تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانايى، ريشه همه خوبى‏ها و نادانى ريشه همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802449257




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جیره بندی آب در نقاط مختلف ایلام/ مردم استان دو برابر میانگین کشوری آب مصرف می کنند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > ایلام
جیره بندی آب در نقاط مختلف ایلام/ مردم استان دو برابر میانگین کشوری آب مصرف می کنند
ایلام - خبرگزاری مهر: کمبود آب در بیشتر مناطق استان ایلام هم اکنون به یک معضل اساسی در فصل تابستان برای مردم تبدیل شده و آمارها نشانی می دهد مردم استان دو برابر میانگین کشوری آب مصرف می کنند.



به گزارش خبرنگار مهر، آب این روزها در غربی ترین استان کشور که یکی از مناطق کوهستانی است، به یک موضوع اساسی تبدیل شده است و به درستی از منابع آبی استان استفاده نمی شود. متاسفانه در بیشتر مناطق استان ایلام به خصوص روستاهای استان و خود شهر ایلام با جیره بندی آب مواجه هستیم که این مشکل در فصل تابستان به دلیل استفاده بیشتر مردم از کولر آبی شدت گرفته و جدی تر است. مصرف بالای آب در ایلام ذوالفقار مهدی زاده مدیرعامل آب منطقه ای استان ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار دشت: با شروع گرمای فصل تابستان مصرف آب شهر ایلام زیاد شده است. مهدی زاده افزود: در چهار ماه نخست امسال مردم استان ایلام شش میلیون متر مکعب آب مصرف کرده اند. وی ادامه داد: مصرف این میزان آب نشان می دهد که مردم این شهر به طور میانگین در هر ماه 1.5 میلیون متر مکعب آب مصرف کرده اند.

این مسئول اظهار داشت: ظرفیت انتقال آب از سد ایلام به شهر ایلام ثابت است و طی یک هفته اخیر 100 لیتر بر ثانیه افزایش ظرفیت انتقال به شهر ایلام داشتیم. مهدی زاده اضافه کرد: به دلیل بالا رفتن مصرف آب در بخشی از مناطق شهر افت فشار و قطعی هایی وجود داشت و لازمه  آن این بود که ما مصرف را کنترل کنیم. مدیرعامل آب منطقه ای استان گفت: با توجه به جمعیت حدود 570 هزار نفری استان ایلام مردم ماهیانه حدود 65 میلیون متر مکعب آب مصرف می کنند که این میزان 10 میلیون متر مکعب بیشتر از میانگین استاندارد کشوری است. میانگین دو برابری مصرف آب در ایلام داراب بیرانوند مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: متاسفانه میانگین مصرف آب در ایلام بالاتر از میانگین کشوری و جهانی است و همین موضوع باعث می شود مصرف آب در استان جدی گرفته شود. وی بیان داشت: بر اساس آمارهای موجود  میانگین جهانی سرانه مصرف آب در روز برای هر فرد 150 لیتر بوده که این رقم در ایران 200 و در استان ایلام بیش از 280 لیتر است و به این ترتیب ایلامی ها دو برابر میانگین جهانی آب مصرف می کنند. وی افزود: بحث انشعاب های غیر مجاز یکی دیگر از عوامل مصرف بالای آب در استان ایلام که باید با این قضیه به طور جدی برخورد شود و در سال جاری این ادراه مصمم به جمع آوری انشعابهای غیرمجاز است. این مسئول بیان داشت: حجم آب تولیدی استان 34 میلیون متر معکب در سال است که 70 درصد آن منابع زیرزمینی و 30 درصد آن منابع سطحی است و 123 هزار مشترک آب در مناطق شهری استان را پوشش می دهد. وی تصریح کرد: حدود 60 درصد از مشترکین الگوی مصرف آب را رعایت می کنند که این میزان باید بالاتر رود تا مشکلات کمبود آب در استان رفع شود. کمبود آب در بین عشایر استان ایلام و آبرسانی سیار علی سلیمی مدیر کل امور عشایر استان ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: هم اکنون بحث آبرسانی یکی از موضوعات مهم این اداره کل است و در بیشتر مناطق روستایی با آبرسانی سیار این موضع رفع می شود. وی بیان داشت: همه مسئولان استان باید در راستای ارائه خدمات آبرسانی به عشایر استان تلاش کنند و هم اکنون روزانه بیش از 720 مترمکعب آب شرب بین عشایر استان توزیع می شود. وی بیان داشت: در حال حاضر برای بیش از دو هزار و 500 خانوار عشایر کوچرو در سطح استان آبرسانی سیار صورت می پذیرد تا بخشی از مشکلات در حوزه آب عشایر حل شود.

هم اکنون بیشتر مناطق روستایی استان ایلام متاسفانه با کمبود جدی مواجه هستند و بیشتر روستاها فقط در ساعاتی از شبانه روز آب دارند که باید این مشکلات با توجه به فصل تابستان و معضل دور از دسترس بودن، حل شود. به طور حتم آب نقش مهمی در توسعه و آبادانی روستاها دارد و اگر این نعمت الهی در دسترس مردم قرار نگیرد مردم ناچار به مهاجرت می شوند چه بسا که این قضیه در سالهای اخیر در استان رخ داده و بعضی روستاها به دلیل نبود تخلیه شده اند. استان ایلام هم اکنون دارای منابع آبی فراوانی است که عمده بهره برداری از آنها یکی از موضوعات مهمی است که باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد هرچند خشکسالی های اخیر ضربات سختی بر پیکره منابع آبی استان وارد کرده است.


۱۳۹۳/۴/۳۱ - ۱۲:۰۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن