تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براى كسب بلند مرتبگى از وطن خود دور شو و سفر كن كه در مسافرت پنج فايده است: برطرف ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804236623




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آمادگي ايران براي حمايت از لبناني ها / رژيم صهيونيستي بايد پاسخگوي اعمال خود باشد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ مرداد ۱۳۹۳ (۱۳:۱۷ب.ظ)
افخم: آمادگي ايران براي حمايت از لبناني ها / رژيم صهيونيستي بايد پاسخگوي اعمال خود باشد رژيم صهيونيستي يک رژيم قانون گريز و سرکش است و بايد پاسخگوي اعمال خود باشد بنابراين لازم است با همکاري رسانه ها افشاگري هاي لازم عليه جنايات رژيم صهيونيستي صورت بگيرد تا ديگر شاهد چنين فجايعي در دنيا نباشيم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، مرضيه افخم سخنگوي وزارت امور خارجه در خصوص اعتراض سفير امارات نسبت به برافراشتن پرچم ايران در جزاير ابوموسي با اعلام اين مطلب گفت: ايران اخيرا پرچم خود را درجزاير ابوموسي به احتزاز در نياورده است، بلکه ما در اين مورد طبق اسناد حاکميتي عمل کرده ايم و همه سندهاي مربوط به جزاير ابوموسي را نيز از طريق نمايندگي ايران در سازمان ملل منتشر کرده ايم.
وي ادامه داد: ما در اين خصوص طبق اصول حاکميتي خود و براي دفاع از محدوده تماميت ارضي ايران عمل کرده ايم و اقدام سفير امارات مداخله در امور داخلي ما تلقي مي شود.
افخم در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر نقش ايران در آتش بس غزه و حمايت از اين امر افزود: موضع ايران حمايت اصولي از اهداف و خواسته هاي مردم فلسطين است و ما به دنبال طرح هايي هستيم که خواسته مردم غزه، دولت و ملت فلسطين را تامين کند و براي اين منظور از کشورهاي ديگر نيز دعوت کرده ايم تا براي تحقق اين امر وارد عمل شده و اعمال فشار کنند. بنابراين ايران از هر طرحي براي حمايت از آتش بس در غزه پشتيباني مي کند.
اين مقام مسئول با اشاره به رايزني ايران با کشورهاي مختلف دنيا براي حمايت از مردم غزه متذکر شد: ما در حوزه ارتباطات سياسي از تمام ظرفيت هاي ايران استفاده کرديم و همچنين از جايگاه کشور خود به عنوان رييس جنبش غير متعهدها بهره برديم و همچنين با کشورهاي اسلامي و ساير کشورهاي دنيا وارد مذاکره شده تا آنها را نسبت به فجايعي که در غزه صورت مي دهد، حساس کنيم. همچنين مذاکراتي نيز با بان کي مون و ساير مقامات ارشد در سازمان ملل داشتيم و رييس جمهور نيز براي همتايان خود پيام هايي ارسال کرد.
افخم با اشاره به برگزاري کميته فلسطين در ايران ابراز داشت: علي رغم اينکه اين پيشنهاد به صورت فوري مطرح شد، اما بيش از 40 کشور از اين پيشنهاد استقبال کرده و در ايران حاضر شدند.
سخنگوي دستگاه ديپلماسي ايران با اشاره به سخنراني هاي حاضران در کميته فلسطين گفت: سخنراني حاضران اين کميته و درخواست هاي آنها و همچنين بيانيه اي که صادر شد، همگي حاکي از حمايت از فلسطين بود.
وي با اشاره به اهميت نقش کشورهاي غير متعهدها در دنيا اظهار داشت: اين کشورها دو سوم اعضاي سازمان ملل را تشکيل مي دهند. بنابراين نقش آنها در دنيا غير قابل کتمان است و همين کشورها خواستار خروج از مجامع بين المللي از بي تفاوتي و سکوت نسبت به فجايع غزه و خواستار کمک به مردم غزه بودند.
سخنگوي دستگاه ديپلماسي با اشاره به اعتراضات مردمي نسبت به فجايع غزه اذعان داشت: تحرکات مردمي در کشورهاي غربي نشان مي دهد که افکار عمومي غرب از دولت هاي غربي جلو زده است و اين امر از وجدان آگاه آنها ناشي مي شود زيرا وجدان هاي بيدار و مسئوليت پذير نمي توانند نسبت به اتفاقاتي که براي مردم غزه و فلسطين رخ داده بي تفاوت باشند.
افخم با بيان اين مطلب که اتفاقاتي که در غزه رخ داد در تاريخ بي نظير بوده و جامعه بين المللي نبايد از اين امر به سادگي و بي تفاوتي عبور کنند، اظهار داشت: اعضاي غير متعهدها خواستار بازگشت اسراي فلسطيني و برگزاري دادگاه جنابات جنگي براي رژيم صهيونيستي هستند و رسانه ها نيز بايد در تحقق اين هدف به ما کمک کنند تا افشاگري هاي لازم عليه جنايات رژيم صهيونيستي صورت گرفته و ديگر شاهد تکرار چنين تجاوزاتي نباشيم زيرا رژيم صهيونيستي يک رژيم قانون گريز و سرکش است و بايد پاسخگوي اعمال خود باشد.
اين مقام مسئول در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر شنود سفارت خانه ايران از سوي ترکيه و همچنين تلاش آمريکا و اسرائيل براي جاسوسي در ايران تصريح کرد: موضوع شنود به طور کلي همواره مطرح شده و همه کشورها نيز براي مقابله با اين امر تدابير ويژه اي داشته اند اما اقداماتي که براي شنود و جاسوسي از کشورها تاکنون صورت گرفته منجر به ايجاد نگراني درجامعه بين المللي شده تا جايي که موضوع تهيه پيش نويس قطعنامه اي براي تنظيم راهکار مقابله با جاسوسي مطرح شد.
وي با اشاره به شنود سفارت خانه ايران در ترکيه خاطر نشان کرد: ما علاوه بر تدابيري که از پيش اتخاذ کرده بوديم، از اين پس راهکارهاي مقابله اي جدي تري را در پيش خواهيم گرفت.
افخم در خصوص سفر وزير امور خارجه ايران به عمان گفت: اين سفر با هدف بررسي ترانزيت کالا و جابجايي مسافران از جنوب به آسياي ميانه انجام شده است.
سخنگوي وزارت امور خارجه در خصوص حوادث تروريستي لبنان، گفت: روابط ايران و لبنان بسيار خوب است و اتفاقات تروريستي که در اين کشور به وقوع پيوسته منجر به ايجاد نا امني در اين کشور شده اما ايران در صورت آمادگي مقامات لبناني توان حمايت و کمک به اين کشور براي برقراري صلح و ثبات و وحدت داخلي را دارد، بنابراين چنانچه مقامات لبناني بپذيرند ما آماده کمک به اين کشور هستيم.
به گفته افخم در سال 90 پيشنهاداتي در اين زمينه مطرح و يک سند با حضور ايران، عمان، ترکمنستان و تاجيکستان امضا شد و سفر وزير امور خارجه براي اجرايي شدن اين سند همکاري و همچنين مذاکرات دو جانبه با وزراي امور خارجه کشورهاي مذکور صورت گرفته است.
اين مقام مسئول در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر آخرين وضعيت دانايي فر مرزبان ربوده شده گفت: وزارت امور خارجه از پيگيري هيچ موضوعي غفلت نکرده و ما اين موضوع را از طريق مراجع ذيربط پيگيري مي کنيم اما تاکنون به نتيجه جديدي نرسيده ايم، اما به محض دستيابي به اسناد دقيق در خصوص وضعيت دانايي فر اطلاع رساني هاي دقيق صورت مي گيرد.
سخنگوي دستگاه ديپلماسي ايران در پاسخ به سوال خبرنگار ديگري پيرامون فعال سازي سفارت انگليس در ايران و همچنين ارسال کمک ايران به مردم غزه از طريق مصر گفت: در مورد فعال شدن سفارت انگليس خبر جديدي نداريم اما براي ارسال کمک ايران به مردم غزه از طريق مصر با مقامات اين کشور تماس ها و مذاکراتي داشتيم و آنها خواستار شرايط فني براي محموله هاي ارسالي ايران شده اند که ما اين درخواست و شرايط را به هلال احمر ايران منتقل کرده ايم تا آنها را لحاظ کنند.
به گفته افخم ايران بر تسريع روند ارسال محموله هاي کمک براي مردم غزه و همچنين تيم پزشکي تاکيد دارد تا شايد بتوانند با اين اقدام بخشي از نيازهاي مردم غزه را برطرف کنند.
وي همچنين در پاسخ به سوال خبرنگار ديگري مبني بر تاثير اتفاقات غزه در روند مذاکرات ايران با گروه 1+5 گفت: مذاکرات ايران با اين گروه صرفا مذاکرات هسته اي است اما برخي قصد دارند موضوعات مختلفي را به اين مذاکرات گره بزنند اما ما تلاش داريم از تاثيرگذاري هر بحثي روي مذاکرات خودداري کرده و فضاي مذاکرات را سالم نگه داريم.
افخم افزود: طي دو هفته گذشته تماس و گفتگوي جديدي در خصوص زمان مذاکرات انجام نشده اما گروه هاي کارشناسي هر کشور مباحث خود را تا قبل از مذاکرات دنبال مي کنند.
وي با اشاره به تمديد زمان مذاکرات تصريح کرد: در دور اول توافقات پيش بيني تمديد زمان مذاکره صورت گرفته بود تا اگر در دور اول نتيجه اي حاصل نشد، بتوان فرآيند مذاکرات را ادامه داد و طرفين نمي خواستند فشار زمان عامل تعيين کننده نتيجه مذاکرات باشد.
به گفته افخم ايران در انجام مذاکرات خطوط قرمزي را دارد که اين خطوط قرمز مبناي همه مذاکرات هستند.
افخم همچنين از برقراري تماس هاي غير رسمي براي تعيين زمان و مکان مذاکره خبر داد و افزود: دور جديد مذاکرات ايران با گروه 1+5 در آينده اي نزديک صورت مي گيرد.
وي در پايان با اشاره به برگزاري انتخابات رياست مجلس و رياست جمهوري عراق و حمايت ايران از اين موضوع متذکر شد: اميدواريم با برگزاري اين انتخابات و همکاري طوايف عراقي شاهد عراقي قوي و يکپارچه باشيم و روند تکميل سياسي اين کشور به موقع انجام شود تا برخوردهاي جدي و قاطعانه اي با تروريسم و گروه هاي تکفيري در اين کشور صورت بگيرد و شاهد توقف فعاليت هاي اين گروه باشيم.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن