تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آنگاه كه روزه مى‏گيرى بايد چشم و گوش و مو و پوست تو هم روزه‏دار باشند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804331525




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آموزشهای فنی و حرفه ای، تخصصی و فوق تخصصی می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: آموزشهای فنی و حرفه ای، تخصصی و فوق تخصصی می شود بوشهر- ایرنا- مدیرکل فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: امروز شکل آموزشهای مهارتی با تغییر تکنولوژی و شتاب توسعه کشور تغییر کرده و رویکردها به سمت آموزشهای تخصصی و فوق تخصصی شاغلان در بخش صنعت، خدمات و کشاورزی است.


به گزارش ایرنا، حسین خمسه روزچهارشنبه درسمینار نقش آموزشهای مهارتی درتحقق اقتصاد مقاومتی افزود: رویکرد کاری اداره کل فنی و حرفه ای استان بوشهر با حفظ کمیت و کیفیت آموزش عمومی ورود به عرصه آموزشهای تخصصی و فوی تخصصی است.
وی اضافه کرد: برای رسیدن به آموزشهای تخصصی و فوق تخصصی به همکارهای شرکتهای صنعتی از جمله شرکت بهینه سازی مصرف انرژی، شرکت بوتان، کناف ایران و سایپا نیاز داریم تا با تجهیز کارگاهها و استفاده از متخصصان آنها فراگیران را آموزش دهیم.
خمسه ادامه داد: همچنین براساس توافق نامه با سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و براساس نیازسنجی که از شرکت های تابعه انجام می شود دوره های آموزشی زیر نظر این منطقه ویژه برگزار و افرادی که گواهینامه می گیرند نیز به واحد کار و خدمات اشتغال آن سازمان معرفی می شوند.
وی اضافه کرد: از آغاز این توافق نامه درسال 92 تاکنون سه هزار 311 نفر آموزش های لازم را فراگرفته اند.
خمسه گفت: با توجه به این که بیشتربخش تولید در روستاها است، انتقال آموزشهای فنی و حرفه ای به روستاها از جمله برنامه های این سازمان است.
وی یادآور شد: دراین ارتباط با کمک فرمانداریها، بخشداریها، دهیاریها و دستگاههای اجرایی با نیاز سنجی هایی که انجام شده به طور متوسط درهرشهرستان 10تا 15رشته شامل پرورش دام، طیور، بسته بندی محصولات زراعی و باغی و کاشت، داشت و برداشت، صنعت ساختمان و تعمیردستگاههای کشاورزی ارایه می شود.
مدیرکل فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: انتقال آموزش مهارت به کودکان ازجمله دیگر برنامه های فنی و حرفه ای است که طرحی با همکاری خانه های بازی کودکان سه تا شش سال شروع شده و کودکان با حضور درکارگاههای خاص آموزش کودکان با مهارتهای استفاده از ابزار کار برای تولید محصول آشنا می شوند.
وی یادآور شد: پارسال برای 31هزار نفر و امسال تاکنون برای شش هزار و200 نفر آزمون هماهنگ کشوری برای سنجش و ارزشیابی مهارت در استان بوشهر برگزار شد.
خمسه گفت: با توجه به احداث فازهای جدید نیروگاه اتمی در بوشهر و ضرورت داشتن نیروهای فنی متخصص بزودی تفاهم نامه ای با نیروگاه اتمی بوشهر برای تربیت نیروی ماهر و متخصص امضا می شود.
وی در خصوص اقتصاد مقاومتی بیان کرد: برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی و توسعه پایدار باید به توان داخلی و استفاده بهینه از منابع توجه شود که همه اینها در سایه وجود نیروی انسانی توانا به عنوان اصلی ترین نیروی محرکه اقتصادی تکیه کرد.
خمسه اضافه کرد: نیروی انسانی کارآمد، توانمند و خلاق به عنوان با ارزشترین و کم یاب ترین منابع نقش کلیدی و اساسی در توسعه پایدار هر کشور دارد و بدون آن با وجود سایر منابع نمی توان به رشد اقتصادی و اجتماعی دست یافت.
وی در خصوص المپیادهای ملی مهارت گفت: امسال زیرساخت های لازم برای دستیابی به موفقیت های بیشتر در المپیادهای ملی مهارت فراهم می شود.
خمسه یادآورشد: تیم المپیاد مهارت استان بوشهر درچهاردهمین دوره المپیاد ملی مهارت موفق به کسب دو مدال برنز در رشته کابینت سازی و طراحی گرافیک و دو دیپلم افتخار در رشته های جوشکاری و اتصالات چوب شد.
وی با بیان این که در سال گذشته 18 هزارو 200 نفر در 120 رشته فنی و حرفه ایا دراستان بوشهر آموزش دیده اند افزود: امسال 29هزار و 500 نفر در استان بوشهر این آموزشها را دربخش های دولتی و آزاد فرا می گیرند.
مدیرکل فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: همچنین دراین آیین به مناسبت هفته ملی مهارت، گذر مهارت در مرکز سنجش و ارزشیابی مهارت بوشهر با هدف توسعه، ترویج و ارتقای فرهنگ مهارت آموزی و اطلاع رسانی و فراگیر کردن هرچه بیشتر آموزشهای مهارتی در جامعه برگزار شد.
وی افزود: این گذر مهارتی با مشارکت مجتمع آموزشی چهارفصل به مدت سه روز پذیرای بازدید کنندگان خواهد بود.
خمسه اضافه کرد: در این گذر مهارتی 20 حرفه آموزشی از جمله دوخت کیف و کفش چرم، سفره آرایی و صنایع غذایی، کاشی کاری، عکاسی، خیاطی، حصیربافی، مجسمه سازی، منبت و معرق، مهارتهای سالم زیستن، تولید ورمی کمپوست، نقاشی روی چرم و تابلو فرش ارایه می شود. ک/2
629/539



15/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن