تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 30 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):کسی که برای جلب رضایت و خوشنودی مردم ، موجب خشم و غضب خداوند شود، خداوند او را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1807208743




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سه میلیون نفر عضو کتابخانه های عمومی کشور هستند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: دبیرکل نهاد کتابخانه های کشور: سه میلیون نفر عضو کتابخانه های عمومی کشور هستند ارومیه - ایرنا - دبیرکل نهاد کتابخانه های کشور گفت: هم اکنون سه میلیون نفر عضو کتابخانه های عمومی کشور هستند که این تعداد در سه هزار و 107 کتابخانه عمومی عضویت دارند.


علیرضا مختارپور روز سه شنبه در حاشیه بازدید سرزده از نهاد کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: باید تعداد اعضای کتابخانه های عمومی کشور 30 میلیون نفر باشد که این رقم فاصله بسیاری با اعضای موجود دارد و نیازمند تلاش برای دستیابی به حد استاندارد هستیم.
وی ادامه داد: هم اکنون میزان دقیقی از سرانه مطالعه کتاب وجود ندارد و علت عدم وجود این آمار دقیق این است که شاید در برخی از موارد حتی زیرنویسهای موجود در تلویزیون و تبلیغات خیابانی و خواندن مجله و مطبوعات را نیز برای بالا بردن آمار سرانه مطالعه، جزئی از مطالعه محسوب کرده اند.
مختارپور گفت: برای اینکه بدانیم سرانه مطالعه در کشور بالاست یا نه، دو نشانه وجود دارد که یکی از این دو نشانه این است که باید به میزان سرانه انتشار کتاب در کشور توجه کنیم و موضوع دوم در این زمینه نیز توجه به میزان مراجعه به کتابخانه هاست که می تواند کمک شایانی به دستیابی به نتیجه مطلوب داشته باشد.
وی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که می تواند در کشور به افزایش سرانه مطالعه کمک کند علاقه مندی مدیران در سطوح مختلف به مطالعه است.
دبیرکل نهاد کتابخانه های کشور ، ایجاد علاقه و نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در کودکان را از دوران کودکی از دیگر عوامل مهم در گرایش افراد جامعه به مطالعه عنوان کرد و ادامه داد: هم اکنون با دو برابر شدن جمعیت کشور نسبت به دوران اوایل انقلاب باید میزان تیراژ کتابهای منتشره را هم افزایش داد.
مختارپور مهمترین مشکل نهاد کتابخانه های کشور را در دوران 40 روزه خدمت خود، تامین حقوق و مزایای کارکنان این نهاد عنوان کرد و گفت:حقوق و مزایای کارکنان این بخش متناسب با سایر بخشها و دستگاههای کشور نیست و ما در این مدت تلاش کردیم تا حدودی در این زمینه به میزان 20 تا 25 درصد این مشکل را حل کنیم.
دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور همچنین در سفر به ارومیه امروز از شش کتابخانه عمومی این شهرستان شامل کتابخانه های قائم، طباطبایی، مجتمع فرهنگی، باهنر، فرهنگ و مرکزی شهر بازدید کرد.
مختارپور در این بازدید گفت: منابع و مجلات جدید بزودی در سطح کتابخانه های کشور توزیع می شود.
وی افزود: در دوسال گذشته به علت کمبود بودجه از نظر توزیع مجلات و منابع در سطح کتابخانه با مشکل جدی مواجه بودیم ولی این مشکل امسال رفع شده است.
وی ادامه داد: بازدید از کتابخانه های ارومیه و گفت و گو با کتابداران این شهرستان موجب شد تا از نزدیک با مشکلات و مسایل کتابداران و کتابخوانان آشنا شویم و در راستای رفع آنها تلاش کنیم.
مختارپور با اشاره به وجود گزارش هایی مبنی بر ناهماهنگی ها و گلایه های موجود بین کتابداران گفت: ما از نزدیک این مسایل را بررسی کردیم . کمبودها همیشه در هر جایی می تواند وجود داشته باشد و مشکلات اجرایی و اداری نیز همواره وجود داشته است.
وی اضافه کرد: جای خوشحالی است که رابطه خوبی بین کتابداران و مدیران در آذربایجان غربی و ارومیه حاکم است.
برخی از کتابداران کتابخانه های استان نیز با بیان کمبود منابع و کتابهای تخصصی در استان گفتند: به علت اینکه 70 درصد جمعیت عضو در کتابخانه های استان دانشجویان و پژوهشگران هستند نیازمند بانک اطلاعاتی هستیم و نشریات و ژورنالهای علمی و آرشیو های پژوهشی نیز در بخش کتابخانه ها از نیازهای اساسی استان است.
آذربایجان غربی دارای بیش از 110 کتابخانه نهادی و مشارکتی با 70 هزار نفر عضو است.
علیرضا مختارپور ظهر امروز به صورت کاملا سرزده وارد ارومیه شد و از کتابخانه های عمومی استان بازدید کرد.
وی هدف از این بازدید را بررسی ارتباط نهاد کتابخانه های عمومی مردم و برخورد نزدیک با جامعه فرهنگی و کتابخوانان استان آذربایجان غربی عنوان کرد.
7125/581



15/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن