تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):براستى كه حق را دولتى است و باطل را دولتى، و هر يك از اين دو، در دولت ديگرى ذليل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820768683




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کارشناسان فائو از جنگل های استان ایلام بازدید کردند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: کارشناسان فائو از جنگل های استان ایلام بازدید کردند ایلام- ایرنا- جمعی از مشاوران بین الملی فائو و کارشناسان و متخصصان حوزه جنگل سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با هدف بررسی خشکیدگی درختان بلوط زاگرس و چالش های این درختان و ارائه تجارب دیگر کشورها به کارشناسان به استان ایلام سفر کردند.


رییس مرکز جنگل های خارج از شمال کشور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا هدف اصلی این سفر را بررسی اقدام های صورت گرفته در زمینه مبارزه با خشکیدگی ، عملیات بهداشتی ، کارهای احیایی و نهال کاری و تأکید بر حضور و مشارکت مردم در امر جلوگیری از تخریب و احیاء جنگل های استان ایلام عنوان کرد.
«رضا احمدی» افزود: با توجه به برآوردهای آماری نزدیک به 50 درصد از خشکیدگی جنگل های زاگرس در استان ایلام وجود دارد.
وی ادامه داد: اعتبارهای اختصاص یافته استان ایلام برای انجام اقدام های احیایی 250 میلیارد ریال است.
رییس گروه تحقیقاتی پروژه اضطراری مبارزه با خشکیدگی جنگل های زاگرس نیز گفت: با توجه به تأثیر جنگل ها در حفظ آب و خاک منطقه و کمک به معیشت مردم این سفر انجام شده است.
پروفسور« گونزالس مولینا» افزود: بخشی از معیشت مردم منطقه به جنگل و محصولات فرعی آن وابسته است و سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در سیاست ها و برنامه های خود با روش های مشارکتی از توان جوامع محلی برای حفظ، احیاء و بهره برداری اصولی از این جنگل ها استفاده می کند.
وی نقش سلامت و زوال جنگل های زاگرس را بسیار با اهمیت و مهم خواند.
وی ادامه داد: فعالیت های بسیار ارزنده ای تاکنون در سایه تفکر صحیح در استان ایلام انجام شده است اما باتوجه به پیچیدگی خشکیدگی جنگل های زاگرس نمی توان یک راه حل را برای تمام منطقه ارائه داد.
نماینده سازمان خوار و بار جهانی (فائو) یادآور شد: برای هر منطقه باید با توجه به شرایط آن مکان راهکار مناسب در نظر گرفت.
مولینا ابراز امیدواری کرد: کارهای صورت گرفته در متوقف کردن روند خشکیدگی و بهبود و احیاء این جنگل ها نقش مؤثری داشته باشد.
سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام نیز در این دیدار گفت: جنگل های ایلام به دلیل ارتفاع مناطق کوهستانی بهترین جنگل های زاگرس هستند که متأسفانه آسیب زیادی به آن ها وارد شده است.
نخیرالله آذرکردار» اظهار کرد: 500 هزار هکتار از 642 هزار هکتار جنگل های استان در معرض آلودگی قرار دارد و 64 هزار هکتار این جنگل ها تاکنون بین 75 تا 100 درصد خشک شده اند.
وی تاکید کرد: تلاش این اداره کل ارائه روش های مختلف از قبیل قطع درختان آلوده و کنترل آلودگی ها برای ممانعت از خشکیدگی بیشتر درختان است.
وی کاشت نهال های جدید را روشی مناسب برای جبران کاهش سطح جنگل ها عنوان کرد.
کارشناس ارشد منابع طبیعی نیز گفت: عوامل مختلفی در خشکیدگی جنگل های زاگرس نقش داشته که مربوط به چندسال اخیر نیست و حداقل به 50 سال گذشته مربوط می شود.
«ابراهیمی رستاقی» افزود: خشکسالی های اخیر و هجوم ریزگردها این عوامل را تشدید کرده است.
وی پیشنهاد کرد برای مقابله با این پدیده باید علاوه بر افزایش توان جنگل ، فشار روی جنگل ها را نیز کم کرد.
وی بیان کرد: خوشبختانه استان ایلام تاکنون کارهای بسیار مثبتی را در این زمینه انجام داده و در زمینه احیاء این جنگل ها نیز پیشرو بوده است.
به گزارش ایرنا، جنگل های زاگرس شش میلیون هکتار از گستره جنگل های کشور را به خود اختصاص داده که از این مقدار یک میلیون و 130 هزار هکتار دچار خشکیدگی شده اند.
12 میلیون و 708 هزار اصله نهال از درختان بلوط جنگل های زاگرس در کشور با پدیده خشکیدگی روبه رو هستند.
ایلام با 50 درصد بیشترین میزان خشکیدگی درختان بلوط را بین استان های زاگرس نشین کشور دارد. ک/3
540



15/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن