تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوانات...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820918157




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هفت هزارو849 زندانی جرایم غیرعمد درکشور شرایط آزادی دارند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob هفت هزارو849 زندانی جرایم غیرعمد درکشور شرایط آزادی دارند بوشهر- ایرنا - نایب رییس هیات مدیره ستاد دیه کشورگفت: امسال هفت هزارو 849 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد درکشور واجد شرایط آزادی هستند که با کمک افراد خیر به کانون خانواده هایشان بازخواهند گشت.


به گزارش ایرنا علی اکبر یساقی روزسه شنبه درآیین جشن گلریزان بوشهر افزود: از بدو تاسیس ستاد دیه درسال 69 تاکنون 80 هزار زندانی جرایم غیرعمد با کمک این ستاد وافراد خیر آزاد شده اند که هفت هزارو 735 نفر از این شمار مربوط به پارسال است.
وی یادآورشد: از مجموع 190 جشن گلریزان برگزار شده در سال جاری در کشور 23 جشن آن مربوط به استان بوشهر است که این استان رتبه نخست را کسب کرده است.
نایب رییس هیات مدیره ستاد دیه کشور اضافه کرد: در پنج سال گذشته بیش از یکهزار جشن گلریزان در کشور برگزار شده است که در این جشن ها از سوی نیکوکاران بیش از 850 میلیارد ریال برای آزادی زندانیان کمک شده است.
یساقی ادامه داد: امسال رهبر معظم انقلاب یک میلیارد و500 میلیون ریال و روسای قوای سه گانه نیز دو میلیارد و300 میلیون ریال در قالب جشن های گلریزان به ستاد دیه کشور کمک کرده اند.
وی گفت: هرچند ستاد دیه بدنبال جمع آوری کمک مردم خیر برای التیام بخشی قلب های افراد مجروح قطع نخایی ناشی از تصادف و یا فراهم کردن زمینه حضور سرپرست در بند به کانون گرم خانواده است اما رسالت اصلی این ستاد ترویج فرهنگ قانون مداری در جامعه است.
نایب رییس هیات مدیره ستاد دیه کشور افزود: صدور سالانه بیش از 50 میلیون برگ جریمه ناشی از اعمال قانون راهنمایی و رانندگی، کشته شدن دو هزار نفر به دلیل رعایت نکردن ایمنی کارگاهی، هجوم افراد سودجو برای تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغ ها، افزایش شمار زندانیان ناشی از تصادف بیانگر بی توجهی به قانون توسط شمار زیادی از افراد جامعه است که باید این فرهنگ اصلاح شود.
یساقی یادآورشد: هدف مردم از سرنگونی رژیم شاهنشاهی و تحقق انقلاب اسلامی برای دستیابی به جامعه ای بهشت برین گونه بود اما مدینه فاضله و جامعه درجه یک و متمدن جز با رعایت قانون توسط آحاد افراد جامعه پدید نمی آید.
وی با بیان این که رعایت قانون همان تقوای افراد است گفت: سه هزارو 600 زندانی مربوط به محکومان مالی و شمار زیادی از افراد ناتوان در پرداخت دیه بیانگر نبود جامع نگری رفتار این افراد است.
نایب رییس هیات مدیره ستاد دیه کشور افزود: جمع آوری کمک مردم برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در دراز مدت کاری عبث است و باید با قانون مداری و خرد گرایی به سمت ملتی متمدن پیش رویم تا با اعمال قانون افراد راهی زندان نشوند.
یساقی اظهارکرد: افراد خیر باید افزون بر کمک به آزادی زندانیان هم خود قانونمند رفتار کنند هم فرهنگ قانون مداری را در جامعه ترویج کنند.
وی با اشاره به این که تا خود ما از نظر دیدگاه فکری و قانون مداری تغییر نکنیم ایران ساخته نمی شود گفت: رفتارمان باید تغییر کند تا ایران گلستان شود و مجبور نباشیم یک دور باطل را به طور دایم تکرار کنیم.
یساقی افزود: ترویج قانون گرایی در جامعه باعث خواهد شد ایران کشوری آباد، مستقل، شایسته و درجه یک در جهان شناخته شود. ک/2
628/539

انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





31/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن