تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):به راستى كه اين زبان كليد همه خوبى‏ها و بدى‏هاست پس شايسته است كه مؤمن زبان خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819028010




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سامانه جامع قرآنی تا سه ماه دیگر راه اندازی می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: سامانه جامع قرآنی تا سه ماه دیگر راه اندازی می شود تهران - ایرنا - معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از راه اندازی سایت جامع قرآنی تا سه ماه آینده خبر داد.


به گزارش روز چهارشنبه معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام محمدرضا حشمتی گفت: چند طرح ملی در معاونت قرآن و عترت در حال تدوین است که یکی از این طرح ها، راه اندازی سامانه جامع قرآنی است که برای این سایت، به اطلاعات افراد و موسسات در استان ها نیازمندیم و با مرکز رسانه های دیجیتال وزارتخانه هماهنگ شده تا طی سه ماه آینده این سامانه راه اندازی شود.
وی که در دومین نشست هم اندیشی کارشناسان و مدیران دفاتر قرآن و عترت استان ها سخن می گفت، افزود: فعالیت های معاونت قرآن و عترت در حال شکل گیری است و برای فعالیت ها و برنامه های سال 94برنامه ریزی می کنیم.
حشمتی با اشاره به تاکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر تخصیص 20 درصد از اعتبارات به استان ها، گفت: این معاونت 30 درصد از اعتبارات خود را به ادارات کل استان ها اختصاص خواهد داد و اگر استانی خوب عمل کند و گزارش دهد، بیشتر بهرمند می شود .
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین به تغییرات تشکیلاتی در این معاونت اشاره کرد و گفت: عباس نظری راد به عنوان مشاور اجرایی و حجت الاسلام سید علی حسینی به سمت مسوول پارلمانی تعیین شده است.
وی با اشاره به وجود نخبگان فعال در استان ها از ضرورت استفاده از تجربیات آنان در کمیته های معاونت سخن گفت و به مدیران و کارشناسان استانی تاکید کرد تا از وجود این نخبگان استفاده کنند.
حشمتی در ادامه گزارشی از بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم ارائه داد و گفت: معاونت قرآن و عترت ابتدا زمان بازدید از نمایشگاه را 20 روز تعیین کرده بود که با اصرار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهردار تهران و نیز خواسته غیرمستقیم رییس جمهور نمایشگاه، ادامه یافت.
وی افزود: به رغم گرمای هوا و جدید بودن محیط، از نمایشگاه استقبال خوبی صورت گرفت تا اینکه در 15 رمضان، اوج بازدیدکنندگان را داشتیم که ابتدا سه روز و سپس هفت روز تمدید شد و عملا نمایشگاه را سی روزه برگزار کردیم.
رییس بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با اشاره به روند اجرایی نمایشگاه قرآن گفت: به دلیل اقامه نماز جمعه در مصلی، امکان برگزاری این دوره نمایشگاه در این مکان از ما سلب شد که این موضوع مانع از برگزاری خوب نمایشگاه نشد.
وی با بیان اینکه در نمایشگاه قرآن امسال شاهد برگزاری برنامه های متنوع بوده ایم، اظهار داشت: ارائه محصولات متنوع فرهنگی، برگزاری 100 نشست علمی و بزرگداشت وفات حضرت خدیجه (س) و نیز اجرای چندین برنامه شاخص علمی در حوزه عفاف و حجاب از جمله این برنامه ها بوده است.
معاون قرآن و عترت با اشاره به کمک های شهرداری تهران، نیروی انتظامی، پلیس راهور، شرکت متروی تهران، اورژانس و اتوبوسرانی برای برگزاری نمایشگاه قرآن، از تلاش های مدیریت باغ موزه تشکر کرد و گفت: باغ موزه هزینه سنگینی را در احداث پارکینگ و هزینه های برق، آب و تلفن عهده دار شد و بدون مطالبه اجاره بها، این مکان را در اختیار معاونت قرآنی قرار داد.
وی با اشاره به اینکه اصرار مجموعه شهرداری بر این است که سال آینده نیز نمایشگاه قرآن در باغ موزه برگزار شود، بر ایجاد مرکزی ثابت برای برگزاری نمایشگاه دائمی قرآن در اراضی عباس آباد تاکید کرد.
فراهنگ(1)**1003**1569



15/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن