تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخاوت از اخلاق پيامبران و ستون ايمان است . هيچ مؤمنى نيست مگر آن كه بخشنده است و تنها ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820406955




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعتبار جبران خسارت دام های حذفی مازندران کافی نیست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس سازمان جهادکشاورزی : اعتبار جبران خسارت دام های حذفی مازندران کافی نیست ساری-ایرنا-رییس سازمان جهادکشاورزی مازندران اعتبار تخصیصی برای جبران خسارت دام های حذفی استان را ناکافی دانست و گفت : غرامت دام های حذفی استان در سال گذشته شش میلیارد و 900 میلیون ریال بود که تنها دو میلیارد و 750 میلیون ریال آن پرداخت شده است.


به گزارش خبرنگار ایرنا ، ˈ دلاور حیدرپورˈ روز سه شنبه در آیین معارفه مدیرکل جدید دامپزشکی مازندران علت حذف دام های استان در سال گذشته را بیماری سل اعلم کرد و افزود : پس از مثبت اعلام شدن بیماری سل ، برای کنترل این بیماری دام ها کشته می شوند.
وی میزان غرامت پرداختی برای هر راس دام سبک و سنگین را به قیمت روز 50 تا یکصد میلیون ریال اعلام کرد و ادامه داد : مازندران به علت فراوانی تعداد واحدهای غیر صنعتی پرورش دام ، بیشتر در معرض بیماری قرار دارد.
رییس سازمان جهادکشاورزی مازندران افزایش منابع مالی بیشتر برای پراخت غرامت دام های حذفی استان را خواستار شد.
وی با اشاره به جایگاه و ظرفیت مازندران در بخش دام و طیور ، گفت : این استان با تولید 200 هزار تن گوشت مرغ ، 12 درصد تولید مرغ کشور و 420 میلیون قطعه جوجه یک روزه ، 40 درصد تولیدات این بخش را به خود اختصاص داده است .
حیدرپور افزود : با توجه به نبود قرنطینه قوی دام و طیور بیمار در استان ، نیاز است تا برای کنترل و مقابله با بیماری ها و جلوگیری از بروز خسارت های سنگین ، دامپزشکی با اشراف کامل وارد عمل شود.
وی نیاز اعتباری سالانه تنها مرکز تشخیص و بررسی بیماری های طیور کشور واقع در شهرستان سیمرغ مازندران را هشت میلیارد ریال برآورد کرد و گفت : با فعالیت این مرکز از سال 1387 کنترل خوبی در زمینه بروز و شیوع بیماری های طیور صورت گرفته است .
دراین مراسم ˈ سید حسین رضوانیˈ به عنوان مدیر کل جدید دامپزشکی مازندران معرفی شد.
بر اساس آمارهای رسمی هم اکنون 198 واحد داروخانه ، 21 آزمایشگاه ، 14 مرکز پخش دارو ، 150 درمانگاه ، هشت بیمارستان ، پنج مرکز پخش واکسن و 66 مرکز مایه کوبی دامپزشکی در مازندران فعال است.ک/2
7329/1654



14/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن