تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه انسان چهل ساله شود و خوبيش بيشتر از بديش نشود، شيطان بر پيشانى او بوسه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819056579




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رییس فوریتهای پزشکی: اورژانس کشور هفت هزار نیرو کم دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس فوریتهای پزشکی: اورژانس کشور هفت هزار نیرو کم دارد اراک - ایرنا - رییس فوریتهای پزشکی کشور گفت: کمبود هفت هزار نیروی انسانی در بدنه اورژانس کشور بزرگترین چالش این مجموعه است.


امین صابری نیا روز چهارشنبه در حاشیه بازدید اعضای ستاد تحول نظام سلامت از مراکز درمانی استان مرکزی در جمع خبرنگاران افزود: اینک دو هزار و 87 اورژانس شهری و جاده ای در کشور خدمات ارائه می کنند که کسری نیروی انسانی با فشار مضاعف بر کارکنان موجود و اضافه کار جبران می شود.
وی ادامه داد: اصلاح فرآیند خدمات اورژانس پیش بیمارستانی در قالب طرح سطح بندی در دستور کار قرار گرفته است و با تصویب آن وضع کمی و کیفی خدمات فوریت های پزشکی بهبود می یابد.
صابری نیا اظهارکرد: بیش از 90 درصد اهداف و تکالیف برنامه چهارم در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی کشور محقق شده اما به دلیل کمبود اعتبار هنوز در تکالیف برنامه پنجم عقب افتادگی وجود دارد.
وی ادامه داد: براساس محاسبه، برای تکمیل چتر اورژانس هوایی کشور باید 40 پایگاه در مناطق مختلف ایران راه اندازی شود که هفته آینده 14 اورژانس هوایی آن دایر می شود.
صابری نیا افزود: تاکنون تنها سه پایگاه نیمه فعال اورژانس هوایی در کشور وجود داشته که براساس تفاهم نامه با ارگانهای هوانیروز، هلال احمر، ناجا و هوا دریا برنامه ملی فعال سازی پایگاههای هوایی کشور کلید می خورد.
وی با بیان اینکه 50 درصد آمبولانس های اورژانس کشور فرسوده است گفت: طبق برنامه ، از نیمه دوم مهر ماه ناوگان آمبولانس کشور نوسازی خواهد شد.
رییس فوریتهای پزشکی کشور افزود: در حوزه هدایت درمانی و انتقال بیماران بین مراکز درمانی در قالب برنامه تحول نظام سلامت، پژوهشی در دست انجام است تا با استفاده از استانداردهای جهانی و شرایط کشور راهبری ستاد هدایت فعال تدوین شود.
صابری نیا گفت: اینک میانگین زمان امداد جاده ای کشور زیر 14 دقیقه و متوسط زمان امدادرسانی شهری هشت دقیقه و سی ثانیه است که با استاندارد تعریف شده همخوانی دارد.
اکنون یکهزار و 274 پایگاه امداد جاده ای و 813 پایگاه امداد شهری در کشور خدمات اورژانس پیش بیمارستانی دارند.
اعضای ستاد دبیرخانه برنامه تحول نظام سلامت کشور روز چهارشنبه در بازدید یک روزه از مراکز درمان دولتی استان مرکزی وضعیت اجرایی این برنامه را بررسی می کنند.ک/3
560/559/ 684



15/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن