تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى كه براى زنده كردن حق يك مسلمان، شهادت حقّ بدهد، روز قيامت در حالى آورده مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804518242




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امنیت در مرزها برقرار است/ آمادگی دفاعی خود را بالا برده ایم


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > قزوین سردار احمدی مقدم در جمع خبرنگاران:
امنیت در مرزها برقرار است/ آمادگی دفاعی خود را بالا برده ایم
قزوین- خبرگزاری مهر: فرمانده نیروی انتظامی کشور با بیان اینکه امنیت در مرز ها برقرار است، گفت: علیرغم بی ثباتی امنیتی در کشورهای منطقه به دلیل حضور گروههای تروریستی, در عین حالی که نگران نیستیم، آمادگی دفاعی خود را بالا برده ایم و هر اقدامی که در برابر احتمالات ضعیف نفوذ ناامنی به کشور لازم بوده را انجام داده ایم و هوشیاری خود را حفظ کرده ایم.



به گزارش خبرنگار مهر، سردار اسماعیل احمدی مقدم در سفر یکروزه به استان قزوین پس از شرکت در مراسم صبحگاه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان حاضر شد و به سوالات آنها پاسخ گفت.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در این خصوص که آیا حضور داعش در منطقه و ایجاد ناامنی در کشورهای همسایه برای ایران نگران کننده نیست اظهارداشت: هر چند با حضور پر رنگ گروه تروریستی داعش در کشورهای پیرامون ما حساستر شده و پیرامون ایران ناامن شده و بی ثبات است و احتمال سرریز نا امنی به کشور وجود دارد اما سازمان های انتظامی و نظامی و دستگاههای امنیتی و مجموعه مدیریت سیاسی کشور سیاست و تدبیری اندیشیده اند تا آسیب های منفی احتمالی را هم کاهش دهیم.

احمدی مقدم بیان کرد: در عین حالی که نگران نیستیم اما آمادگی دفاعی خود را بالا برده ایم و هر اقدامی که در برابر احتمالات ضعیف نفوذ نا امنی لازم بوده را انجام داده ایم و هوشیاری خود را حفظ کرده ایم.

وی در خصوص تقسیم بندی مشکلات امنیتی در کشور و برنامه ریزی برای حل آن تصریح کرد: دلیلی ندارد به همه استانها یکسان نگاه کنیم و انرژی خود را برای جرائمی صرف کنیم که در اولویت نیست لذا در صددیم با توجه به وضعیت جرائم و نگرانی های امنیتی در هر منطقه سیاست گذاری و برنامه ریزی کنیم. برای نمونه اگر در یک منطقه مرزی شرارت و قاچاق کالا و در یک استان مسائل ترانزیت یا اعتیاد مهم بود در اولویت برخورد قانونی پلیس قرار گیرد.

کارت جعلی پایان خدمت نداریم فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوالی در مورد وضعیت کارت های جعلی نظام وظیفه ورزشکاران گفت: البته این موضوع از سوی رقبای ورزشی ارائه شده و هنوز برای ما ثابت نشده و موضوع در دست بررسی است.

این مسئول تصریح کرد: با توجه به سامانه یکپارچه و هوشمند بودن کارتها جعلی بودن آن را رد می کنیم. آنچه رخ داده در کارهای پایه و ارائه مدارک نظام وظیفه شاید تقلب صورت گرفته و افرادی که شایسته معافیت نبوده اند با جعل اسناد پزشکی معافیت پزشکی گرفته اند یا با تبانی از معافیت تحصیلی استفاده کرده اند.

وی افزود: این مسائل غالبا از سوی رقبای ورزشی مطرح شده که در دست بررسی است و در نیروی انتظامی ثابت نشده اما اگر ثابت شود برخورد قانونی صورت خواهد گرفت. در حال حاضر در این حوزه اظهار نظر نمی کنیم و پس از بررسی و در صورت لزوم اقدام می شود.

احمدی مقدم در خصوص سرقت از رانندگان خودروهای سنگین در جاده ها هم گفت: در این زمینه نیازمند آموزش رانندگان هستیم تا بتوانند پیشگیری کنند.

فرمانده ناجا در ادامه یادآورشد: در مبارزه با فساد نقش پلیس به عنوان ضابط دستگاه قضایی مهم است و حضور پر رنگی داریم و اگر مورد مشکوکی دیده شود یا پرونده هایی را دستگاه قضایی ارجاع کند با سرعت و قاطعیت وارد عمل می شویم. در مبارزه با مفاسد اقتصادی ساختارهای حرفه ای پیش بینی شده که با سرعت عمل مناسبی رسیدگی می کنیم اما ساختارها باید ارتقاء پیدا کند و تعامل ما با دستگاههای اقتصادی کشور باید بیش از پیش تقویت شود و بازدارندگی ایجاد کند.

کاهش جرائم خشن در کشور

احمدی مقدم از کاهش جرائم خشن در کشور خبر داد و اظهارداشت: در یک دهه گذشته، جرائم خشن در کشور روند نزولی داشته و در چهار ماه گذشته امسال هم شاهد کاهش جرائم خشن مانند سرقت مسلحانه، تجاوز به عنف، راه بندی و گروگان گیری و کاهش هفت درصدی در قتل هستیم.

وی گفت: تنها دغدغه ما در حوزه سرقت های خرد و کوچک است که اعتیاد و مصرف مواد مخدر در هم افزایی و افزایش آن ارتباط مستقیمی دارد که با اجرای طرح های پیشگیرانه در تیرماه نسبت به ماه گذشته شاهد کاهش دو درصدی سرقت هستیم و در مرحله ثبات قرار داریم و در چهار ماه امسال هم این جرائم کمتر شده است.

فرمانده ناجا در مورد وضعیت چک های برگشتی هم اظهارداشت: افزایش چک های برگشتی و جلب و احکامی که دستگاه قضایی داشته از نگاهی بستگی به شرایط اقتصادی کشور دارد. افزایش صدور چک به تنهایی یک شاخص منفی نیست بلکه وقتی چک در حد بالایی در کشور رد و بدل می شود بیانگر ثبات اقتصادی نیز هست. در دو سال قبل که مبادله با چک کمتر بود چنین مشکلاتی نداشتیم لذا هر چند در بازار ثبات حاکم است اما دولت تلاش می کند نسبت به پیشگیری از جرائم مربوط به چک اقدام قانونی با متخلفان را نیز انجام دهد.

80 درصد جرائم اینترنتی کشف می شود

وی در خصوص فعالیت پلیس فتا نیز گفت: پلیس فتا با پیشرفت خوبی در حال انجام ماموریت است و اشراف خوبی بر کارها دارد. با گسترده شدن خدمات الکترونیکی طبیعی است متخلفان و مجرمان هم از این بستر استفاده نامناسب داشته باشند اما عمده زمینه های مجرمیت به دلیل نااگاهی و سهل انگاری مردم صورت می گیرد.
 
این مسئول تصریح کرد: 80 درصد جرائم اینترنتی کشف می شود اما تلاش می شود از وقوع جرم جلوگیری کنیم. در کنار کشف جرم آنچه برجسته شده توجه به آموزش است که اگر یک مجرم در رسانه ها برجسته می شود برای هشدار و آموزش مردم و اطلاع رسانی است تا افراد مطلع شده و در دام افراد گرفتار نشوند.

وی افزود: جرائم اینترنتی یک متخلف و جرم با قربانیان متعدد است. برای نمونه وقتی از یک عابر بانکی سرقت می شود عده زیادی درگیر می شوند و دهها مال باخته را درگیر می کند. تاکید نیروی انتظامی در خصوص شماره گذاری خودرو رعایت استانداردهاست احمدی مقدم بیان کرد: تاکید نیروی انتظامی در خصوص شماره گذاری خودرو با رعایت استانداردهاست و خصوصا در حوزه ایمنی ما به وظایف خود عمل می کنیم اما در شرایط تحریمی و رکود در یک سال گذشته که بر خودروسازان حاکم شد با مسامحه برخورد کردیم تا مشکلات بیشتر نشود.

فرمانده ناجا در کشور یادآورشد: امروز شرایطی فراهم شده که خودرو سازان می توانند پاسخگوی استانداردهای ایمنی باشند. نیروی انتظامی هم تلاش می کند با تعامل و همکاری و قدری مسامحه از استانداردها کوتاه نیاید و با همراهی خودروسازان کمک کند اجرای کار تاثیری بر ایمنی نداشته باشد و در رعایت استانداردها در حوزه ایمنی دقت لازم صورت گیرد.

استان قزوین امنیت قابل قبولی دارد

وی در پایان ضمن تشکر از فرماندهی و ماموران نیروی انتظامی استان اظهارداشت: استان قزوین نمره قابل قبولی گرفته و در خدمت گذاری و ارتقاء کارآمدی گامهای خوبی برداشته است که امیدواریم با تداوم همکاری بین بخشی و استانی شاهد موفقیت های بیشتر این نیرو در استان باشیم.


۱۳۹۳/۵/۱۵ - ۱۴:۴۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن