ازجمله مباحث مربوط به اخلاق معاشرت مهدوی است که در سخنان معصومین مورد توجه قرار گرفته است. در پژوهش پیش رو پس از تحلیلی درباره مکتب جامعه گرایی غرب، اخلاق معاشرت و انواع مسئولیت، به صورت مورد پژوهی دو مسئله تربیت اخلاقی و عدالت ورزی بررسی خواهد شد نقد و بررسی سه تقریر از واقعی بودن باید اخلاقیمحمدصادق علیپورچکیده: پرهیز از نسبیت اخلاقی و فراهم کردن مقدمات تربیت اخلاقی یکی از مهم ترین دغدغه های اندیشمندان در حوزه اخلاق است. دو نظریه اعتباریات و واقع گرایی درمورد بایدهای اخلاقی، در میان اندیشمندان مسلمان مطرح است که هر یک به گونه ای درصدد است بر مسئله نسبیت اخلاقی فایق آید. به نظر می رسد تلاش برای تبیین باید های اخلاقی و نشان دادن واقع نمایی آن راه حلی ساده تر و روشن تر برای رسیدن به مطلق گرایی در اخلاق است. در این راستا سه نظریه «ضرورت بالغیر»، «ضرورت بالقیاس الی الغیر» و «الزامات نفسانی» از سوی اندیشمندان معاصر بیان شده است. هدف ما در این نوشته پس از تبیین این دیدگاه ها آن است که مشخص کنیم مصداق و مطابق «باید»ها و «ضرورت»های اخلاقی چیست و مهم ترین نظریه های مطرح در این مسئله کدام است؟ بدین منظور پس از تبیین سه نظریه مطرح و ارزیابی آن به این نتیجه دست یافتیم که اولاً انتساب نظریه «ضرورت بالغیر» به دکتر حائری یزدی صحیح نیست و دوم آنکه «باید اخلاقی» حاکی از «ضرورت بالقیاسی» است که بین مطلوبیت فعل اخلاقی و مطلوبیت نتیجه آن وجود دارد رتبه بندی شأن اخلاقی موجودات ناسوتیعلی کریمیان صیقلانیچکیده: نگاه خاص برخی اندیشمندان نسبت به انسان، برآمده از مبانی گیتی شناختی ویژه ای است که بشر را به خاطر برخورداری از عقل و خرد، یگانه موجودِ دارای «شخصیت» در هستی شناخته و موجودات دیگر را در حد «شیء و ابزار» برای زندگی بشر تنزل داده است. این در حالی است که حکمت اسلامی با الهام از قرآن نه تنها همة موجودات و محیط زیست را برخوردار از شعور و شخصیت می داند، بلکه برای ارزیابی شأن اخلاقی موجودات، معیارهای ویژه ای مطرح کرده و نمودار دیگری برای تبیین شرافت موجودات در گیتی قائل است. در این مقاله تلاش شده تا پس از تحلیل اجمالی دیدگاه رقیب، نظر قرآن نیز دراین باره تبیین گردد. مدیریت هوش هیجانی در اخلاق فردی ـ اجتماعی با رویکرد اسلامیحمید نهاردانیعلی امینی زادهفرزانه کیوانلوچکیده: ابزار عقل برای اندیشیدن به شیوه منطقی، و هوش برای اندیشیدن به شکل انتزاعی، از مواهب خدادادی است. مکاتب مختلف بشری به گونه های متفاوتی به تبیین انسان و ویژگی های او پرداخته ولی از شناخت و تبیین همه جانبه درمورد انسان ناتوان بوده اند. اما دین اسلام به انسان به عنوان موجودی چند بعدی و دارای کارکردهای اخلاقی، توجه ویژه ای دارد. اسلام برای مدیریت رفتار انسانی، مؤمنان را به خودآگاهی، خودسازی و تهذیب و شناخت فضیلت ها و زیبایی های اخلاقی تشویق می کند که مقدمه ای برای خداشناسی است. این کنترلِ رفتارهای درونی و بیرونی، همان مدیریت هوش هیجانی است. هوش هیجانی یکی از مسائلی است که مدتی است بشر امروزی به آن توجه کرده، ولی اسلام از قرن ها پیش به زندگی بشر در ابعاد مختلف نگریسته است. قرآن کریم، نهج البلاغه، احادیث و روایات به عنوان مهم ترین منابع علمی ـ اخلاقی و تربیتی اسلام، در کنار دیگر امور زندگی، قابلیت ها و کارکرد هوش هیجانی را برای انسان ها به ویژه مؤمنان یادآور شده اند تا از طریق مدیریت عواطف و هیجانات در فعالیت های روزمره و رفتارهای انسانی ـ به خصوص در تعامل با انسان ها ـ به هدف غایی خلقت خود نزدیک شوند. عرفی شدن نظریات اخلاقی؛ نقد و بررسی نظریة اخلاق عرفی عادل ضاهرامیر قربانیچکیده: دامنة عرفی شدن، نظریه های علمی را نیز دربرگرفته و از این میان نظریات اخلاقی عرفی سر برآورده اند. اخلاق عرفی با محوریت عقل آدمی و تأکید بر استقلال آن، صرفاً عقل و نه دین را مرجع نهایی معیارهای اخلاقی و هنجارهای حاکم بر صفات و رفتار آدمی می داند. عادل ضاهر، اندیشمند معاصر عرب تبار، با رد اخلاق دینی، بنیاد معرفتی اخلاق را عقل مستقل آدمی می داند. از منظر او، اخلاق منطقاً مستقل از دین و دستیابی به معرفت اخلاقی بدون شناخت دینی نیز میسور است. او می کوشد تا ادعای مقدم بودن معرفت دینی بر معرفت اخلاقی و وابستگی دومی به اولی را انکار کند. در این پژوهش با برشمردن نظریاتی که دین را وابسته به اخلاق و درنتیجه اخلاق را عرفی می انگارند، به تحلیل و نقد دیدگاه اخلاق عرفی عادل ضاهر خواهیم پرداخت. شایان ذکر است، شماره 21 فصلنامه علمی ـ پژوهشی در اخلاق اسلامی (پژوهشنامه اخلاق) سال ششم ویژه پاییز 1392 به صاحبامتیازی نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاهها و مدیرمسؤولی ابراهیم کلانتری در 209 صفحه و با قیمت تک شماره 4000 تومان منتشر شده است./992/ت
۱۳۹۳/۵/۱۵
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]
صفحات پیشنهادی
شماره 36 فصلنامه مطالعات انقلاب اسلامی از چاپ خارج شد + متن
شماره 36 فصلنامه مطالعات انقلاب اسلامی از چاپ خارج شد متن خبرگزاری رسا ـ شماره 36 فصلنامه علمی - پژوهشی مطالعات انقلاب اسلامی سال یازدهم ویژه بهار 1393 به صاحبامتیازی نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاهها و مدیرمسؤولی ابراهیم کلانتری راهی بازار نشر شد به گزارشکتابی درباره اندیشههای هایدگر به چاپ سوم رسید
کتابی درباره اندیشههای هایدگر به چاپ سوم رسیدچاپ سوم کتاب بررسی روشنگرانه اندیشههای مارتین هایدگر نوشته والتر بیمل با ترجمه بیژن عبدالکریمی از سوی انتشارات سروش منتشر شد به گزارش خبرگزاری فارس مارتین هایدگر را بزرگترین فیلسوف آلمانی معاصر دانستهاند که در تفکّر فلسفی قرن 20چاپ سوم «نامههای کوفی» به دست کتابخوانان رسید
چاپ سوم نامههای کوفی به دست کتابخوانان رسید خبرگزاری رسا ـ چاپ سوم مجموعه شعر نامههای کوفی از سوی انتشارات سوره مهر منتشر میشود به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سوره مهر مجموعه شعر «نامههای کوفی» از سوی انتشارات سوره مهر به چاپ سوم خواهد رسید اشعارشماره ۴ سرخها بایگانی شد، ۸ به دغاغله رسید
شماره ۴ سرخها بایگانی شد ۸ به دغاغله رسید کد خبر ۴۱۸۳۹۰ تاریخ انتشار ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۰۹ ۲۲ - 22 July 2014 شماره بازیکنان تیم فوتبال پرسپولیس برای لیگ چهاردهم مشخص شد به گزارش فارس با شروع بازیهای لیگ برتر شماره پیراهن بازیکنان تیم فوتبال پرسپولیس نیز مشخص شد سوشا مکانی شمارهکتاب «سبک زندگی» محمدرضا زائری به چاپ دوم رسید ماجرایی که دقیقا از کف خیابان شروع میشود
کتاب سبک زندگی محمدرضا زائری به چاپ دوم رسیدماجرایی که دقیقا از کف خیابان شروع میشودنشر آرما بعد از گذشت تقریبا ۳ ماه چاپ دوم کتاب سبک زندگی نگاهی به زندگی دینی مسلمانان ایرانی را روانه بازار نشر کرد به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس نشر آرما بعد از گذشت تقریبا 3کتاب اسرار خانواده پایدار به چاپ پنجم رسید
کتاب اسرار خانواده پایدار به چاپ پنجم رسید کرمان - ایرنا - کتاب اسرار خانواده پایدار به قلم حجت الاسلام علی توکلی به چاپ پنجم رسید به گزارش ایرنا در فصل نخست این کتاب می خوانیم زندگی یک پازل است وقتی بتوانیم قطعات آن را درست زیبا به موقع با درایت و قشنگ کنار هم بچینیمدایی اجازه نداد پیراهن کریمی بایگانی شود/شماره 8به دغاغله رسید
دایی اجازه نداد پیراهن کریمی بایگانی شود شماره 8 به دغاغله رسید دایی پیراهن شماره 8 علی کریمی را به مهدی دغاغله داد آفتاب به گزارش خبرآنلاین و به نقل از خبرورزشی تکلیف شماره پیراهنهای بازیکنان پرسپولیس مشخص شد و همانطور که انتظار میرفت علی دایی اجازه نداد پیراهن شماره 8 کدار فانی به چاپ دوم رسید
تازههای نشر دار فانی به چاپ دوم رسید کتاب دار فانی به عنوان دومین کتاب صابر قدیمی هم اکنون به چاپ دوم رسید صابر قدیمی شاعر در گفتگو با خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران با اشاره به ارائه چاپ دوم کتاب دار فانی به بازار نشر افزود این کتاب مجموعهای از کارهای من در قالب نگارش«گفتگوی انتقادی در علوم اجتماعی» به چاپ سوم رسید
گفتگوی انتقادی در علوم اجتماعی به چاپ سوم رسید خبرگزاری رسا ـ کتاب گفتگوی انتقادی در علوم اجتماعی نوشته حسن رحیم پور ازغدی از سوی دفتر نشر معارف و نشر طرح فردا به چاپ سوم رسید به گزارش خبرگزاری رسا استاد حسن رحیمپور ازغدی در سالهای دهه هفتاد مجموعه گفتگوهایی د«مانیفست روزگار سالخوردگی» به چاپ دوم رسید/ «پروانگی» برای چاپ آماده است
فرهنگ و ادب ادیبات ایران مانیفست روزگار سالخوردگی به چاپ دوم رسید پروانگی برای چاپ آماده است مجموعه داستان مانیفست روزگار سالخوردگی که سال گذشته منتشر شد به تازگی به چاپ دوم رسیده است به گزارش خبرنگار مهر «مانیفست روزگار سالخوردگی» سال گذشته به قلم داود مل«دنياي تصوير» به شماره 241 رسید
فرهنگ و هنر سینمای ایران دنياي تصوير به شماره 241 رسید دویست و چهل و یکمین شماره مجله سینمایی دنیای تصویر منتشر شد به گزارش خبرگزاری مهر در دويست و چهل و يکمين شماره دنياي تصوير علاوه بر جداول توليد و فروش و آخرين اخبار توليد و اکران سينماي ايران و همچنين معرفي فيلم هاي رغزل زمان به چاپ سوم رسید
تازههای نشر غزل زمان به چاپ سوم رسید مجموعه شعر غزل زمان اثر محمد سلیمانی توسط انتشارات نیماژ به چاپ سوم خود رسید محمد سلمانی شاعر در گفتگو با خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران گفت مجموعه شعرم با عنوان در به در در پی نیافتنت با تیراژ 1250 توسط انتشارات فصل پنجم در سال 92اجراي نهضت مهارت آموزي در كردستان/ شماره آموزشگاههاي آزاد فني و حرفهاي به 111 مورد رسيد
استانها غرب کردستان احمدي در جمع خبرنگاران اجراي نهضت مهارت آموزي در كردستان شماره آموزشگاههاي آزاد فني و حرفهاي به 111 مورد رسيد سنندج – خبرگزاري مهر مديركل آموزش فني و حرفهاي استان كردستان از اجراي طرح نهضت مهارت آموزي در اين استان با هدف ترويج حضور اقشار مختلف مردم ددایی اجازه نداد پیراهن کریمی بایگانی شود/شماره "8"به دغاغله رسید
دایی اجازه نداد پیراهن کریمی بایگانی شود شماره 8 به دغاغله رسید ورزش > لیگ برتر - دایی پیراهن شماره 8 علی کریمی را به مهدی دغاغله داد به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از خبرورزشی تکلیف شماره پیراهنهای بازیکنان پرسپولیس مشخص شد و همانطور که انتظار مشماره پیراهن بازیکنان پرسپولیس مشخص شد شماره ۴ بایگانی شد، ۸ به دغاغله رسید
شماره پیراهن بازیکنان پرسپولیس مشخص شدشماره ۴ بایگانی شد ۸ به دغاغله رسیدشماره بازیکنان تیم فوتبال پرسپولیس برای لیگ چهاردهم مشخص شد به گزارش خبرگزاری فارس با شروع بازیهای لیگ برتر شماره پیراهن بازیکنان تیم فوتبال پرسپولیس نیز مشخص شد سوشا مکانی شماره 1 نیلسون شماره 40 نادریشماره جدید فصلنامه علوم پزشکی گرگان منتشر شد
شماره جدید فصلنامه علوم پزشکی گرگان منتشر شد گرگان - ایرنا - مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی گرگان با 20 مطلب و مقاله علمی -پژوهشی و نتیجه تحقیقات و مطالعات آموزشی و پژوهشی داخلی و خارجی در حوزه علوم پزشکی و رشته های وابسته منتشر شد به گزارش شنبه خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اینشماره 10 بر تن پسر قلعه نویی ؛ عكس
شماره 10 بر تن پسر قلعه نویی عكس هوتن قلعه نویی كه سال گذشته در تیم احسان ری توپ می زد شماره 10 این تیم را بر تن داشت تصویر زیر مربوط به بازی این تیم مقابل امید استقلال است به این مطلب امتیاز دهید 109 ۰۴ ۰۵ ۱۳۹۳ - ۲۲ ۳۵-
گوناگون
پربازدیدترینها